Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik woon in Zwitserland en ik heb daar een Samsung UE55D7080 televisie gekocht met ingebouwde satelliet ontvanger. Op Astra 19.2 ontvang ik ongeveer 700 zenders waaronder alle Nederlandse zenders. Alle Nederlandse HD en Film 1 zenders staan op Astra 23.5. Ook op Astra 23.5 ontvang ik veel zenders alleen geen Nederlandse. Kan iemand deze leek adviseren?

Gerard

Geplaatst:

Dank je voor de snelle reaktie maar zo eenvoudig is het niet. Er zit al een duo LNB van Canaldigitaal op de schotel van 60 cm.

Geplaatst:

Eigenlijk is een duo lnb niet geschikt waar jij woont, wat je wel zou kunnen proberen

de lnb van de 23,5 in de klem vast te zetten, dat is de linker hoorn als je voor de schotel staat

Een veel betere op lossing is een grotere schotel triax 78cm of een 88cm met losse lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Als ik manueel ga zoeken op de frequentie 12.129 krijg ik 12 Franstalige Canal + zenders maar geen Nederlandse. Betekent dat niet dat de ontvangst eigenlijk io is?

Geplaatst:

De zenders die je gevonden hebt, zitten op de Astra 1, CD zit op Astra 3. Zie voor frequenties:

http://www.flysat.com/astra23.php of http://www.flysat.com/astra19.php

Deze freq.wordt op beide satellieten gebruikt.

Heb je in je TV menu de DiSEqC instellingen al ingesteld?, moet hetzelfde zijn als van de Duo-LNB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Emekli hij ontvangt wel zenders op 23,5, maar als hij de

Nederlandse HD zenders wil ontvangen, heb je een sterker

signaal nodig ,maar dat lukt niet met een duo lnb waar hij nu woont

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Heb familie in Zwitserland wonen en die ontvangen probleemloos via de duo-LNB. Moet dus lukken. Handmatig zoeken op de juiste frequentie en natuurlijk de juiste satelliet. Waarschijnlijk moet deze frequentie toegevoegd en opgeslagen worden. Zit niet in het standaardmenu van frequenties. Probeer nog maar eens. Check natuurlijk ook of de Diseqc-instellingen goed staan.

Geplaatst:

@satencom,

Goed lezen a.u.b. De zenders die hij op betreffende freq. ontvangt, zitten op Astra 1. CD gebruikt deze freq. op Astra 3 en als je dan toch de Franse zenders ingescand krijgt, dan zit er iets mis in de DiSEqC instellingen of de schotel staat niet goed. Dus,

hij denkt dat hij zenders ontvangt van Astra 3.

Heel veel dezelfde freq´s worden gebruikt op diverse satellieten, net als freq´s op de FM radio...,

3FM zit in NL op 96.8, rijd je nu met een wagen en je komt buiten het zendgebied, dan kom je op een gegeven moment in een ander zendgebied met zelfde freq.

Het is wel ver weg, maar in Letland ontvang je het volgende;

Latviesu Radio 96.8

Vroeger met analoge schotel freq´s, kon je op Astra 1 op bijv. 10.720 H Ned.1 ontvangen.

draaide de schotel 3 gr op 16 gr. oost, dan ontving je Maroc 1 en weer een beetje verder gedraaid naar Hotbird, RAI UNO.

Dus als je de schotel ziet als een auto, dan klopt mij verhaal.

De schotel (auto), staat nu in Astra 1 "land", maar je wilt een zender ontvangen uit Astra 3 "land", wat te doen?.

Je kunt de schotel wat bijdraaien, 2 losse LNB´s er inzetten of in dit geval een Dou-LNB.

Terugkomend op de FM zender, koop een hele goede FM antenne die je kunt draaien. draai je hem naar Lopik, hoor je 3FM, draai je hem naar Letland, dan krijg je die andere zender.

Conclusie, ik denk dat de DiSEqC instelling in de TV niet goed staat.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@erik2222,

Wanneer hij een HD ontvanger heeft, zit die freq. wel in de database. Volgens mij is het de DiSEqC instelling van de TV.

Geplaatst:

@GMD

Ga eerst eens naar de website van samsung en download daar de nieuwste firmware voor je TV!! (op de ch site heet het "support"en op de nl site staat het onder "service en dowloads) Pak deze uit op je PC/laptop en pak deze uit naar een lege USBstick. (staat ook een gebruiksaanwijzing bij)

Nu wordt het tricky.... ik weet namelijk niet of dit type ook de NL ?? firmware vreet . Ze heten wel hetzelfde dus gewoon proberen zou ik zeggen.

T-GAPDEUC-1021.2 van 10 januari 2012 , een file van 130 Mb is de nieuwste versie voor jouw TV

Steek hierna de USB stick met de uitgepakte firmware in een USB poort op je TV. Of de TV herkent de stick meteen en begint te reageren /installeren of zoek even in het menu van de TV naar software/firmware update via USB)

Is de update nu gelukt en staat de nieuwste versie erop geef je de TV middels het menu opdracht om naar de fabrieksinstellingen(fabrieksreset) te gaan.

