alfred de witt Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 (aangepast) Mijn opstelling is 12 lnbs op een wave met 16/1 emp centauri switch en een 4/1 switch voor de a1,2,3 en hb. Na wat testen ben ik erachter gekomen dat zodra ik lnb 5 of hoger instel en input 2 gebruik de astra 2 op lnb geen signaal meer geeft. Dit geldt ook voor eutelsat op 16 graden oost. Beide satellieten geven geen beeld als ik meerdere lnb's vanaf input 2 begin in te voeren. Als ik alleen 4 lnb's ingeef voor a1,a2, a3 en hb werkt alles goed, zowel met input 1 aan als met input 2 uit. Ik heb diseqc 1.1 aan, gebruik aa,ab,ba etc, en overige instellingen zoals open pli standaard aangeeft. Heb al diverse verschillende opties geprobeerd maar het probleem blijft. iemand een idee welke settings ik nodig heb om alle 12 lnb's werkend te krijgen. Op mijn vorige ontvanger tf 7700 werkte alles wel naar behoren met 12 lnb's. 13 januari 2012 aangepast door alfred de witt Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
satencom Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Je gebruikt een 16/1 emp centauri switch en een 4/1 switch , gebruik je deze voor twee ontvangers, of hebben we het alleen over de 16/1 emp centauri switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Heb dit al geprobeerd LNB<1> - DiseqC1.1 - DiseqC <AA> - Uncommitted switch <Input1> LNB<2> - DiseqC1.1 - DiseqC <AB> - Uncommitted switch <Input1> LNB<3> - DiseqC1.1 - DiseqC <BA> - Uncommitted switch <Input1> LNB<4> - DiseqC1.1 - DiseqC <BB> - Uncommitted switch <Input1> LNB<5> - DiseqC1.1 - DiseqC <AA> - Uncommitted switch <Input2> LNB<6> - DiseqC1.1 - DiseqC <AB> - Uncommitted switch <Input2> LNB<7> - DiseqC1.1 - DiseqC <BA> - Uncommitted switch <Input2 LNB<8> - DiseqC1.1 - DiseqC <BB> - Uncommitted switch <Input2> LNB<9> - DiseqC1.1 - DiseqC <AA> - Uncommitted switch <Input3> LNB<10> - DiseqC1.1 - DiseqC <AB> - Uncommitted switch <Input3> LNB<11> - DiseqC1.1 - DiseqC <BA> - Uncommitted switch <Input3> LNB<12> - DiseqC1.1 - DiseqC <BB> - Uncommitted switch <Input3> Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Puch Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Ik heb een centauri 8/1 en ik gebruik volgende instellingen Zie afbeeldingen voor lnb 1 en lnb 2 Dit doe je voor al de rest iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
alfred de witt Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 ik gebruik de emp 16/1 switch op tuner 1 en de 4/1 switch op tuner 2. Het vreemde is dat ik op beide tuners geen beeld heb op de astra 2 en eutelsat 16 graden. In het menu zie ik wel een signaal sterkte ontvangst. Ik ga de switch instellingen aanpassen want ik heb committed, uncommitted, toneburst als instellingen staan. kijken of dat het probleem is. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
alfred de witt Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 (aangepast) heb de instellingen aangepast maar het probleem blijft. Ik heb een foto gemaakt van mijn instellingen zie bijlage. Zo staan alle 4 de satellieten. Zodra ik lnb 5 ingeef werkt astra 2 dus niet meer. Het verschil met de instelling van puch zijn de aa commando's maar die moeten er volgens mij wel instaan. Het vreemde is dat ook tuner 2 meegaat met het probleem als ik op tuner 2 meer dan 5 satellieten in ingeef en input 2 begin te gebruiken. 14 januari 2012 aangepast door alfred de witt Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Puch Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Het verschil met de instelling van puch zijn de aa commando's maar die moeten er volgens mij wel instaan. Mijn instellingen werken zonder die aa commando's. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
alfred de witt Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 ik zie dat het bestand niet gedownload is, hier nogmaals mijn instellingen. Als je aa, ab functie niet gebruikt hoe ziet de switch dan welke hij van de 4 hij moet hebben bij input 2? Je geeft dan alleen je lnb nummer in en je input functie. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
satencom Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 De DIP switch moet je wel even stellen ,om dat in te stellen moet je switch uit de houder halen Voor de 16/1 moet je dit gebruiken als Diseqc 1.1 instelling DIP1 = ON : DOWN DIP2 = OFF : UP DIP3 = OFF : UP DIP4 = OFF : UP Als je het goed hebt in ingesteld, de ontvanger even van stroom halen, ander werk het nog niet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
alfred de witt Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Satencom, Hier ben ik inmiddels ook mee begonnen, de switch stond nog op diseqc 1.0 en 1.1 ivm mijn topfield ( 2e dip switch stond laag) . Ik heb de switch inmiddels op 1.1 gezet, de spanning van mijn vu afgehaald en het instel menu doorlopen. De eerste 4 satellieten ingesteld en dit werkt, ik moet wel bij lnb 1 aa invullen enz anders werkt het niet. Zodra ik echter lnb 5 of hoger selecteer valt opnieuw de astra 2 weg, a1,3, en hb blijven werken maar 2 geeft geen signaal. Probleem blijft dus. Morgen probeer is diesqc 1.2 optie om te kijken of ik op die manier mijn 12 lnb's kan laten funtioneren. Begin het vermoeden te krijgen dat de open pli fw voor de ultimo dit veroorzaakt of de switch is niet goed maar di laatste betwijfel ik omdat hij op mijn tf wel goed werkte. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
maja Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Volgens mij moet je gewoon doen wat puch schrijft en gewoon doornummeren. Ik heb weliswaar een andere box maar bij mij werkt het ook zo. Ik heb op moment 11 lnb´s aangesloten op een emp centauri 16/1
alfred de witt Geplaatst: 15 januari 2012 Auteur Geplaatst: 15 januari 2012 Ik heb de switch op 1.1 gezet en mijn lnb's doorgenummerd precies zoals puch schrijft maar dan werkt geen enkele satelliet meer. Als ik input 1,2 en 3 gebruik en ik stel aa,ab enz in dan werken bija alle satellieten op 2 na, astra 2 en eutelsat 16 graden werken dan niet maar wel sirius, thor, en nog 8 andere sattelieten. Dat astra 2 dan niet werkt is voor mij niet acceptabel. Welke instellingen ik ook neem, het probleem blijft. Ik heb de ontvanger al volledig gereboot, andere lijsten erin, zonder lijst maar met de originele lijst, probleem blijft. Heb bij de dreambox settings gevonden met een oplopend input nummer tot 12 voor mijn switch maar ook dat lost het probleem niet op. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
maja Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 (aangepast) Heb je deze satellieten(die het niet doen) ook al eens afzonderlijk geprobeerd? Het kan zijn dat de lnb's niet goed staan. Jij schrijft dat je goed signaal hebt maar het kan ook signaal zijn van een andere satelliet. 15 januari 2012 aangepast door maja
alfred de witt Geplaatst: 15 januari 2012 Auteur Geplaatst: 15 januari 2012 Op mijn topfield werkte alles goed. Mijn lnb's en wave staan goed uitgericht met mijn satlook en afgesteld. Het probleem zit of in de switch of in de open pli fw. Ik heb alle mogelijke opties zojuist geprobeerd maar het probleem blijft. De switch staat nu weer op diseqc 1.0 en 1.1 dus dipswitch 2 op on want dipswitch 1 op on en diseqc 1.1 en uncom commando's werken niet althans met bovenstaand probleem, ik heb ook diseqc 1.2 geprobeerd maar krijg dat niet werkend. Ik ga er voorlopig even mee stoppen want er gaat veel te veel tijd in dit vreemde probleem zitten dan maar voorlopig 4 satellieten. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
satencom Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Probeer dit ook even ,Commando volgorde committed,uncommitted,toneburst en als je wel signaal hebt op de astra 28,2 en eutelsat 16 laat hem even hand matig zoeken ,zo kun je zien of het wel de goede satelliet is, je kunt de connector ook even wisselen op de switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen