Ga naar inhoud


Mag een winkelier bij een storing en een software update een factuur aanbieden.


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Er zijn meer klachten en gedoe met gecertificeerde ontvangers dan met Linux ontvangers.

Certificeringen worden soms achteraf zelfs weer ingetrokken. Dat heb ik nooit begrepen. :confused:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom is de klant zo 'pissed' dat de firmware is aangepast ? Misschien is hij nu zijn CCcam.cfg filetje van de payserver kwijt op deze manier ?

Vaak worden de ontvangers met een password beveiligd nadat zo'n file erin geplaatst is zodat de klant de payserver gegevens niet meer kan uitlezen. En hoe moet je dan iets controleren als reparateur ? Je kunt niet eens een telnet sessie openen om te zien wat er allemaal loopt op zo'n box. Of een nieuwe kanalenlijst erin zetten, gaat ook niet. Vandaar dus meteen een nieuwe image erop en dan pas kun je gaan controleren waar het euvel zit.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is de klant zo 'pissed' dat de firmware is aangepast ? Misschien is hij nu zijn CCcam.cfg filetje van de payserver kwijt op deze manier ?

Vaak worden de ontvangers met een password beveiligd nadat zo'n file erin geplaatst is zodat de klant de payserver gegevens niet meer kan uitlezen. En hoe moet je dan iets controleren als reparateur ? Je kunt niet eens een telnet sessie openen om te zien wat er allemaal loopt op zo'n box. Of een nieuwe kanalenlijst erin zetten, gaat ook niet. Vandaar dus meteen een nieuwe image erop en dan pas kun je gaan controleren waar het euvel zit.

 

M_Z

 

Dat lijkt me een logische zaak. Wanneer er bij mij een kennis komt met een vage klacht, dan begin ik ook eerst om er een nieuwe image in te zetten ( bij een satelietontvanger ), of bij een computer ( nieuwe windows erop ). Echter wanneer de klacht meer lijkt op een hardware issue, zal ik daar eerst energie in steken.

Dus dat een winkelier hetzelfde doet, vind ik een goede zaak en ook heel logisch.

Veel vage problemen, komen meestal voort uit software matige problemen, is mijn ervaring.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wanneer er als klacht brommend en sissend geluid wordt opgegeven denk ik niet in de eerste plaats aan software.

Bij brommen zou ik gaan zoeken in de richting van bekabeling of inderdaad de voeding.

 

Bij dit soort discussies ben je als handelaar hoe dan ook altijd diegene die aan het kortste eind trekt.

 

Ik zou de software terug veranderen, einde discussie.

 

@ceesv

 

Als je gelezen had was het een brommend en sissend geluid (als eerste denk je inderdaad aan voeding)

Maar er was nog een 2de probleem,

Het niet goed afstemmen van de zenders.

Echter kan ik hier niet uithalen of met de oude software in de winkel zelf ook eerst is geprobeerd of dit fenomeen ook in de winkel voor kwam alvorens nieuwe software te installeren.

Als in de winkel geen brom en sissend geluid was en men eerst had geprobeerd wat de afstemming deed kon men zien of het inderdaad de ontvanger betrof of de andere hardware.

Als er dus eerst niet geprobeerd was hoe dit zich in de winkel hield vind ik het dom dat er zomaar andere software is geïnstalleerd daar het probleem zich bij de klant immers dan nog voor zou doen waardoor deze naar mijn mening in zijn recht stond.

Echter als dit wel geprobeerd was en deze conclusie getrokken moest worden dan zou ik niet weten waarom dit niet vervangen zou mogen worden.

Het gaat immers niet om honderden euro's en 20 euro onderzoekskosten is voor mij een normaal bedrag voor deze tijd die er aan besteed is.

Dus aangezien we niet alle feiten kennen is een goed antwoord moeilijk.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...