sattv4iedereen Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 geachten, ik heb een vraag,via man bijt hond,heb ik vernomen,dat telenet 5 analoge zenders wegneemt,voor het derde digitaal vrt net die er aankomt. eerder vind ik de reden ervan ongegrond,omdat een+ en ketnet/canvas+ wegvalt. ze zouden 5 analoge zenders moeten wegnemen voor het derde vrt net,maar de + zenders verdwijnen waardoor er toch plaats komt? mag telenet zonder prijsverlaging zomaar 5 zenders wegnemen? ik vind daarover zelfs niks op de telenet site. en ja,ik ben het beu de verplichte bijdrage voor kabeltv te betalen via mijn huur,omdat ze prijs/kwaliteit een 0 is,en ik kijk via iptv.die commerciële brol die er nu nog opzit kijk ik toch niet naar. graag u reactie. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
De_Perre Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 indien je niet tevreden meer bent over het aanbod, kan je je analoge tv zo opzeggen, omdat ze het aanbod verder terugdringen. Dit hebben ze enkele jaren gelden ook gedaan, heb toen analoge kabel buiten gegooid en sat genomen. Een redelijk standaard opzegbrief genomen (internet, google) en klein beetje aangepast. Wat ik echter niet begrijp is je melding 'verplichte bijdrage kabeltv via mijn huur'. Ik zou toch denken dat jij een contract met Telenet hebt voor kabeltv en niet jouw verhuurder/huisbaas?? Dus zou dit dan willen zeggen dat als je opzegt, je toch moet blijven betalen voor iets dat je niet meer hebt?? Lijkt me sterk. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
sattv4iedereen Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Geplaatst: 13 januari 2012 indien je niet tevreden meer bent over het aanbod, kan je je analoge tv zo opzeggen, omdat ze het aanbod verder terugdringen. Dit hebben ze enkele jaren gelden ook gedaan, heb toen analoge kabel buiten gegooid en sat genomen. Een redelijk standaard opzegbrief genomen (internet, google) en klein beetje aangepast. Wat ik echter niet begrijp is je melding 'verplichte bijdrage kabeltv via mijn huur'. Ik zou toch denken dat jij een contract met Telenet hebt voor kabeltv en niet jouw verhuurder/huisbaas?? Dus zou dit dan willen zeggen dat als je opzegt, je toch moet blijven betalen voor iets dat je niet meer hebt?? Lijkt me sterk. helaas wel,waar ik woon,is dit een groepswoning,waar diverse mensen wonen,en die gemeenschappelijke delen (bvb living) gebruikt wordt door alle bewoners.daar is er een multi aansluiting,op de VZW die dit verhuurd,maar op hun beurt,krijgen ze een korting,omdat het over een multi aansluiting gaat. Er gaat een dropkabel naar binnen,die gesplits is naar 2 verdeelversterkers van hun,die dan op hun beurt elke kamer voorzien is van kabeltv.vindt het eigenlijk raar van de opmerking van de directeur,omdat zo'n versterkers ook bij partikulieren wordt gebruikt.helaas als huurder,hebben wij geen inzagerecht,hoe de aansluiting van telenet is,en ik denk dat telenet ook geen gegevens zal vrijgeven.waarschijnlijk (indien ze de waarheid spreken over de multiaansluiting),zal het voor hen duurder zijn,als ervan tussenuitvalt,door opzegging.ook is er een probleem,als een bewoner digitale tv wilt,dat niet kan,omdat het op zijn/haar naam niet staat.zo zijn wij verplicht dit abonnement te betalen.hoeveel we precies betalen weten we ook niet.dit zou eens juridisch moeten worden uitgespitst welke rechten we daarbij hebben op de inzage.beetje top offic waarvoor mijn excuses. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
_Bartje_ Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Jij had toch scarlet? Valt toch op dat je graag hakt op telenet of heb je commerciële belangen? Dat ze deze zenders hebben verwijderd is toch uitgelegd? Er moet plaats worden gemaakt voor uitbreiding van oa digitale kanalen. Dat noemen ze vooruitgang, dat het analoge aanbod afgebouwd gaat worden is al lang bekend. In Nederland is dit al langer gaande. Je kunt momenteel zelfs voor 79 Euro een HD digibox aanschaffen waarmee je deze zenders terug kunt bekijken + nog veel andere zenders. Zou dan je prijs voor atv ook niet verhoogd moeten worden want je krijgt meer zenders als vroeger? ATV zal stilaan minder worden tot het uiteindelijk volledig vervangen zal worden door digitale tv. Dat sommige mensen hier niet blij mee zijn begrijp ik maar ik denk dat de meerderheid van de klanten hierop vooruit zal gaan, beeldkwaliteit en zenderaanbod. mvg Bartje
Gene 1225 Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 @ Bartje , toch zijn er wel wat bedenkingen te maken : 1) er worden drie tot vijf analoge kanalen gestopt om één digitaal kanaal te verspreiden . Ik dacht net dat het omgekeerde technisch haalbaar was . 2) de TS woont in een groepswoning waar de kosten van kabel inbegrepen zijn in de huurprijs : hij heeft dus geen vrijheid van provider-keuze . En een digitaal pakket is voor hem misschien niet interessant of technisch niet mogelijk als de "huisbaas" niet meewerkt . 3)Hij kan alleen nog hopen op een volledig pakket via DVB-T , maar of dan de vergoeding voor zijn annaloge kabel wegvalt is nog maar afwachten : de TS zit niet bepaald in een sterke positie om te onderhandelen . Vergelijk het maar met de situatie in rust- en verzorgingstehuizen of een hotel : je huurt wel individueel maar je hebt in een aantal gemeenschappellijke voorzieningen geen eigen inspraak. Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
RaveMaus Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 3)Hij kan alleen nog hopen op een volledig pakket via DVB-T Dan kan ie beter effe een HD digibox gaan kopen voor 79€. Stel dat je nog eea moet gaan aankopen qua hardware om DVB-T te ontvangen zit je er ook snel aan. Voor zoveel zenders men in België met DVB-T kan ontvangen... Droevig is het VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
De_Perre Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 de HD digibox kopen is momenteel misschien zo geen slechte optie; als hij dan toch steeds moet betalen voor de kabel in zijn huurprijs. Maar dan moet hij wel weer een abo afsluiten bij telenet voor digitale tv.... en aangezien hij al IPTV heeft is er wel de vraag of dit dan wel nodig is... Ik denk dat de TS zich gewoon volgende vraag moet stellen: volstaat het aanbod dat ik via iptv heb? Indien wel; geen HD digitale tv er bij nemen, en het is dan wel jammer van al het extra geld dat hij per maand uitgeeft, maar als dat de voorwaarden zijn en hij ziet dit niet zitten schiet er slechts één ding op: verhuizen (en dat kost ook wel weer). Alternatief zou zijn iptv stopzetten en kabelabo upgraden (indien er iets interessants zou zijn op het kabelabo).... maar daar heb ik mijn twijfels over. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
_Bartje_ Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 @ Bartje , toch zijn er wel wat bedenkingen te maken : 1) er worden drie tot vijf analoge kanalen gestopt om één digitaal kanaal te verspreiden . Ik dacht net dat het omgekeerde technisch haalbaar was . 2) de TS woont in een groepswoning waar de kosten van kabel inbegrepen zijn in de huurprijs : hij heeft dus geen vrijheid van provider-keuze . En een digitaal pakket is voor hem misschien niet interessant of technisch niet mogelijk als de "huisbaas" niet meewerkt . 3)Hij kan alleen nog hopen op een volledig pakket via DVB-T , maar of dan de vergoeding voor zijn annaloge kabel wegvalt is nog maar afwachten : de TS zit niet bepaald in een sterke positie om te onderhandelen . Vergelijk het maar met de situatie in rust- en verzorgingstehuizen of een hotel : je huurt wel individueel maar je hebt in een aantal gemeenschappellijke voorzieningen geen eigen inspraak. 1: Wie zegt dat dit enkel dient voor 1 digitaal tv kanaal? 2: Dan is de huisbaas in fout lijkt me als hij op eigen houtje de atv doorverkoopt, kaart dit aan bij telenet, nu lijkt het me ook (als dit in de huurprijs verwerkt is) dat de kosten ook wel zullen meevallen als je dit kunt delen door het aantal personen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen