Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zojuist eindelijk tijd gehad om mijn schotel weer eens van dichtbij te bekijken. Alle connectoren weer opnieuw strak aangedraaid. De motor gereset.

Of het de oplossing was, weet ik nog niet, dat zal ik de komende dagen merken. Met het testen schakelde hij in ieder geval braaf heen en weer tussen Astra 1 2 en 3.

Wat ook verbeterd is zijn de percentages van het signaal. Van in de 60 naar in de 80%! Dus al is dat gezeur met switchen tussen de satellieten nog niet voorbij, is in ieder geval het signaal verbeterd.

Maar ik heb goede hoop.....

• 2 maanden later...

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Na een tijdje toch weer problemen gekregen. De ene keer draait hij wel, de andere keer niet. Lastig als je denkt iets opgemomen te hebben...

Gister de motor maar weer eens gereset maar wat me opviel is dat ik schokjes kreeg als de ontvanger aanstond. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is... Maar is dit de motor, of de coax vraag ik me af.

Twijfel of ik misschien beter een nieuwe motor kan kopen... Zijn die moeilijk te installeren? Want de vorige heeft een kennis opgehangen.

Geplaatst:

Je zegt dat je 2 kabels naar de ontvanger hebt. Check eens of de rotor op tuner B zit, dan zal de ontvanger deze als eerste kiezen.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Na een tijdje toch weer problemen gekregen. De ene keer draait hij wel, de andere keer niet. Lastig als je denkt iets opgemomen te hebben...

Gister de motor maar weer eens gereset maar wat me opviel is dat ik schokjes kreeg als de ontvanger aanstond. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is... Maar is dit de motor, of de coax vraag ik me af.

Twijfel of ik misschien beter een nieuwe motor kan kopen... Zijn die moeilijk te installeren? Want de vorige heeft een kennis opgehangen.

...uhm spanning / lekstroom voelen mag natuurlijk niet voorkomen ook omdat het funest kan zijn voor je tunerkaarten in de receiver.

Door slijtage van zo'n bewegend deel kan er wel eens een mantel of isolator doorschuren en dus vals contact maken maar dat is dan toch een operatie om de rotor eraf te gaan halen en te openen tbv inspectie.

Als je zeker bent dat de f-connectors goed zijn "gesneden" en geen buitenmantel de koperkern raakt zal het zeker de rotor zijn die goed bekeken moet worden.

Hoe lang hangt die al / oud is die?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Om even terug te komen op het "met de hand" draaien van de schotel:

--Richting wes,t knopje permanent vasthouden tot je bent waar je wilt zijn.

--Richting oost, knopje 2x snel achter elkaar indrukken, vasthouden tot je er bent.

Het laatste gaat wat lastig het eerste niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Nee - de kabel zit op tuner A. Dus helaas is dat het probleem is.

Ik was niet duidelijk denk ik, de beschreven problemen herken ik en heb toen de motor op tuner B gezet. De problemen zijn daarna bij mij niet meer voorgekomen. Dus het proberen waard...

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Ah - dan zeker het proberen waard.

Alhoewel ik het vermoeden steeds meer krijg dat de motor aan het dood gaan is-aangezien dat ding me laatst schokken gaf....

Geplaatst:

Het is normaal dat er zwakke spanning staat op je kabel, tenzij je de ontvanger van de stroom afhaalt voor je met de kabels gaat werken. Dit is ook aan te raden omdat er ook nog kans bestaat op schade aan de ontvanger door kortsluiten.

Geplaatst:

Ja, de tuner instellingen moet je dan inderdaad ook omzetten.

Geplaatst:

Maar jij had dus ook dat je motor - die het eerst prima deed - opeens geen zin meer had om te draaien en alles? Moet soms eeuwen heen en weer schakelen tussen astra een en drie tot hij weer naar 2 draait. Soms dus ook opnames die niet gemaakt zijn!

Geplaatst:

Hallo ik had vorig jaar precies hetzelfde probleem .Alles nagelopen en geprobeerd,toen bleek het uiteindelijk toch de coax te zijn die nog maar net anderhalf jaar oud was,die vernieuwd en daarna tot nog toe geen problemen meer gehad.

Geplaatst: (aangepast)

Maar jij had dus ook dat je motor - die het eerst prima deed - opeens geen zin meer had om te draaien en alles? Moet soms eeuwen heen en weer schakelen tussen astra een en drie tot hij weer naar 2 draait. Soms dus ook opnames die niet gemaakt zijn!

Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar bij opnames wordt volgens mij altijd eerst Tuner A gepakt, wanneer hier de motor dus op zit is deze bezet bij opnames en zal niet meer draaien. Ook met tuner prioriteit in instellingen kreeg ik het niet geregeld. Ik heb toen eenvoudig de motor op B gezet.

Zie ook hier http://www.sat4all.c...__fromsearch__1

Edit, als ik de link lees geef ik juist weer andersom aan, nou ja, probeer het maar of het werkt, anders weet ik het ook even niet....

aangepast door Tisnix

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...