Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In een thuisnetwerk leest de DB eerst de CD kaart vanuit de hobbykamer in de woonkamer en dan pas de TVV kaart.

Zodoende is één en canvas in de woonkamer steeds gelezen van de CD de kaart en al de rest zoals VTM en 2BE en dergelijke gelezen van de TVV kaart .

CCcam 2.2.1 voor bijde kaarten.

Als ik de netwerkkabel verwijder leest hij van TVV kaart. Kabel terug en opnieuw eerst CD.

Is er ergens een instelling waar ik TVV prioriteit kan geven?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst: (aangepast)

Je kan in CCcam.prio aangeven welke pakketten of zenders voorang (P) of genegeerd (I) moeten worden.

prioriteit pakket TV Vlaanderen:

P: 0100:00006c # TV Vlaanderen

of per zender:

P: 0100:00006c:31e7 # TV Vlaanderen - een

P: 0100:00006c:31e8 # TV Vlaanderen - Ketnet/Canvas

#I: 0100:00006a:31e7 # CanalDigitaal - een

#I: 0100:00006a:31e8 # CanalDigitaal - Ketnet/Canvas

(als je het hekje # voor de I weglaat worden de 2 (seca:0100) zenders niet niet meer van CDS kaart gelezen)

CCcam.prio zet je in dezelfde map waar CCcam.cfg zit

Bij de meeste zal dat zijn in de map /etc

aangepast door profil
Geplaatst:

profil bedankt

is opgelost

in mijn prio stond eerst 6a en dan 6c

nu omgedraaid en opgelost.

grt

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Hier hetzelfde als bij Pirrewit, een CD (Toppakket) en een TVV (basis) kaart in de DM8000.

Bij 4! gelijktijdige opnames op de nederlandse CD kanalen, gaat daarna het beeld op zwart.

Als ik schakel naar VTM, dan heb ik inderdaad weer beeld via de TVV kaart.

Dat wordt ook bevestigd door de sc1 indicatie in de info balk.

Bij al die 4 opnames overigens blijft er de infobalk Sc0 staan, dus toch via de CD kaart.

Maar er zijn meer zenders van beide pakketten die elkaar overlappen (beide Discovery, Animal, Een en KetNet etc)

Ik draai nog steeds de CCcam versie 2.2.1 door omstandigheden en wantrouwen naar de 2.3.0.

Nu schakelt die DM dus niet automatisch over naar de TVV kaart als de beperking van CD in zicht komt.

Moet ik nu voor elke (dubbele) zender eerst een prio config gaan opstellen?

Of heeft de 4-10 beperking na installatie van de 2.3.0. cam versie de nodige hulp daarin?

Bezint eer men begint, dacht ik.

Alvast bedankt voor de hulp.

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Je kan in CCcam.prio aangeven welke pakketten of zenders voorang (P) of genegeerd (I) moeten worden.

prioriteit pakket TV Vlaanderen:

of per zender:

(als je het hekje # voor de I weglaat worden de 2 (seca:0100) zenders niet niet meer van CDS kaart gelezen)

CCcam.prio zet je in dezelfde map waar CCcam.cfg zit

Bij de meeste zal dat zijn in de map /etc

Weet jij toevallig waar ik ergens een recent overzicht kan halen van de caid:ident:sid voor tv vlaanderen / canaal digitaal?

• Beheerder
Geplaatst:

Van mij mag je die sterretjes weglaten hoor. Dan krijg ik heel erg het gevoel dat we iets illegaals bespreken en dat doen we niet. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heb eigenlijk een zelfde probleem maar dan met CDS. Hij pakt standaard het kaartje in de 2e ontvanger.

Wanneer ik ccCam opnieuw opstart pakt hij wel het interne kaartje, maar na zappen gaat hij toch weer naar "boven".

Ik heb Canal Digitaal aan de prio-file toegevoegd. Zie ik iets over het hoofd?

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

Ik snap toch niet helemaal wat die prio-file nu doet. Is dit nu om onderlinge prio's aan te geven tussen alle providers die je in de file zet? Dus dat de volgorde belangrijk is. Of zorgt de file ervoor dat alle providers die in de file staan in eerste instantie gelezen worden vanaf het interne kaartje?

Dat laatste werk helaas niet bij mij?

Dreambox 7020 & 600

Met de Prio en Ignore geef je aan welke zenders of providers wel of niet uitgesloten moeten worden

zodat bij gebruik van shares en meerdere kaarten het eerst jouw voorkeur (kaart) gebruikt wordt

-------------------

In CCcam.cfg heb je ook nog SMARTCARD SID ASSIGN en SMARTCARD SID REJECT

Voorbeeld:

SMARTCARD SID REJECT : /dev/sci0 0 { 1B7B,17C0 }

Hiermee worden NED1HD en NED2HD genegeeerd van de kaart in de bovenste kaartlezer

SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/sci0 0 { 1B7B,17C0 }

Hiermee worden alleen NED1HD en NED2HD van de kaart in de bovenste kaartlezer gelezen

Je moet dus zien bij welke van de 2 je de minste sids moet invullen en die dan gebruiken

aangepast door profil
Geplaatst:

Aangezien je in beide voorbeelden dezelfde zenders noemt, even een vraag(je) uit pure nieuwsgierigheid:

Stel ik zet beide regels in CCcam.cfg, dus:

Wat gebeurt er dan? welke heeft de overhand? Of is het de eerste danwel laatste config regel die gelezen wordt?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

# Configure list of sids which are not to be handled by smartcard

# When omitted, all sids are allowed (or SMARTCARD SID ASSIGN list is allowed, if available)

# Don't use together with (fixed) SMARTCARD SID ASSIGN list; use one or the other, depending on which gives the shortest list

# Can work together with dynamic SMARTCARD SID ASSIGN list.

# Can work together with LOADBALANCE configuration (sids which are rejected will be automatically left out of the loadbalance)

#

#SMARTCARD SID REJECT: <device> { <sid1>, <sid2>, ... <sidn> }

aangepast door profil
Geplaatst:

Met de Prio en Ignore geef je aan welke zenders of providers wel of niet uitgesloten moeten worden

zodat bij gebruik van shares en meerdere kaarten het eerst jouw voorkeur (kaart) gebruikt wordt

-------------------

Als ik nu in mijn prio zet:

P: 0100:00006A

Zou het dan zo moeten zijn dat het Canal Digitaal pakket altijd gelezen wordt van het interne kaartje? Of begrijp ik het niet goed?

Dreambox 7020 & 600

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar bij mij.

Wat moet ik instellen, zodat mijn Dreambox eerst mijn smartcard leest daarna pas de share van beneden.

Nu pakt hij af en toe de kaart van beneden, maar dan hapert het beeld (staat steeds stil), terwijl de smartcard erin zit met de zender die ik wil kijken.

Hij moet eigenlijk de zenders die ik op mijn smartcard heb eerst pakken, andere zenders mogen van beneden komen.

Beneden heb ik Canal digital full pakket en boven Canal Digital Set Top Box pakket.

Beide Newnigma2 en CCcam 2.3.0

Wie kan mij helpen.

DM800HD / DM500+ / Technisat Multytenne Twin

• 7 maanden later...
Geplaatst:

-------------------

In CCcam.cfg heb je ook nog SMARTCARD SID ASSIGN en SMARTCARD SID REJECT

Voorbeeld:

Hiermee worden NED1HD en NED2HD genegeeerd van de kaart in de bovenste kaartlezer

Hiermee worden alleen NED1HD en NED2HD van de kaart in de bovenste kaartlezer gelezen

Je moet dus zien bij welke van de 2 je de minste sids moet invullen en die dan gebruiken

Excuses voor het activeren van een niet-recent topic.

Mijn vraag:

Zou het ook mogelijk zijn om dit:

Op deze manier te gebruiken:

SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/sci0 0 { 0100:00006A }

Dus: decodeer alle zenders van 0100:00006A (Canal digitaal) vanaf deze kaartlezer?

Ik word er niet goed van dat er telkens niet van de kaartlezer wordt gedecodeerd, ik heb al meerdere versies van cccam geprobeerd (2.09 zou altijd eerst de lokale kaart proberen) maar dit lijkt alleen maar minder goed te werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...