Batcompu Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Geplaatst: 13 januari 2012 (aangepast) bedankt voor de reacties er is me nu al veel meer duidelijk geworden. Ik zou niet direct willen zeggen dat de BigBiSat een betere beeldgarantie heeft. Het principe van de T55 en T90 is anders. Ik heb gezegd dat het materiaalgebruik beter is. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de BigBiSat bij mij prima bevalt. Weinig tot nooit uitval als gevolg van sneeuw of regen. Voor een mooie installatie van de BigBiSat, kijk hier eens http://www.htforum.n...?topic=119389.0 Om de BigBiSat te gebruiken met een rotor lijkt me geen geweldig idee. BigBiSat heeft in een vaste opstelling een gradenhoek van max 45 graden. Lijkt me normaal gesproken voldoende. Wil je een rotor, pak gewoon een standaard 80/90 cm schotel (bijv. Triax) en zet daar bijvoorbeeld zoals Radenko zegt 3 a 4 lnb's op voor de standaard 13, 19,2 , 23,5 en 28,2 satelieten. En voor de overige zet je de rotor aan. De BigBiSat is een mooie schotel en het ziet er ook netjes uit hoe je hem daar hebt hangen. Echter qua uiterlijk vind ik persoonlijk dan een T90 toch mooier om te zien. Daarbij is die goedkoper en kun je er voor de toekomst meer mee. Dus zeker bedankt voor je advies maar ik blijf denk ik toch bij een T90 als het een multifeed opstelling wordt. Wat ook een oplossing is, één schotel met 3 Duo-LNB´s en "n draaibare schotel van een meter. Neem voor laatste een Inverto Black Ultra LNB. De schotel met 3 Duo-LNB´s gebruik je voor Astra 1, 2 en 3. en de draaibare voor satellieten tussen 45 gr. west en 45 gr. oost. Deze configuratie is gedacht voor een ontvanger met 2 tuners. Sluit de schotel met 3 LNB´s aan op tuner 1 en op tuner 2 ook weer schotel met 3 LNB´s en de draaibare. Voor de schotel met 3 LNB´s heb je wel 2 DiSEqC switches nodig, en voor tuner 2 sluit je de switch als volgt aan: de 3 LNB´s van de vaste schotel op A, B, C en de LNB van de draaibare op D. De switch voor tuner 2 moet dus tussen LNB draaibare schotel en motor, als je hem voor de motor zet, is de kans groot dat je hem "opblaast". De configuratie zoal als hier beschreven werkt heel goed, maar moet in het menu van de ontvanger 1 op 1 worden overgenomen. Tuner 1 wordt dan de "hoofd-tuner", tuner 2 kan je dan gebruiken tijdens een opname. Snel zappen tussen de Astra´s, wachten als je bijv. van Turksat zapt naar Nilesat. Zie wat er allemaal te ontvangen is hier: http://www.flysat.com/satlist.php Succes ermee, "schotel is vrijheid en jij bepaalt naar wat je kijkt" Op zich zou dat een goed idee zijn maar er is helaas maar plaats voor 1 schotel op het dak. De shotel moet namelijk al achterop het bijschuurtje staan\hangen wil hij over het dak heen kunnen richten. ooit zul je moeten kiezen, en dan mag je een voorkeur hebben voor een merk, maar de diameter is en blijft een deeltijdstudie (hoe vaak valt de T55 weg en wanneer gaat de T90 uit) ook zul je de twijfel tussen draaibaar en vaste multifeed moeten maken de rotor kan veel richtingen op maar is er ook overal vrij zicht op die satelliet posities? vooral als je tussen buren de opstelling wilt inrichten, kijk eens bij dishpointer op jouw locatie wat je er aan echte vrij zicht hebt!!! vooral de lager gelegen (meer aan de horizon qua clarkbelt) zijn altijd lastig in een bebouwde omgeving op het garagedak alles wegende, denk ik dat je prettig kunt kijken met de T90 en quadro lnb's + switches heb je goed beeld en is onderhoud arm ciao Yep Ik weet dat ik moet kiezen daarom dacht ik ook eerst goede informatie in te winnen voor er een beslissing kan worden gemaakt. Er is voor mij al veel meer duidelijk geworden. Waarvoor mijn dank groot is. Draaibaar is het waarschijnlijk toch net niet voor mij omdat ik over het dak heen moet richten waardoor bepaalde sattelieten toch niet te ontvangen zijn. En als ik even logisch nadenk zal ik waarschijnlijk toch maar naar een paar satelieten regelmatig gaan kijken. Daarbij is het draaisysteem veel storingsgevoeliger en die stabiliteit van de T90 spreekt mij wel erg aan. Daarbij vind ik persoonlijk de T90 een mooie schotel om te zien. (al ken ik hem alleen van de plaatjes op internet). Als het aan mij ligt komt er dus een T90 met eerst 4 of 5 quat lnb's en 3 10/1 switches. (2 voor de vu+ duo en 1 voor de dreambox 7000) En wanneer ik weer wat meer te besteden heb breidt ik het tegen die tijd eerst uit naar 8 lnb's en misschien in de verre toekomst naar 16. Nu nog even babbelen met de buren of zei ook akkoord gaan. Ik woon namelijk momenteel niet in de buurt van me nieuwe woning. dus dat duurt even voor ik ze weer spreek. Nogmaals bedankt en ik zal er even werk van maken. 13 januari 2012 aangepast door Batcompu
Gerard 76 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Een T90 is idd het neusje van de zalm. Een Big Bisat kan ook flink wat LNB's herbergen. Zelf werk ik met een T55 en heb uitstekende ontvangst op de gekozen satellieten (zie handtekening)
Radenko@onsbrant Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Beste Batcompu, Er zijn in korte tijd al veel reacties gekomen, heel fijn. Ik heb nog een paar opmerkingen en zal je de link geven voor de schotel combinatie met 4 vaste LNB's en toch draaibaar met gebruik van maar 1 schotel. Klik hier In deze PDf wordt van A tot Z uitgelegd hoe je te werk moet gaan. In dit voorbeeld is een Triax 88 met een Vu+duo gebruikt. Schotel keuze, er zijn veel adviezen gegeven voor welke schotel je zou kunnen gaan dit afhankelijk van verschillende creteria. Ik zal er nog een schotel aan toevoegen en wel omdat van deze schotel ook de skew in te stellen is evenals bij de T55 en de T90. De maximum E85. Als de schotel niet te kolossaal over mag komen is dit een optie. Wat versterking kun je hem bijna vergelijken met een T90. Hier volgen de versterkings factoren van de div schotels van laag naar hoog. T55 35,7dBI, BibBisat 36dBI, Triax 78 37dBI, Maximum E85 38,7dBI, Triax 88 38,8dBI, T90 39,65dBI, Triax 110 40,2dBI. Ik proef na wat ik gelezen heb dat mogelijk draaibaar komt te vervallen maar je noemt wel een T90 met later mogelijk 16 LNB's maar ook hier geld en dat is altijd zo, wil je een satelliet ontvangen dan moet op z'n minst de schotel de satelliet kunnen zien. Mijn advies: ga je voor draaibaar neem dan een Triax 88 met 4 vaste LNB's en rotor. Ga je voor vast met de nodige regenreserve en niet te kolossaal aanzien (moet op de schuur geplaatst worden ??) neem dan een Maximum E85 Mocht je je definitieve keuze gemaakt hebben stuur me dan maar een PM om e.e.a verder uit te diepen Succes met je keuze. Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
BeoMaster Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 bedankt voor de reacties er is me nu al veel meer duidelijk geworden. De BigBiSat is een mooie schotel en het ziet er ook netjes uit hoe je hem daar hebt hangen. Echter qua uiterlijk vind ik persoonlijk dan een T90 toch mooier om te zien. Daarbij is die goedkoper en kun je er voor de toekomst meer mee. Dus zeker bedankt voor je advies maar ik blijf denk ik toch bij een T90 als het een multifeed opstelling wordt. Ere wie ere toekomt. De schotel van het plaatje is niet van mij. Mijn BigBiSat staat overigens ook heel netjes, daar niet van Je uiteindelijke keuze zal wel een goede keuze worden, maar 1 ding wil ik nog wel even kwijt. Ga eerst kijken naar de T90. Ik heb daar in eerste instantie ook mijn oog op laten vallen. Over de constructie en ontvangst maakte ik mij totaal geen zorgen, wel over de grote van de constructie. In mijn geval was die te groot. Neem dat wel even mee in de bespreking met de buren XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Batcompu Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Wederom bedankt voor alle reacties. Na een babbeltje te hebben gemaakt met de buren komt het er op neer dat er in de omgeving eigenlijk maar tot 60 cm gedoogd wordt dus een T90 zit er helaas niet in. Mijn directe buren hadden er geen problemen mee gehad, maar ze zeiden wel dat er altijd mensen rond lopen die om problemen zoeken en dan zou ik er bij zijn geweest. Dat risico wil ik dan ook niet lopen. Daarom ben ik even naar de satelliet shop gegaan bij me ouders in de buurt aangezien ik in de toekomst toch wel een paar extra satellieten wil ontvangen. De T55 waren ze net door heen. Ze hadden nog wel verschillende Visiosat schotels waaronder de Big Bisat (alleen ja die is dus eigenlijk ook te groot), maar toen zei de satelliet boer dat ik maar eens draaibaar moest proberen op de 65 CM schotel die hij had en hij zei die pakt bijna alles en is zeer weerbestendig bevalt het niet breng je het hele swikje maar terug. En tja als je die garantie krijgt waarom dan niet proberen denk ik dan. Als het bevalt ga ik dan ook voor de oplossing van Radenko@onsbrantx alleen dan voor zover het mogelijk is met een 65 cm schotel.
BeoMaster Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Wederom bedankt voor alle reacties. Na een babbeltje te hebben gemaakt met de buren komt het er op neer dat er in de omgeving eigenlijk maar tot 60 cm gedoogd wordt dus een T90 zit er helaas niet in. Mijn directe buren hadden er geen problemen mee gehad, maar ze zeiden wel dat er altijd mensen rond lopen die om problemen zoeken en dan zou ik er bij zijn geweest. Dat risico wil ik dan ook niet lopen. Daarom ben ik even naar de satelliet shop gegaan bij me ouders in de buurt aangezien ik in de toekomst toch wel een paar extra satellieten wil ontvangen. De T55 waren ze net door heen. Ze hadden nog wel verschillende Visiosat schotels waaronder de Big Bisat (alleen ja die is dus eigenlijk ook te groot), maar toen zei de satelliet boer dat ik maar eens draaibaar moest proberen op de 65 CM schotel die hij had en hij zei die pakt bijna alles en is zeer weerbestendig bevalt het niet breng je het hele swikje maar terug. En tja als je die garantie krijgt waarom dan niet proberen denk ik dan. Als het bevalt ga ik dan ook voor de oplossing van Radenko@onsbrantx alleen dan voor zover het mogelijk is met een 65 cm schotel. Voor de sterkere satelieten zal het geen probleem zijn. XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Emekli Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Wil je er niet op aanvallen, maar lekkere buurt waar je woont. In je eigen tuin maak je toch zelf uit wat je er weg zet. Natuurlijk geen hoge muur of tuinhuis, dat de zon weg houdt bij de buren, maar voor de rest?. Geven ze je misschien ook "advies" over je gordijnen, kleur van de verf op je voordeur of wat dan ook. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Eduard07 Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Ik betwijfel trouwens of de buren een poot hebben om op te staan als je een schoteltje van 80 cm (wat is optisch nou het verschil met 65?) achter op een schuurtje zet. Er lijken me andere dingen belangrijker. Is 80 cm schoteltje op een schuurtje achter nou zo heftig? Wat een tolerantie, man, man. En een duivenhok mag wel? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Batcompu Geplaatst: 15 januari 2012 Auteur Geplaatst: 15 januari 2012 Wat ik begrepen heb is het niet zozeer de buurt zelf maar de gemeente die het niet wil. Wat er van waar is kan ik natuurlijk alleen gokken maar die gok neem ik liever niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen