Hemant Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Experts, Nu de updates erin zitten naar I4a, is het verstandig om weer terug te keren naar 2.1.4 of moet ik heb zo laten staan? Ik heb het gevoel alsof hij trager is met 2.3.0. Daarnaast als ik 2.3.0 blijf draaien uis het verstandig om de max 4 chids erin te houden, ik lees dat dit problemen geeft met de 60 sec cooldown. Dus wat is wijsheid? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
dorus43 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Experts, Nu de updates erin zitten naar I4a, is het verstandig om weer terug te keren naar 2.1.4 of moet ik heb zo laten staan? Ik heb het gevoel alsof hij trager is met 2.3.0. Daarnaast als ik 2.3.0 blijf draaien uis het verstandig om de max 4 chids erin te houden, ik lees dat dit problemen geeft met de 60 sec cooldown. Dus wat is wijsheid? Of ik een expert ben betwijfel ik maar ik heb 2.3.0 op alle drie van mijn ontvangers en eigenlijk zonder problemen. Het is niet als je toch naar 2.1.4 gebruikt dat je dan meer 4 opnamen zou kunnen hebben . groetjes Dorus Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam ) ( Vu+Zero) (OpenPli 7.3) (Oscam )
Jean-Claude Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 ik heb er hier ook 2.3.0 opgezet om de I4A versie op mijn kaart te krijgen, en ben hierna teruggeschakeld naar 2.1.4 en 2.2.1 - om vast te stellen dat de SID limiet eigenlijk enkel goed draait met 2.3.0. bij de "oudere" versies moet je SID ASSIGN gebruiken, maar dan beperk je de kaart tot 4 zenders, de overige zenders moeten san via een andere weg ontgrendeld worden en daar kreeg ik toch regelmatig last van wegvallend beeld. met 2.3.0 kan je SID LIMIT gebruiken, en dat werkt een heel stuk beter. ik weet ook wel dat er heel wat te doen is omtrent een "backdoor" die in 2.3.0 zou zitten, maar daar heeft niemand nog enig bewijs kunnen van leveren, integendeel, ik denk dat het belangrijker is om de openstaande poorten van je router af te sluiten, meer bepaald de poorten 16000 en 16001, en CCcam op een eigen poortadres te laten werken, verschillend van 12000, want het is op deze poorten dat er scans worden uitgevoerd (als we de berichten mogen geloven). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
rommelaar Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Experts, Nu de updates erin zitten naar I4a, is het verstandig om weer terug te keren naar 2.1.4 of moet ik heb zo laten staan? Ik heb het gevoel alsof hij trager is met 2.3.0. Inderdaad dat gevoel had ik ook Hemant.Ik ben toen over gegaan naar oscam en die zapt sneller dan de cccam 2.3.0 op mijn DM800.En ook de updates komen netjes binnen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Hemant Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 ik heb er hier ook 2.3.0 opgezet om de I4A versie op mijn kaart te krijgen, en ben hierna teruggeschakeld naar 2.1.4 en 2.2.1 - om vast te stellen dat de SID limiet eigenlijk enkel goed draait met 2.3.0. bij de "oudere" versies moet je SID ASSIGN gebruiken, maar dan beperk je de kaart tot 4 zenders, de overige zenders moeten san via een andere weg ontgrendeld worden en daar kreeg ik toch regelmatig last van wegvallend beeld. met 2.3.0 kan je SID LIMIT gebruiken, en dat werkt een heel stuk beter. ik weet ook wel dat er heel wat te doen is omtrent een "backdoor" die in 2.3.0 zou zitten, maar daar heeft niemand nog enig bewijs kunnen van leveren, integendeel, ik denk dat het belangrijker is om de openstaande poorten van je router af te sluiten, meer bepaald de poorten 16000 en 16001, en CCcam op een eigen poortadres te laten werken, verschillend van 12000, want het is op deze poorten dat er scans worden uitgevoerd (als we de berichten mogen geloven). Dat klopt inderdaad van de sid assign maar snap niet helemaal wat je bedoelt vanaf 2.2.1 kun je sid assign gewoon op het aantal sids zetten en als ie er 4 heeft verbruikt houd het even op voor de kaart maar dat is toch 10 sec daar heb je 2.3.0 toch niet voor nodig. ik vind trouwens dan 2.1.3 veel sneller zapt dan 2.3.0. Opzich zapt oscam inderaad ook wel lekker maar daar zie ik ook dat als je gen LB hebt aangezet dat ie het request naar alle kaarten stuurt en je bent al je locals kwijt als je 2.1.4 als frontserver gebruikt. Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Jean-Claude Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 nee ...... eenmaal de kaart zijn 4 SID's gekozen heeft, blijft de kaart met SID ASSIGN hierop "gelocked" en zal de kaart géén andere zenders meer decoderen tot wanneer de CCcam server herstart wordt. bij SID LIMIT vervalt die "lock" na de ingestelde^periode, en zal de kaart ook een nieuwe SID accepteren om te decoderen. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Hemant Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Ik snap het niet als ik voor ene reader dit doe: SID ASSIGN: <device> 0 {1,2,3,,4,5,6,7,8,9,0,1,2,3,4,5,6,7,8,90,,1,2,3,4,5,6,7,8,90} SID LIMIT: <device> 4 11 Waarom zou hij dan op 4 sids blijven steken? Ik denk dat het meer te maken heeft met dat je je zit automatisch wil laten vullen dat ie na 4 sids locked. Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Obi Wan Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Hemant, Naar mijn weten is de SID LIMIT functionaliteit pas erbij gekomen met CCcam 2.3.0. Dus wat Jean-Claude bedoelt is dat als je terugvalt op een oudere CCcam, de LIMIT invulling niet kan gebruiken. Je kunt alleen vaste SID's assignen. En dan belemmer je je in je kanalenkeuze. De LIMIT functie maakt het mogelijk om een tijdsinterval te kiezen waarop je x aantal sids kunt raadplegen (in dit geval 4 voor cds). Oudere versies ondersteunen deze mogelijkheid niet. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Hemant Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Thanx duidelijk het is tijd voor Oscam ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen