Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week ben ik in het bezit van een Ultimo.

Met veel interesse lees ik het onderwerp met de VU DUO:TV beelden weergeven op een Laptop / PC lukt niet .

Dit probeer ik ook op mijn Ultimo, maar mijn kennis is onvoldoende om dit werkend te krijgen.

Mijn vraag is dan ook of er een link is met een beschrijving hoe 1 en ander in te stellen, of kan iemand van jullie een beschrijving geven?

Geinstalleerd:

OPenPli 2.1

- Applicatie:Openwebif

Windows XP SP3

Geplaatst:

Eigenlijk is het heel simpel

Je installeert firefox

Daarna installeer je VLC en duid tijdens de installatie aan dat je de firefox plugin wil installeren.

Als dit is gebeurt ga je via firefox naar de webinterface van de de Vu.

http://ip_van_de_vu

Bovenaan zie je een link "web tv"

Daarom klik je en kijken maar.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

• Moderator
Geplaatst:

met die openwebinterface is het heel simpel.

klik op het kanaal van je keuze (rode pijltje in bijgevoegd screenshot), en dan wordt er een stream.m3u bestand gedownload. Geef aan dat je dat met media player wilt openen en voila, je kijkt tv op je pc.

screenshot_016.png

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Het IP-adres van de box heb ik uitgelezen met behulp van DCCe2, vervolgens via Firefox het ip-adres ingevuld. Vervolgens komt Firefox met de melding: Firefox kan geen verbinding maken met de server ,,,,,,,,

Het vreemde is dat ik ook met hetzelfde ip-adres met dreamset de kanalen lijsten kan bewerken (lezen en schrijven).

Ik neem aan dat wanneer ik verbinding heb met de Ultimo het bijgesloten overzicht van WIZ zichtbaar wordt.

VLC is geinstalleerd zoals door PUCH aanggeven.

Wat gaat er nu nog niet goed?

Met dank voor jullie hulp

• 5 maanden later...
Geplaatst:

ik heb dit geprobeert maar het lukt niet goed bij mij.

kan iemand mij soms helpen?

ik heb firefox geinstalleerd op pc en ook vlc mediaplayer maar toch krijg ik geen verbinding met mij vu+ ultimo toestel.

waar ligt de fout en wat doe ik verkeerd?

Geplaatst:

gewoon het ip van je box ( vind je in de router desnoods ) ingeven in firefox , kom je automatisch op de webif . Kan wel zijn dat sommige image's dit niet hebben , vti wel in de laatste versie , van openpli weet ik niet . Mss kun je ook dreamstream eens proberen bv .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst: (aangepast)

onze vu+ ultimo heeft is verbonden met onze router maar als ik ons ip adress in de adres balk in tikt krijg ik altijd het volgende

probleem bij het laden van de pagina.

ik heb dit ook al aan de verkoper gevraagd maar deze wou ons niet helpen

ik begin me stillaan aftevragen of deze apparaten wel werken met tv vlaanderen

aangepast door bart1785

Dat doen ze zeker . Maar ik denk dat uw image geen webif heeft , bij de oudere vti was deze ook niet aanwezig . Hier werkt dit alvast prima .

Je moet ook niet het ip van je provider ingeven , wel deze die de router aan je box toewijst .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Ik open in windows gewoon het netwerk, daarna de vuultimo, daana de hardeschijf en daarna de films en klik op de film die ik wil zien en wala hij speelt hem af in windows mediaplayer.

Mischien dat ik het niet goed begrijp, maar dat ligt dan aan mij.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

onze vu+ ultimo heeft is verbonden met onze router maar als ik ons ip adress in de adres balk in tikt krijg ik altijd het volgende

probleem bij het laden van de pagina.

ik heb dit ook al aan de verkoper gevraagd maar deze wou ons niet helpen

ik begin me stillaan aftevragen of deze apparaten wel werken met tv vlaanderen

bart1875

welk image staat erop en welke plugins zijn daar standaard in besloten?

a )

het old webinterface kan men naderhand ook laden

het nieuwe openwebinterface overigens ook.

b )

indien geladen en geherstart, moet je enkel kijken of de gebruikte poort voor http en/of https klopt

evenwel kun je een paswoord instellen voor https

(die instelling vindt je via de menu's van de ultimo)

c )

daarnaast, moet windows pc / laptop wel weten dat ie mag verbinden met de VU+ Ultimo

dus je maakt een uitzondering in de software firewall van windows of toegevoegde security pakketten voor dat IP-adres

anders blokkeert windows veiligheid programmatuur een uitgaande verbinding.

d) hetgeen klavervier bedoeld is de VU+ Ultimo (of ander model) in het netwerk mee opnemen => de samba workgroup gelijk maken aan die van de PC

dat kan makkelijk door /etc/samba/smb.conf aan te passen op regeltje 8 van dat bestand WORKGROUP= "idem als PC"

herstart en hij (de Ultimo) duikt op in je netwerk omgeving van de PC

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 5 maanden later...

Bericht verwijderd

aangepast door Puch
Topic kaping

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...