U96 Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 (aangepast) Heeft er al iemand zijn Matrix Reloaded cam voorzien met Keyfly 4.5 ? Ik heb namelijk zo'n module nog liggen en zou deze graag voorzien van deze software om volgende uit te testen: Ik heb nog een werkend oud IN-DI kaartje liggen voor kabelontvangst in Belgie van Infrax (die nu dus overgenomen is door Telenet). Zoals gezegd werkt deze nog perfect via de Nokia decoder maar nu heb ik een nieuw tv toestel aangeschaft waar je een CI module kan insteken en ik heb deze even geprobeerd maar deze staat nu op ucas 3.0 geprogrammeerd en wil hij de kaart niet decoderen. Ik had ergens op internet gelezen dat het met Keyfly wel eens zou kunnen lukken daar de kaart Irdeto is. Nu is het al een hele tijd geleden en ik weet zelfs niet meer hoe ik die cam kan updaten dmv Fun6 kaarten want dit is al een hele poos geleden. Misschien dat iemand deze met een Cas interface kan proggen ? 17 januari 2012 aangepast door Michel De volgende keer je vraag graag direct in het juiste forum. Bvd. Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
U96 Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Ik zal mij vraag anders formuleren. Wie kan me zeggen hoe ik de Matrix reloaded CAM kan omproggen om IRDETO te kunnen decoderen ? Ik heb nog oude MR files op mijn pc gevonden maar heb geen idee meer hoe ik de files op een FUN6 krijg. Het is allemaal wat te lang geleden, dien ik enkel de external eeprom van een file te voorzien of hoe zit dat terug in elkaar ? Indien iemand me wat terug op weg kan helpen, graag. Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
trust Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Hadden we daar (info) vroeger niet Duwgati voor ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
U96 Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 (aangepast) Dat klopt, heb terug alle info zitten lezen maar lukt me niet meer. Terwijl ik deze middag was zat uit te proberen is dan ook nog mijn harddisk gesneuveld en ben ik al mijn oude MR files kwijt en op het internet zijn die niet meer te vinden dus zal het me zelf niet meer lukken. Of het is dat er iemand mijn MR cam kan voorzien van de laatse versie zodoende ik dan toch mijn irdeto kaart kan proberen op de DVB-C Voor de mensen die me toch nog op een of andere manier willen helpen mag dit altijd per pm. 16 januari 2012 aangepast door U96 Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
wopla Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 volgens mij werkt de keyfly alleen op de revolution en niet op de reloaded 80cm schotel ; topfield 4000pvr; philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42
Terradon Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Hoi, met dank aan Aart44 sie deze uitleg ooit eens geschreven heeft, " Het programmeren van de smartcard(s) Sluit de Programmer aan Start het bijbehorende programma Stel de Programmer in op de juiste kaart (hard- of softwarematig) 1. Selecteer op de flashfile voor de flash (*flash.hex) 2. Sla Interne Eeprom over 3. Selecteer de juiste Externe Eeprom (bv. mr1080_512_1) Voor de evt. volgende kaart(en) hetzelfde: dezelfde flashfile op de flash, op de Externe Eeprom hexfile 2 (mr1080_512_2). Voor de FUN 6 & Matrix Reloaded is dat alles dat zijn twee kaarten voor FUN 5 zijn het drie of 4 kaarten dus de derde dezelfde flash gebruiken alleen de hex.3 gebruiken. Met een seriële Programmer zonder eigen software het beste Masterburner 2.3 gebruiken die kan volgens het menu een FUN 6 proggen maar daar zit een fout in dat kan dus niet! Dus als je FUN 6 kaarten hebt moet je ze proggen als FUN 5 en de kaarten goed lwissen (zonodig een paar keer). Als je niet voldoende kaarten hebt geen probleem de ontvanger wacht wel even tot de volgende klaar is. Ook is het mogelijk om van een UPD bestand met de kaartsplitter zelf hex files te maken eventueel ook FUN 4 of zelfs FUN 2 maar je krijgt met de FUN 4 al acht kaarten de kans dat er bij zoveel kaarten iets mis gaat met programmeren is groot. Wat ook goed te gebruiken is, is ***geen-reclame*** 2.05, te vinden bij Duwgati. Deze ondersteunt alleen t/m FUN 5 en geen FUN 6. Het updaten van de module Als de kaarten klaar zijn ga je naar het CA menu van de ontvanger Selecteer de juiste CAM Kies Setup Selecteer Upgrade Firmware De CAM gaat nu eerst erasen, en daarna vraagt hij zelf om de eerste kaart Volg daarna de aanwijzingen van de ontvanger Als hij helemaal klaar is kun je de ontvanger opnieuw opstarten en de module is klaar voor gebruik." Keyfy 4.5 is alleen voor de Revolutions en werkt niet op de Reloaded, wel heb ik eens geruchten gehoord dat de Zcas 1.1 (originele software voor de Reborn) zou werken, al betwijfel ik dat gezien de hardware verschillen van beide cammetjes. Ik neem aan dat je Irdeto 2 wilt kunnen decoderen? je zou eens NEO of MRB software kunnen proberen. Groetjes.........................
U96 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Geplaatst: 17 januari 2012 Op de kaart staat er enkel Irdeto zonder een cijfer 2 dus denk ik dat het Irdeto1 is, de kaart is van 2005 dus kan volgens mij wel zijn. Zou niet weten hoe ik het zeker moet zijn welke codering het betreft. Er staat ook op de kaart Epsilon Card. De bedoeling is dus om enkel van de matrix reloaded cam deze kaart te kunnen decoderen in mijn nieuwe samsung TV die een ingebouwde DVB-C tuner heeft, dan hoef ik geen extra decoder meer te gebruiken. Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
Terradon Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Hoi , Als het voor Ziggo is dan is het volgens mij een Irdeto 2 kaart, heb daar verder geen ervaring mee zit in UPC gebied. Misschien zou je het dan beter op een Ziggo forum kunnen vragen. En anders gewoon een kwestie van uitproberen, weet alleen dat ucas 3.0 niet gaat werken. Groetjes..............
U96 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Geplaatst: 17 januari 2012 Het is niet voor Ziggo maar nog een kabeltv abonnement van Infrax (nu overgenomen door Telenet) maar de kaart van Infrax (IN-DI) werkt dus nog. Telenet gebruikt heel ander coderingsysteem maar normaal moeten ze de kaart van Infrax blijven ondersteunen dus kan ik het maar hopen. Zou enkel graag weten wat ik op de cam kan plaatsen die op de een of andere manier Irdeto ondersteuning kan bieden voor deze kaart. Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
Crazy Sat Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) Keyfy 4.5 is alleen voor de Revolutions en werkt niet op de Reloaded, wel heb ik eens geruchten gehoord dat de Zcas 1.1 (originele software voor de Reborn) zou werken, al betwijfel ik dat gezien de hardware verschillen van beide cammetjes. Ik neem aan dat je Irdeto 2 wilt kunnen decoderen? je zou eens NEO of MRB software kunnen proberen. Heb hier nog een matrix reborn cam liggen en heb hem even voorzien van de software : Neo V4.075 Nu wordt deze cam herkent zowel in mijn MaxDigitaal 220S als in mijn Dr.HD F16 . Ik vraag mij nu af of ik iets kan beginnen met deze cam ? Kan ik hier iets mee zonder smartcard ? Ben gewoon even nieuwsgierig. Hierbij enkele screenschots van wat ik krijg op mijn scherm. Na het derde screenshot krijg ik een scherm met : Edit Seca Key 1. xxxxxxxxx : Canal NL 2. xxxx : xx xx xx xx xx xx xx xx 3. xxxx : xx xx xx xx xx xx xx xx 4. xxxx : xx xx xx xx xx xx xx xx de cijfers en letters van de keys heb ik uiteraard vervangen door kruisjes , anders zie je de keys en dat is niet de bedoeling. echter kan ik alle kruisjes veranderen in getallen ( niet in letters ) 14 februari 2012 aangepast door Crazy Sat feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Kozmoz Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Hierop ben ik ook al een tijdje aant zoeken. Ik heb ook nog een in.di irdeto kaartje liggen en dat wil ik gebruiken ik mijn samsung tv. Welke CAM moet ik gebruiken in de samsung tv om beeld te krijgen? matrix reloaded? matrix revolutions? matrix reborn? dragon? Sommige beweren dat enkel de alphacrypt cam werkt. Ik kan de cam's programmeren (ik heb nog een CAS3 interface liggen). ik heb zelf geen matrix of andere cam's meer liggen, dus ik kan niets testen. Alle info is welkom Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel
U96 Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Geplaatst: 13 maart 2012 @Kozmoz Ik ben er op dit moment ook nog niet wijzer uit geworden. Ik heb ook gelezen dat het enkel met de Alphacrypt cam werkt, maar om nu meteen een cam van boven de 100€ aan te schaffen om te proberen of het zal werken vind ik nogal duur. Het enige wat ik heb liggen is een Matrix reloaded cam die leeg is en ik krijg deze niet meer geprogrammeerd via de kaartjes en heb geen progger meer, deed dit vroeger met een oude laptop maar deze heb ik ook niet meer. Misschien werkt het met de matrix reloaded cam te herprogrammeren of ereen soort alphacrypt van te maken maar hier heb ik ook nog niets van gevonden. Het zou wel handig zijn om dit werkend te krijgen dan hoef ik de oude nokia settopbox niet meer te gebruiken. Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
Terradon Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 (aangepast) Hierop ben ik ook al een tijdje aant zoeken. Ik heb ook nog een in.di irdeto kaartje liggen en dat wil ik gebruiken ik mijn samsung tv. Welke CAM moet ik gebruiken in de samsung tv om beeld te krijgen? matrix reloaded? matrix revolutions? matrix reborn? dragon? Sommige beweren dat enkel de alphacrypt cam werkt. Ik kan de cam's programmeren (ik heb nog een CAS3 interface liggen). ik heb zelf geen matrix of andere cam's meer liggen, dus ik kan niets testen. Alle info is welkom Hoi, ik geef je de meeste kans met een Dragon en dan met software Predator 3.80 of hoger, die cammetjes zijn vaak voor een paar tientjes te koop, let er wel op dat je er een dragonloader kaart of fun7 kaart bij nodig bent om te proggen, dat proggen kan prima met je cas interface. Groetjes..................... 14 maart 2012 aangepast door Terradon
Gast catw Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 (aangepast) Hoi, ik geef je de meeste kans met een Dragon en dan met software Predator 3.80 of hoger, die cammetjes zijn vaak voor een paar tientjes te koop, let er wel op dat je er een dragonloader kaart of fun7 kaart bij nodig bent om te proggen, dat proggen kan prima met je cas interface. Groetjes..................... *For T-REX & Dragon Cam (dcw.txt) F 0100:0FAF:020B:67B72341BFE4D578082E3A70B487AAE5 ;NGC (19.2E) maar ja is alweer nieuwe voor 16 maart 2012 aangepast door catw
kapboom Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Goedenavond Matrixcam fans, ik heb eens een heel ander vraag omtrend de Matrix Reloaded Cam, ik heb destijds ééns een Aneta project software met behulp van de funkaartjes geupt, en wil nu eigenlijk weer eens terug naar een bijv. MR1080 ofzo, maar ik kan niet in deze Aneta project menu komen om de software te updaten met behulp van de fun´s, ik heb ook geen Cas Interface wat kan ik nu doen? Ben voor alle hulp dankbaar. Mvrg.kapboom
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen