Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry als ik erover gelezen heb, maar;

Lukt het ook van oscam naar oscam?

Wat moet je dan veranderen in de configs van de server-box? En welk protocol wordt het dan in de client-box?

(de meeste howto's beschrijven wel de F-lijn voor cccam, maar dat zal hier wel anders liggen zeker?)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

• Beheerder
Geplaatst:

Beide protocol: Internal. Het e.e.a. staat prima beschreven in de config files.

Zodra het gelukt is, even een FAQ schrijven he ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Michel

ALS het lukt laat ik hier zeker weten hoe het precies ingesteld staat op beide boxen (maar wees ajb niet ongeduldig, het gaat hier maar met kleine stappen).

(wat ik wel gevonden heb, is dat het zou moeten werken mits gebruik van camd35. (maar ik zoek nog even verder ......)

btw: De FAQ is wel voor de echte he.

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

• Beheerder
Geplaatst:

Volgens mij heeft soktik gelijk.

oscam lijkt geen eigen protocol te hebben, maar alleen met de volgende protocollen te werken:

[newcamd]

[radegast]

[cs378x]

[cccam]

[gbox]

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dit zal ik toevallig net te lezen op de oscam website:

Is it correct that there is no "OSCam-protocol" for connecting OSCam server and OSCam client?

As far as I've understood (never tried though) you have to choose cccam or something else even if both server and client is running OSCam (solo).

Why didn't you make your own protocol like dvbapi or somthing similar?

En dan:

Let's travel back in time... smile.png

In the beginning there was MPCS (Multi Protocol Card Server)

It's reading cards and you can CONNECT several softcams using different protocols to it.

This is the grandfather of oscam and development stopped more or less.

Then there was the idea to continue on this base and oscam was born.

Features and more card support was added over time. And oscam became not only a cardserver but also a proxy. This means you can now INTERCONNECT softcams using different softcams using different protocols. Oscam can "read" distant cards and reserve them to distant softcams/oscam-proxies using different protocols. Something which never existed before.

More protocols like CCcam protocols were added over time. It is constantly evolving.

The dvbapi (oscam's own softcam) was added at a much later time.

Until now, there is no reason to invent a completely new protocol which only oscam understands. Even though the existing protocols are not perfect.

Oscam to oscam could use any protocol it supports. Make your choice.

Maybe one day, when oscams development is in a final state and every bug is gone and every feature works, the developers could think about inventing an own protocol.

But until now it's not on the list and starting right now the development of a protocol only oscam understands is the wrong moment.

Let's wait and see.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Kortom, voor oscam - oscam gebruik een van de volgende op beiden:

[newcamd]

[radegast]

[cs378x]

[cccam]

[gbox]

Om met elkaar te connecten. Als je 1tje als alleen als client gebruikt, kan je ook op diegeen alleen bijv. cccam installeren. Server oscam(cccam) instellen, c lijntje in andere box die alleen als client werkt.

Geplaatst:

Wat bedoel je juist?

Dus dan toch niet Oscam-Oscam?

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

ALS ik het correct begrijp dan moet je bijv cccam op de server-box draaien naast Oscam om vanuit die Oscam een Oscam client-box te bedienen; OK. En ik bedoelde dus in feite dat het niet werkt zonder "hulp-cam"; wat jammer is; wil je niet afhankelijk zijn van die "andere".

Maar dan heb ik toch nog een vraag: Het protocol van Cccam; is dat steeds onveranderd gebleven door de jaren heen? Maw: kan je er vanuit dat wanneer je eenmaal voor een protocol kiest, en je update enkel Oscam dat dit dan volstaat?

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

"met eventueel extended oscam protocol over CCcam protocol of whatever.

Je kunt ook zuiver CCcam instellen zodat extended oscam niet kan werken"

theparasol

Je zorgt voor een extra dummie-vraag; Wat is en doet een extended - .......-protocol?

Sorry en laat maar weten wanneer jullie mijn vragen beu zijn zenne.

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Normaal praat oscam CCcam, maar als hij een andere oscam treft praat hij wat oscams erbij.

Zie het maar als twee Nederlands elkaar ergens treffen en ze praten Nederlands. Als ze erachter komen dat ze beiden uit bv Twente komen gaan ze in de regel over in het Twents.

Gaat de communicatie net ff iets vlotter ;)

Geplaatst:

:)

OK, merci.

Groeten van dvbs,        

Geplaatst: (aangepast)

Oscam server ---> Oscam client middels het Camd35 protocol (via UDP of TCP net wat jou voorkeur heeft), werkt perfect,ik spreek uit eigen ervaring !!!

aangepast door VriezeNet®

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...