Ga naar inhoud

vraag over teletekst openPli Dreambox 7020 HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

We zijn sinds vanmiddag een 7020 HD rijker en ik ben druk bezig me enigszins vertrouwd te maken met de talloze instellingen.

Graag zou ik jullie advies willen hebben v.w.b. de teletekst-functie

Voor ons best belangrijk daar mijn meisje te ijdel is om eens bij Schoonenberg langs te gaan: teletekst 888 staat daarom geregeld aan.

Dit werkt ook bij de Dreambox uiteraard goed maar wat ons wel stoort dat behalve de pagina in kwestie (888 dus) in het display, een regel daaronder de teletekst-teller gewoon doorloopt.

Dit leidt af als je bij voorbeeld naar een film kijkt.

Ik ben er al achter dat het display geheel "gedoofd" kan worden maar is er misschien een elegantere optie om de teletekst-functie in het display te omzeilen of in i.i.g. stop te zetten?

Een andere vraag betreft niet de doos zelf maar de ingebouwde Samsung 500 Gig Hdd.

Als het ding in bedrijf is een hinderlijke brom te horen die ons er al toe bracht om viltjes onder pootjes te plaatsen.

Met het oor dicht bij de schijf is geregeld een licht mechanisch (soort tik) waarneembaar.

Dit kan toch niet goed toch?

Ik zou jullie advies zeer op prijs stellen, bedankt!

roy

aangepast door uplink

Geplaatst: (aangepast)

sommige HDD maken nogal wat geluid,als je bij geleverde blauwe rubbers,, eh geen condooms, maar trillingsdempers gebruikt zal het wel stiller zijn ,anders een SSD schijf gebruiken,die zijn geheel elektronies ,dus geheel geruisloos,pas wel op met magneten en warmte.operating temp.=0*C--+55*C.,helaas zijn de prijzen ver 3 voudigd,na de overstromingen in Thailand ,en de garantie is bij Seagate nog maar 1 jaar,westernDigital 2 jaar.

TXT heb ik zo nog niet uit geprobeerd.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Druk eens op de audio toets en dan ondertitels, daar kun je ook de dvb danwel teletekst ondertitels ook aanzetten.

Eventueel kan dat ook automatisch gedaan worden middels menu en dan diverse instellingen. Is daar wat lastiger in te stellen maar wel zodanig te configureren dat

altijd ondertitels verschijnen. Ook het formaat en de plek kan aangepast worden.

Gebruik het zelf voor teletext ondertiteling van BBC Freesat kanalen op 28.2 graden.

MBT harddisk: wellicht kun je hem ruilen voor een rustiger model? of harddisk sleep functie instellen via menu?

Geplaatst:

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!

Gisteravond de box opengemaakt waarbij bleek dat een van de blauwe rubbertjes verkeerd gemonteerd zat.

Maakte qua herrie jammer genoeg niet veel uit.

Zal vandaag de leverancier om raad vragen.

Mijn eigen voorkeur gaat eigenlijk uit naar WD maar kan dit niet onderbouwen.

(de slaapfunctie voor de hdd is overigens geactiveerd)

Goede tip v.w.b. de "gele" knop; zoiets wordt ook door de Duitse omroepen ondersteund.

Hopelijk ook voor de Nederlandse..?!?

Geplaatst:

@Columbo: de schijf (Samsung 500 Gig) was de boosdoener; vandaag een nieuwe, maar nu van Western Digital, gehaald en die draait zoals het hoort.

@theparasol+@Columbo: fantastische tip met die audio toets! Ik moet nog de grootte van de regels aanpassen maar het lijkt i.d.d. te werken.

Gossie, wat kun je allemaal aan dat machien instellen...!!

Hartelijk bedankt

roy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...