Laat hierna de TV de kanalen zoeken. Op dat moment vraagt hij hoe je TV wilt laten zoeken. Analoog,digitaal of Canal digitaal / TVV / Telesat (laatste optie) Zet daar alleen het groene vinkje op en laad de HD lijst in. Als alles goed gaat zoekt de TV nu de fastscan lijst van canal digitaal. (zoiets van 428 TV kanalen etc.) en staan alle TV en Radio zenders op een volgorde zoals je die bij Canal digitaal kunt downloaden

De kanalen staan er nu in maar het kan zijn dat toch niet disecq instellingen goed staan in de TV. Je kunt dit checken door te controleren of je wel beeld hebt op bijv. Ned1 HD / kanaal 1 (=astra3) en BVN / kanaal 15 (=astra1) Doet een van deze zenders het niet dan is er dus grote kans dat de disecq instellingen niet goed in de TV staan (waarom dit de ene keer wel is en de andere keer niet kan ik momenteel ook niet aangeven, bug??) Zoek dan in het menu van de TV naar antenneinstellingen en zet de Disecq instellingen op deze handmatige manier op deze volgorde

ASTRA1 = disecq 1

ASTRA3 = disecq 2

Doe nu nogmaals de kanalentest en controleer of de zenders nu wel werken

Laat maar weten wat je vorderingen zijn....

PS ik ga ervan uit dat je gebruik maakt van een Canal digitaal/TVV CI module en dat de schotel met de DUO lnb goed staat uitgericht.. (LNB een beetje schuin in de schotel)

Geplaatst:

De 65cm schotel met duo lnbf werkt gewoon goed in zwitserland!!

Alleen heb jij de duitse versie van de samsung, deze is gelockt op regio german

De nederlandse versie hebben de regio benelux en daar is de mogelijkheid om de fastscanlijst in te laden.

Er is een methode om de tv om te zetten van regio german naar benelux, de hardware is namelijk te zelfde.

Helaas zal je dan geen HBB-TV ondersteuning meer hebben als je op bv pro7 gaat staan.

Je krijgt dan als het goed is een rood blokje in beeld die je op de afstandbediening kan indrukken.

Kortom de 65cm met duo werkt, tv is technisch ook geschikt alleen is hij gelockt op de verkeerde regio.

Maar gecodeerde kanalen moet hij altijd kunnen inladen mits je niet aangegeven hebt in menu alleen Free to air kanalen.

Geplaatst: (aangepast)

De 65cm schotel met duo lnbf werkt gewoon goed in zwitserland!!

Alleen heb jij de duitse versie van de samsung, deze is gelockt op regio german

Dit kan je opvragen door de tv uit te zetten en dan achter elkaar op de afstandbediening volgende te doen.

Info

menu

mute

Rode knop van power

Nu krijg het service menu

pak options en bij localset staat de regio

Deze kan je bij bepaalde types wel wijzigen maar bij sommige ook weer niet en moet je andere methode toepassen

De nederlandse versie hebben de regio benelux en daar is de mogelijkheid om de fastscanlijst in te laden.

De andere regio's kennen geen fastscan mogelijkheid in zoek menu.

Alleen benelux dus

Er is een methode om de tv om te zetten van regio german naar benelux, de hardware is namelijk te zelfde.

Helaas zal je dan geen HBB-TV ondersteuning meer hebben als je op bv pro7 gaat staan.

Je krijgt dan als het goed is een rood blokje in beeld die je op de afstandbediening kan indrukken.

Kortom de 65cm met duo werkt, tv is technisch ook geschikt alleen is hij gelockt op de verkeerde regio.

Maar gecodeerde kanalen moet hij altijd kunnen inladen mits je niet aangegeven hebt in menu alleen Free to air kanalen.

aangepast door Mister HaCk
Geplaatst:

Hallo allemaal, bedankt voor al deze informatie. Ik zal proberen alle vragen te beantwoorden.

1. Ik heb inderdaad een tv waarbij ik bij de landen instelling alleen Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland kan uitkiezen. Ik ben bang dat als ik een Nederlandse firmware installeer dat de tv daarna helemaal niet meer gaat of is dat overdreven?

2. vrienden van mij wonen 10 km verderop en ontvangen alle Nederlandse zenders met een duo LNB.

3. de gevonden zenders op 12129 zijn inderdaad de zenders van CD op Astra 19.2. (A la carte 1-8)

4. Heb met diseqc al alles geprobeerd en volgens mij heb ik ook gezocht met Astra 19.2 diseqc 1/4 en Astra 23.5 diseqc 2/4. Ik zal het opnieuw proberen.

5. Het kan zijn dat het aan de signaalsterkte ligt. Het signaal loopt in het huis door een glasvezel kabel en daarbij gaat signaalsterkte verloren.

Ik zal de ontvangst testen met een koax direkt van de schotel en testen ik ergens een Astra 23.5 zender vind.

Bedankt alvast..

Geplaatst:

@gmd,

Over het hoe en wat je met die glasvezel kabel doet weet ik niet, maar verlies kan je hier op echt vergeten.

Dat is nu juist de kracht van glasvezel, het te verwaarlozen verlies.

Wat je TV betreft, treed eens in contact met de leverancier of fabriek.

Normaal zou de soft/hardware in de ontvanger, te vervangen moeten zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen