S.A.N. Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Hallo, Ik bezit een Ultimo met 2xSAT en 1xKabel tuner om te gebruiken in het Ziggo-gebied West NL. Met het SAT gedeelte ben ik er wel redelijk uit, dat komt immers overeen met de VU+ Duo die ik ook gebruik. Wie heeft werkende ervaringen met de Ultimo en Ziggo ? welke settings of beter nog een screenshot ? Daarna onstaan wellicht de vragen hoe deze gecombineerde tuner te gebruiken Welke softcam moet erin als ik zowel de Canal Digitaal kaart als de Ziggo kaart erin wil laten zitten en kan ik dan zonder wijzigingen in het menu gewoon zappen van een kabel-kanaal naar sat en vice-versa ? Hoor graag jullie reacties
Moderator wiz Geplaatst: 13 januari 2012 Moderator Geplaatst: 13 januari 2012 switchen tussen dvb-c/t en sat gaat gewoon prima. Uiteindelijk zal het je Ultimo worst zijn of hij nou naar een dvb-c/t of dvb-s2 tuner moet schakelen. Dus schakelen tussen sat en kabel zal gewoon prima moeten werken. Voor wat betreft de softcam, ik heb geen ervaring met ziggo. Probeer het anders gewoon beide kaartjes in de reader, softcam erop, kijken of de kaartjes uit te lezen zijn en zo ja, proberen maar. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Exposure Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Heb sinds een paar dagen de utlimo met 2x DVB-C en 1x DVB-S2. Geen enkel probleem voor CCcam of OSCam (Ziggo Twente)
Max Power Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Zelfde config, Ultimo met 2* DVB-T + 1* DVB C/T. CD kaart en Zigro kaart allebij in interne reader, werkt uitstekeloos met CCcam Max Power ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail
S.A.N. Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Hai, Dank voor jullie reacties, jullie bevestigen dus in ieder geval dat het moet kunnen werken. Ik krijg er echter nog geen beeld uit. Het zenderzoeken is blijkbaar gelukt want naast de zenders uit de "henklijst" heb ik in ieder geval via de zoekoptie "alle" ook de mogelijkheid om uit een groot aantal kabelzenders te kiezen. Maar helaas, welke zender ik ook kies ik krijg "afstemmen mislukt" ik werkt met twee kaarten, in de bovenste de CanalDigitaal-kaart en in de onderste de Ziggo-kaart. Ik werk met ccam 221 Graag jullie reactie/ervaringen
Tonskidutch Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 afstemmen mislukt heeft niets met je softcam te maken maar met de settingslijst ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
S.A.N. Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Hoi, Ja dat gevoel kreeg ik ook tot ik ergens oppikte dat kabelontvangst het nooit zou doen zonder kaart, dus ook niet de vrije zenders ?? Omdat ik na het scannen wel de zenders in het lijstje zag dacht ik het te moeten zoeken in de cccam. Ook een nieuwe scan van de kabelzenders geeft scan failes wie kan mij vetellen welke setop er in het "kabelscherm" gemaakt moet worden. volgens mij zou het hier in ziggogebied 372 mhz met ID 5555 moeten zijn maar de overige setting zoals modulatie en symbolrate ?? Hoor graag jullie tips
mobieltje Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Alle gegevens die je nodig hebt zijn te vinden bij Ziggo zelf. https://www.ziggo.nl...entiesoverzicht Lees ook het pdf bestand in de bijlage: Frequenties en netwerknummers van Ziggo. Grts. Frequenties_en_netwerknummers_van_Ziggo_tcm14-19735.pdf
Exposure Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Helaas heb je niks aan analoge frequenties op de ziggo site. Ik gebruik zelf al jaren deze site die prima up-to-date gehouden wordt: http://www.digitalek...ek/tvhome.shtml. Wat verder van belang is: de symbolrate bij ziggo is 6875 (UPC gebruikt 6900). Alle overige instellingen zijn op die site te vinden of kun je op default laten staan. Bij mij werden bijna alle kanalen automatisch gevonden, de rest handmatig. Het zou kunnen dat de ultimo er in jouw geval (andere regio/netwerk nummer) niet uit komt, in dat geval kan het helpen om cables.xml aan te passen en daarin alle frequenties te zetten van jouw regio.
maja Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Je moet in ieder geval ned1(Ziggo) kunnen ontvangen want deze is niet gecodeerd.
S.A.N. Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Hoi, Dat is inderdaad een vraag waarop ik nog geen absoluut antwoord heb. Ik weet dat NED1 in het ziggo pakket ongecodeerd is. Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag. Kan een VU+ Ultimo (of andere kabel-OpnePli) Ned1 via ziggo ontvangen ZONDER dat er een kaart in de ontvanger zit. Ik bedoel dan dus niet via andere lijnen maar gewoon legaal zonder kaart. Of moet er zelf voor die "vrije" Ned1 een kaart in zitten ? Hoor het graag
maja Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Ik heb weliswaar geen Vu-Ultimo maar wel een sat + kabelontvanger. Ik heb voor het opstarten van de ontvanger de kaart verwijderd. Krijg gewoon beeld op Ned1. Dus bij jou zou het ook moeten werken.
S.A.N. Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Maja, Bedankt voor je reactie, dat werkt hier dus niet dus heb ik reden om aan de insteektuner te twijfelen, tegenstrijdig is wel dat ik wel de zenderlijst zie maar vervolgend alleen "afstemmen mislukt" en als ik ee nieuwe kabelscan doe krijg ik zoeken mislukt. Eerst maar eens een andere insteektuner halen en uitproberen. Nico
maja Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Ik denk dat er in het menu ergens configuraties gedaan moeten worden. Er zal toch wel iemand op het board zijn die hier iets over kan vertellen?
M_Z Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Heb je wel een juiste cables.xml in je ontvanger zitten ? Hierin moeten de frequenties van alle kanalen uit jouw Ziggo gebied staan. Zie: http://www.sat4all.c...__fromsearch__1 M_Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen