Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Sinds kort is de ventilator van mijn VU duo weer verschrikkelijk veel herrie gaan maken. Ik ben absoluut niet erg handig - en heb dus ook geen zin om te gaan knutselen met weerstandjes etc om het gebeuren stiller te maken.

Mijn vraag aan jullie is als volgt:

- heeft iemand een originele VU+ duo ventilator liggen die ik kan overnemen - want ik heb mijn eigen draadjes doorgeknipt toen ik aan het proberen was dat ding stiller te krijgen. Mocht ik dus problemen krijgen - heb ik dus geen garantie meer...

- zijn er uberhaupt andere ventilators die wel passen qua stekkers en formaten en welke goed en stil werken?

- wat is het precieze nummer van de originele ventilator - zodat ik eventueel zelf op zoek kan gaan naar een nieuwe op het internet zonder de oude er nu uit te hoeven schroeven?

Hopelijk weet iemand iets voor mij. Want dat ding maakt me echt gillend gek!

Groetjes

Angelical

aangepast door Angeline

Geplaatst:

Angeline,

Garantie heb je op het apparaat, dan moet je evenwel enkel de vervanging van de ventilator betalen indien die OOIT naar de importeur terug moet.

Bij de betere shops waar je ook VU+ kunt kopen, kun je ook de "Verbeterde" ventilator kopen.

Dus ook al zou die erin zitten en hij moet retour wegens reparatie zal de importeur je niet manen over een ventilator.

Je mag die Receiver zelf open maken en er een HDD in zetten, zo ook een ander ventilator.

OF je daar OOIT problemen mee krijgt is naar m'n bescheiden mening jezelf gek maken.

lees eens een paar maandjes terug er zijn heel veel alternatieven beschreven inzake die enkele maandagochtend ventilator/montage.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ja ik heb flink gezocht - maar ik hoor niemand over een nieuwe ventilator die gewoon past. (dus plug en play). Het gaat allemaal over solderen van weerstandjes en moeilijke dingen. Dat kan ik gewoon erg slecht (en heb nog 1 jaar garantie geloof ik - dus niet goed)

Een nieuwe originele moet ik eventueel dus zoeken - als ik geen betere kan vinden. Kan iemand mij (in een PM uiteraard) wat namen noemen van ventilatoren en hun verkopers?

de Rasurbo Basic-Silent, Artikel Nr.: AR517J

is er een die velen toepassen

leg eens een dik boek op de omkasting???

als het ventilatortje ratelt, dan is die bij inbouw verbogen, danwel de vleugels van de rotor verbogen

een garantie gevalletje dus.

ciao

of deze nog

Nidec

TA 200 DC Modell D34666-55

1.) 50x50x10

2.) 12V

3.) Luftdurchfluss: 7,5 m³/h

4.) Drehzahl: 3500U/Min

5.) Anschluss:b2-Pin

6.) Spannung: 10,2 - 13,8 V

7.) Material: Kunststoff

8.) Lautstärke: 20,3 dB(A)

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Dank je. Maar garantie van de ventilator kan dus niet want ik heb de draadjes doorgeknipt toen ik aan het experimenteren was... Heel stom.

Ratelen begint overigens zodra die even draait. Heb nu even tijdelijk de deksel er af om te zien wat er nou is, dus het heeft niets met warmte te maken. Zodra die een tijdje draait gaat hij steeds meer herrie maken.

Het probleem met veel ventilators was ook de stekker die niet op de VU+ originele aansluiting paste en de start spanning (dat hij dus niet ging draaien uit zichzelf.)

Nidec - was dit ook niet het originele merk? Is dit dezelfde? Of een met minder dba?

Dank je voor de tips trouwens!

Geplaatst:

Had ook wat gelezen over de mogelijkheid om de voeding voor de ventilator met een splitter via dezelfde voeding als de HDD te laten gaan. Is dit inderdaad mogelijk? En welke stekkers heb je dan nodig? Want dat is eventueel ook een snelle / makkelijkere manier. Want vaak zijn er wel 50x50x10 ventilators - maar niet met de goede stekker & spanning

Geplaatst:

de nidec is wel hetzelfde merk als ingebouwd, maar een ander type

dus met 6,3 volt (terwijl die 12 kan) veel stiller dan de opgegeven 20,3dBa

je kunt ook de ventilator middels rubberstiftjes vastzetten in plaats van schroeven, dan is die ook nog ontkoppelt van de omkasting

die jij noemt middels esata voeding afsplitten kan ook maar dat is dan een grote fan die boven de hdd gemonteerd wordt en uitblaasdt via de perforatie van het deksel (ook afbeeldingen van te vinden)

die ik als eerste 2 melde zijn 3 euro per stuk met de juiste aansluitstekkertjes er al aan 2 pin

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Dank je! Ik ga eens kijken of ik die ergens goed kan krijgen (via het internet of een winkel in de buurt). Fijn dat je meedenkt - want ik kon het niet echt goed vinden. Zou je zelf de nidec of rasubo aanraden?

Overigens - Weet iemand de precieze naam van het specifieke stekkertje van de VU+ ventilator? Is dit een molex? en 2 pins of 3 pins? of heel iets anders. Want zie bij sommige ventilators 3pins staan.

aangepast door Angeline
Geplaatst:

Ein empfehlenswerter leiser Lüfter, "ohne Lüftersteuerung" ist z.B. der Rasurbo Basic-Silent, Artikel Nr.: AR517J (ca. 4,47 €).

kwam van een ander forum, met aanbeveling (dus zonder afzonderlijke sturing-hetgeen ook standaard zo is)

geluidoverlast vind ik zelf ook verschrikkelijk

echter hier hoor ik de schepen op het ij maar niet m'n VU ;)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...