Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog een vraagje dan, heb je de BBC streams inmiddels ook opgenomen?

De mij bekende BBC streams staan in het boeket Engeland, bijna helemaal achteraan. Als je image markers (+++naam marker+++) ondersteunt dan vind je ze zeker.

Geplaatst:

DM 600 PVR = Enigma-1 dus dat zou je moeten lukken... succes.

op de dreambox 600 PVR kan e trouwens ook enigma2 software laden en dan natuurlijk ook vanzelfsprekend e2 settings he

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik snap er niets van.

Volgens mij hebben jullie het toch echt mis en kan je in een DM600 géén Enigma2 kanalenlijst gebruiken

Vraag: Kan iemand met een DM600 fysiek testen of je inderdaad een kanalenlijst voor Enigma2 deze in de DM600 kan zetten?

- Liefst via plugins/applicaties in OpenPli. Want dan weet ik zeker dat er niet op de achtergrond een conversie plaats vind.

- Of anders via DreamSet of Dreamboxedit.

Maar let dan op: Dus dan dus niet laten converteren naar Enigma(1), want daar hadden we het niet over !

(Dit converteren kan door de Software/Firmware instellingen op 'Enigma 1' te zetten en dan op te slaan en tot slot over te zenden).

Achtergrond:

Zover ik kan achterhalen is de DM600 wel degelijk alleen geschikt voor Enigma (dus Enigma1) en niet voor Enigma2.

Dus kan je (zover ik weet) geen kanalenlijst van Enigma2 'niet' in in een Enigma(1) sat-ontvanger (in dit geval de DM600) plaatsen.

Uiteraard kan je deze wel laten converteren via een SettingsEditor programma zoals DreamSet of DreamboxEdit. Maar dan heb je er dus een Enigma(1) lijst van gemaakt.

Kijk hier , daar (dus de DM600) zie je dat de daar alleen staat dat hij Enigma is (en dat is dus dan Enigma1) :

Technical Features

• 250 MHz PowerPC Processor
  • Enigma, Linux Operating System
  • 2 LED status

Als daarna bij de DM800se (Enigma2) kijkt zie je daar alleen staan Enigma2:

Technical Features

• 400 MHz MIPS Processor
  • Enigma 2, Linux Operating System
  • colored OLED - Display
  • MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

Geplaatst:

<p>Hallo Smetje.</p>

<p>Welke enigma2 image zou dat dan zijn ? Laat maar komen dan ga ik het uit proberen.</p>

<p> </p>

<p>Dit lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal  Enigma 2 in een DM 600 PVR.  Op de open PLI site  zie ik maar <u>een</u> lijst voor de 600 PVR  image. Je kan er toch geen image van een 800HD of 500HD in een 600 laden. Wie weet er meer van.</p>

<pre wrap="">

</pre>

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Wederom bedankt voor de mooie lijst!

-

Ik heb toch nog enkele vragen?

Mijn receiver is een TF7700HDPVR met E2 en bij sommige zenders moet ik de diseq andersom schakelen anders heb ik geen signaal (het gaat over meerdere kanalen op dezelfde satelliet)

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb toch nog enkele vragen?

Mijn receiver is een TF7700HDPVR met E2 en bij sommige zenders moet ik de diseq andersom schakelen anders heb ik geen signaal (het gaat over meerdere kanalen op dezelfde satelliet)

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Kan je iets meer info geven, want dit begrijp ik niet?

Bedoel je de DiSEqC swicth of bedoel je een van de instellingen in Enigma2 per LNB en zo ja welke dan?

aangepast door putemmer
Geplaatst:

Ik heb dus enigma 1 op mijn 600 maar tijdens het laden van je rotating lijst loopt deze bij ca 55% vast in DE 5

Het laden van de je lijst voor enigma 2 gaat wel goed en deze functioneerd prima.

Of deze door DE 5 wordt omgezet kan ik je niet zeggen.

Geplaatst:

@drrossi: Enigma-1 op een receiver en kanalenlijst Enigma-2. Apart.

Welk image draai je? De kanalenlijsten Enigma-1 zijn via PLi altijd automatisch te downloaden. Tot nu toe van niemand klachten gehad.

Voor het opmaken gebruik ik DreamSet. Als je een andere editor gebruikt zou dit de reden kunnen zijn (ik zeg niet 'is de reden' maar 'kan') voor vastlopen.

DE5 = ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...