Ga naar inhoud

Ontvanger blijft regelmatig(vaak) even hangen als je met pijltjes toetsen..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat wel goed met me ontvanger.

Alleen sinds vandaag heb ik opeens een probleem.

Als in in het hoofdmenu of submenu met pijltjes toets van afstandsbediening naar boven of beneden ga staat die opeens steeds na paar stapjes vast en na even wachten kan je weer verder.

Dit geld ook voor als je door de bouqetten loopt. Voorheen had ik dit niet maar sinds vandaag dus opeens.

Weet iemand hoe dit komt en wat je er aan kan doen?

Ik heb trouwens met gewoon zappen tussen de zenders er geen last ervan.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

• 4 weken later...

Geplaatst:

Heb ik ook de laatste tijd; na een update wil het dan wel weer goed gaan maar het probleem komt soms dan ineens weeer terug.

Het is net alsof soms de receiver dan heel erg 'druk' is met iets en dat daarom er geen 'tijd' is om de commondo's te verwerken.

Ik zie soms ook tijdens TV-kijken soms ineens 'de radertjes' draaien .......

• Like 1

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Heb je bepaalde plugins geinstalleerd?

Streamen (TV kijken) naar een computer?

EPG data opgeslagen op je harddisk. Vaak gaat de harddisk in standby en dan kost het tijd voordat de hdd weer is opgestart?

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Dank voor je meedenken; maar ik denk niet dat de plugins die ik heb daarvoor kunnen zorgen; epgdata worden snachts geupdate; wel draait de audio sync bij een aantal zenders maar dan zou ik dat bij die zenders altijd moeten zien en dat is ook niet het geval.

Laatst gaf iemand als tip om een 'top' commando te sturen naar de box om hierdoor na te gaan wat de box aan het doen is; ik neem aan dat ik dan ergens een log-bestand zou kunnen openen wat hij dan hierdoor had aangemaakt; dat commando heb ik via ftp en dreamboxedit naar de box gestuurd maar kon niet achterhalen wat het effedt is geweest en/of waar hij dan een logbestand heeft aangemaakt.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

De EPGdata sla je dit op in de interne flash/USB stick of een HDD disk? De HDD gaat na 5minuten in standby en dan duurt het soms even voordat de HDD is opgestart als je nieuwe EPGdata laad voor de kanalen in de lijst.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Weet ik even niet waar ze staan; we zijn nu tv aan het kijken dus ik wacht wel even om het na te kijken; zal ik wel ergens in die plugin hebben opgegeven die ervoor zorgt dat er elke nacht de nieuwe epg data worden opgehaald;

picons heb ik wel op een usb staan;

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Heb net even in die plugin gekeken (EPGIMPORT) maar daar heb ik niet de mogelijkheid om de lokatie aan te geven waar die data moeten staan.

Dus ik weet niet waar ik dat wel kan aangeven. Ze staan dus ergens op de HDD;als ik weet hoe ik ze, zoals de picons, op een usb kan zetten, dan ga ik dat doen.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...