Ga naar inhoud


TV beelden weergeven op een Laptop / PC lukt niet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nu dat ik de TV (SD) beelden prima vanuit mijn VU+ UNO en DUO naar mijn Android tablet kan streamen wil ik de TV beelden ook naar mijn WIN7 laptop streamen.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar.

 

Op de VU+ DUO heb ik Webinterface-old geïnstalleerd want OpenWebif leverde problemen op.

Intussen heb ik op mijn laptop de laatste versie VLC Player geïnstalleerd.

Hierin een netwerkstream openen wil niet lukken en ook niet via Google Chrome.

 

Als ik in Google Chrome het IP-nummer van mijn VU+ DUO ingeef dan opent Dreambox WebControl.

Hierin kan ik eigenlijk alles, EPG opvragen, zenderlijsten, Timers, etc. maar als ik op WebTV klik opent het scherm Dreambox WebTV met bovenin mijn IP-nummer http://192.168.2.134/web-data/streaminterface.html maar het beeld blijft wit.

 

Ik heb op dit moment geen enkel idee hoe ik de stream nu op mijn laptop kan krijgen.

Kan iemand mij misschien op pad helpen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb tijdens de installatie van VLC nergens een vinkje gezet maar ga dit alsnog bij de herinstallatie uitvoeren.

 

Als je met de 'stream knop kanalenoverzicht' het TV symbool bedoeld dan krijg ik geen beeld maar alleen een wit scherm 'Naamloos'.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb VLC opnieuw geïnstalleerd maar nu met de optie Firefox Plug-in.

 

Als ik nu de Firefox browser opstart en daar mijn IP-nummer van de VU+ DUO ingeef dan start Dreambox Webcontrol.

Als ik daarna op WebTV klik dan komt in het geopende venster Dreambox WebTV de melding 'De VLS Multimedia-plug-in is gecrasht'.

 

Er is nu wel een verandering gekomen als ik op het TV icoon van een zender klik.

Dan opent een Pop-Up venster met de naam 'stream.m3u' in beeld.

Kies ik dan voor openen met VLC.exe dan worden de TV beelden perfect en ook in HD weergegeven.

 

Dus het was het ontbreken van de VLC plug-in en schijnbaar functioneert het niet via Google Chrome.

Mijn dank voor de hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt zowel streamen via het icoontje alsook WebTV van dreamboxwebcontrol allebei probleemloos in zowel chrome als firefox, onder W7.

Waar het dan aan ligt bij jou zou ik niet weten.

Hooguit eens proberen om alles opnieuw te installeren, inclusief VLC met de mozilla plugin.

 

Als je de "crash" melding krijgt, eens proberen om webtv te sluiten, maar webcontrol niet, en dan opnieuw weer web tv openen.

Ik heb ook wel ns af en toe een crash van de plugin.

Bij chrome werkt eea wel anders met plugins dacht ik, zo werkt flash ook meteen zonder dat je de flashplayer van adobe hoeft te installeren. Een van de redenen waarom deze browser ook als relatief veilig wordt beschouwd.

aangepast door jacobus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat had ik ook tot vervelens toe. Totdat ik de webinterface-old had verwijderd en de openwebif heb geinstalleerd. Werkt echt super hier op zowel windows 7 / xp / linux.

 

In de openwebinterface op het tvje drukken van je keuze (zie screenshot), en dan open je de stream met je favoriete video player (windows media player, of sm player zoals in het screenshot).

 

Oh ja, als je de openweb interface installeert dan luistert deze default op 8088.

screenshot_016.png

screenshot_017.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de VU+ DUO functioneert OpenWebif op poort 8088 en i.c.m. Firefox nu prima, zelf HD TV wordt via een WLAN op mijn laptop prima afgespeeld.

Met Google Chroom lukt het mij nu niet maar dat zal waarschijnlijk met de VLC plug-in te maken hebben die in Firefox wel beschikbaar is maar niet in Google Chrome, althans heb ik die nog niet kunnen vinden.

 

Op mijn VU+ UNO wil het nog niet lukken.

Ik heb daarop de originele geïnstalleerde Webinterface-oud de-installeert en Open Webif geïnstalleerd.

Als ik in Firefox mijn IP-nummer van de UNO ingeef gevolgd door :8088 dan opent de OpenWebif pagina en kan ik de kanalenlijst openen maar als ik op het TV icoon klik start VLC op maar er komt geen beeld.

 

Daarnaast krijg ik op de UNO een foutmelding als ik de Applicaties pagina open. Deze melding krijg ik op de UNO niet.

 

"Applicaties die niet beschikbaar zijn: Extensions/Webinterface/No module named OpenSSL"

 

Het lijkt erop alsof op de UNO de oude Webinterface niet goed verwijderd is.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...