Ga naar inhoud

yaVDR 0.4.0 + Lirc = problemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb wat andere hardware in huis gehaald (Asus E35M1-M) dus er was/is een (tijdelijke) nieuwe installatie van yaVDR in de woonkamer nodig.

Mijn vraag is simpel (het onderwerp verraad het al): zijn er meer mensen die yaVDR 0.4.0 geprobeert/geinstalleerd hebben en met hun AB en Lirc (meer) problemen hebben om het (weer) aan de praat te krijgen?

Normaal gesproken weet ik wel wat ik moet (tenminste, zou moeten) veranderen in lirc om mijn AB goed te laten werken maar nu wil het even niet. Ik weet ook wel dat iedereen een andere setup heb maar bij de vorige versies was het helemaal geen probleem om het aan de praat te krijgen. Het waren een paar hele kleine veranderingen op een standaard installatie, Lirc activeren, de juiste reciever selecteren en je was al bijna klaar.

Dus... zijn of waren er meer mensen met soortgelijke problemen, zit het in deze versie anders door evt. veranderingen of is het persoonlijk geworden ;)

Geplaatst:

Even een update:

Het is alvast iets met een versie (yaVDR, Ubuntu, Lirc, 64-bit, driver of wat dan ook?) gebonden! Een test met yaVDR 0.3.1 heb/had ik totaal geen probleem om mijn AB aan de praat te krijgen (met de kennis die ik normaal ook gebruik).

De installatie liep goed fout; de kernel kon niet geinstalleerd worden dus heb ik die, op dat moment, handmatig (ALT+F3, commandol) tijdens de setup moeten doen! Ik denk dat dit iets met mijn nieuwe hardware te maken heb al klinkt het als een probleem wat vaak met oudere hardware vaker voorkomt.

Geplaatst:

Dat is behoorlijk bagger, ik heb onlangs mijn mediacenter (Asus ION330 bordje, S2-3650 USB DVB-S2 ontvanger en een standaard Philips MCE afstandsbedining) voorzien van yavdr 0.4.0. Alleen kreeg ik de remote niet goed aan de praat (als in: ik wilde mijn eigen toetsen definieren en ik wist niet hoe) en zowel de vdr-sc als de dvbapi-sc plugins functioneerde ook niet.

Een apt-get upgrade verhielp in ieder geval het laatste probleem. Voor de remote moest ik een bestand nalopen en op basis daarvan de codes achterhalen. Maar nu draait het meer dan goed en ik ben behoorlijk tevreden met yavdr 0.4.0 :)

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Ik heb een Zalman HD135 HTPC kast met de daarbij behorende AB (is een "VLSystem Mplay Blast") het kan natuurlijk ook aan die config/setup liggen. Heb ook nog een test gedaan (hardware helemaal het zelfde) en in Ubuntu 11.10 kreeg ik alles netjes weer aan de praat zoals het altijd werkt.

yaVDR 0.4.0 ziet er in in iedergeval mooi en zeker zeer (meer) verzorgd uit en via/met de PPA van Best Friend (https://launchpad.net/~bpl3f1lmootj/+archive/yavdr-main) had ik geen (echte) problemen om SC aan de praat te krijgen.

Ik heb nu (in de woonkamer) een AMD Fusion E-350 (Zacate) (is nu een: alles-in-1)systeem met tijdelijk een Nvidia GT210 als videokaart. De ATI GPU en yaVDR gingen niet lekker en als je dan toch zo'n kaart heb liggen ga je niet moeilijk doen. Ik ga hier een back-/frontend oplossing maken waarbij de de frontends XBMC met Xvba gaan draaien en de backend wordt samengevoegd met de homeserver, die er toch al is.

Voor de frontends ga ik ook gebruik maken van de AMD Fusion E-350 aangezien een test met XBMC+Xvba erg goed bevallen is. Het huidige Asus moederbord komt waarschijnlijk in de samengevoegde backend/homeserver aangezien daarop genoeg uitbreidings sloten zitten (die heb ik in de frontends niet nodig heb). Het kan ook maar zo zijn dat ik nog 2 van die Asus moederborden koop want die extra sloten kunnen in de toekomst misschien nog van pas komen :D

Geplaatst:

Ik had die PPA ook in gebruik, maar alvores het werkte moest ik toch wel eerst even yaVDR updaten ;)

Overigens moet ik zeggen dat mijn HTPC van 2 jaar oud het nog steeds perfect doet. Het enige probleem is nu dat het fannetje van het moederbord wat lawaai maakt, dus die ga ik binnenkort vervangen ^^

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst: (aangepast)

Dat had ik gelijk al gedaan voordat ik aan de vdr-sc dacht te beginnen ;)

De huiskamer moederbord+cpu+geheugen draaide ook nog goed/uitstekend en bijna zonder problemen. Ik wilde al wat langer iets wat zuiniger was dan een AMD X2 6400+ :D en die setup is naar iemand gegaan die de power meer nodig had (voor het gamen). De slaapkamer setup (moet ook zuiniger worden ipv. AMD X2 4200+) draait nog steeds (versie 0.2.0, daar had ik hem ooit naar geupgrade) en ook veelal zonder problemen en zonder HD (Skystar 2 kaartje) want soms slecht uitkomt als ik net EDL1 wil kijken en de huiskamer door mijn "betere wederhelft" is bezet.

Ik denk dat ik voor TVheadend ga als backend (een recente test is het eindelijk gelukt om het aan de praat te krijgen) en anders maar (ya)VDR als backend.

aangepast door NINjak

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen