Alphasat Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 All, Wie kan mij zeggen hoe ik manueel Hypercam 2.15 op mijn Pli kan zetten. Alphasat.
rommelaar Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 Alphasat gaat dit om een hypersat voor je dm 800? Zo ja dan kan je hem eerst bv op je usb stick zetten of op een ander opslag medium,en hem dan vanaf die plaats installeren. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
RUF Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 De gemakkelijkste oplossing is het POD hd image installeren, daar zit het voorgebakken in. Wellicht hangt het dan ook af van je image. Zoals ik het gedaan heb om de tiny te installeren - geen server of sharing alleen lezen -. Heel belangrijk is om, als je met de installatie begint er zeker van te zijn dat er ofwel geen andere cam werkt, of voor alle zekerheid de aanwezige cams te verwijderen. Het rar pakket ontvouwen. Je zal daar drie bestanden in vinden, hypercam.mipsel.tiny - hypercam.mipsel.light - hypercam.mipsel.full en hypercam.cfg Ga met een ftp client naar je box en maak op je root een nieuwe map aan: "hypercam" en plaats daar de hypercam.mipsel.tiny in samen met de hypercam.cfg. Hernoem hypercam.mipsel.tiny naar hypercam.mipsel. Geef beide bestanden 755 rechten. Dan maak je contact met je box via telnet en geef het volgende commando /hypercam/hypercam.mipsel -c /hypercam/hypercam.cfg normaal moet de hypercam dan op gang komen. Probleem is als je met de huidige config de box stopt hypercam dat ook doet en opnieuw via telnet moet gestart worde zoek het bootup of restart bestand -zit meestal in de init.d map- daar moet je ergens een lijntje vinden: echo 22 > /proc/progress /usr/bin/dccamd verander dit in echo 22 > /proc/progress /hypercam/hypercam.mipsel -c /hypercam/hypercam.cfg En het zou moeten werken. Maar nog eens, en dat heb ik dan met scha en schande en veel gevloek, ondervonden is dat ieder image en box op zijn eigen manier reageert. Bovenstaande werkt perfect met een Vix 2.3 image op een ET9x000, maar ik heb geen ervaring met andere boxen. Good luck.
Alphasat Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Rommelaar, RUF Bedankt is gelukt ;-) Bedankt voor de vlugge reactie Alphasat.
rommelaar Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 fijn te horen en succes er mee. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Carduelis Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Ik heb de Hypercam 2.15 tiny ook draaiend, maar nu kan ik nergens vinden waar ik de smartcard informatie uit kan lezen. Zie ik wat over het hoofd of kan dit niet met de tiny uitvoering?
dorus43 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Ik heb de Hypercam 2.15 tiny ook draaiend, maar nu kan ik nergens vinden waar ik de smartcard informatie uit kan lezen. Ik weet niet welke info je graag wil uitlezen, maar CCcam 2.30, die niet de smardcard kan gebruiken geeft wel de onder vermelde info: Welcome to CCcam 2.3.0 server card reader /dev/sci0 handled 0(0) ecms and 0(0) emms Viaccess card Caid 500 Cardserial xxxxxx ident fff400 - 1206df ident 30b00 - 1206df valid from 7-1-2011 untill 6-1-2015 card reader /dev/sci1 handled 7(7) ecms and 13(13) emms SECA card 00.572.xxx.xxx rev I4A entitlements: 0000 MANAGMENT : 2012-03-09 006c TV VLAANDEREN : 2012-03-15 groetjes Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen