blehur2 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Beste Forumleden, Ik heb geprobeerd mijn DM800HD te upgraden van een oude PLi Image naar een nieuwe Newnigma of Openpli 2.1 en heb problemen ermee, ik heb geprobeerd om via een RS232 kabel geprobeerd en dan via Dreamup maar na de installatie geeft het een foutmelding dat het een invalid image/oude image is. Ik heb geprobeerd via de browser te flashen maar dan komt hij tot bijvoorbeeld 15% na een uur en dan wacht ik nog even maar dan is er niks verandert. Doe ik iets verkeerds of is er een probleem? Ik heb de nieuwe bootloader geïnstalleerd ervoor maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik mijn DM800HD weer aan de praat kan krijgen? Alvast bedankt,
Loui (K) Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 (aangepast) Beste Forumleden, Ik heb geprobeerd mijn DM800HD te upgraden van een oude PLi Image naar een nieuwe Newnigma of Openpli 2.1 en heb problemen ermee, ik heb geprobeerd om via een RS232 kabel geprobeerd en dan via Dreamup maar na de installatie geeft het een foutmelding dat het een invalid image/oude image is. Ik heb geprobeerd via de browser te flashen maar dan komt hij tot bijvoorbeeld 15% na een uur en dan wacht ik nog even maar dan is er niks verandert. Doe ik iets verkeerds of is er een probleem? Ik heb de nieuwe bootloader geïnstalleerd ervoor maar het lukt me niet. Weet iemand hoe ik mijn DM800HD weer aan de praat kan krijgen? Alvast bedankt, Installeer even de laatste image van DMM http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm800/images/release-dm800-3.2.1.nfi dat is dus de orginele image van de Dream Multi Media,Daarna zou het moeten lukken. 17 januari 2012 aangepast door Loui (K)
blehur2 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Ik heb het net geprobeerd met netwerk + dreamup en alles ging goed totdat hij begon te installeren van memory, dan staat hij vast op 5 balkjes. Ik heb een foutje gemaakt bij de vorige keer dat ik hem was aan het installeren, ik installeerde eerst de openpli 2.1 voordat ik de nieuwe bootloader erop had gezet, maar hij ging alleen uploaden ernaartoe en kreeg een foutmelding van invalid image. Daarna had ik op browser geprobeerd en daar ging hij wel installeren maar liep ook de hele tijd vast op iets zoals 25% Kan ik dit nog maken of? Bedankt
mobieltje Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Gebruik DreamUP + Netwerk en doe het volgende. Start DreamUp, ga naar Extras en klik aan de optie: recover bad sectors Flash dan de image in je box PS (gebruik wel de laatste versie DreamUP_1_3_3_9, deze is ook op de Dreamboxsite te downloaden) Succes Grts.
blehur2 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Lukt nog steeds niet, hij stopt bij 4 balkjes of 7 balkjes maar er staat wel Log: +++ 015 bad sector recovery enabled, moet ik wachten of afbreken? Het duurt veel langer dan normaal
Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 (aangepast) Je hebt toch wel een echte DM800 geen clone hoop ik!! kijk hier>>>>>> http://www.sat4all.com/forums/topic/312469-hoe-onderscheid-je-een-originele-dm800hd-van-een-illegale-clone/ <<<<<<<<. 18 januari 2012 aangepast door Loui (K)
blehur2 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Als het goed is wel, ik heb alles gecheckt of het origineel is en het blijkt van wel
Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 (aangepast) Oke dan gaat het lukken,via dreamup en het kan lang duren min of 10 is geen uitzondering maar vaak ben je eerder klaar.Als je begonnen bent met flashen gewoon geduld hebben. 18 januari 2012 aangepast door Loui (K)
blehur2 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Het punt is, ik probeerde hem te flashen vanaf rond 3 uur maar hij was nog niet klaar tot aan 5 uur, nog steeds die 4 balkjes, ik snap niet waar het aan ligt
mobieltje Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 (aangepast) Klopt, het kan soms heel lang duren. Na diverse pogingen heb ik het wel eens gedaan alleen via een seriele kabel (zonder netwerk) dan ben je zo een half uur of een uur bezig, toch werke de box toen weer perfect. Dus gewoon de box met rust laten nu. Grts. 18 januari 2012 aangepast door mobieltje
Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Als jij alles gedaan hebt wat je kan en het wil nog niet,dan zou ik gewoon terug gaan naar de dealer dan moet hij het maar oplossen.
blehur2 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Ik heb vandaag nog is probeerd zonder netwerk met bad sectors recovery en het werkte, bedankt voor de tip
mobieltje Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Gefeliciteerd met behaalde resultaat. Geniet maar weer van je box. Grts.
druup Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Waarom werkt Dreamup niet op een PC zonder comport, je kan hem toch via je netwerk gebruiken!? VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
druup Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Na op flash geklikt te hebben blijft hij op "calculating checksum..." staan (had wel check bad sectors aanstaan) en heb nog geen image gekozen. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen