Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo forum leden.

Heb sinds kort een HD Venton 200S reciever die perfect werkt.

Hierop is een USB drive aangesloten, werkt ook perfect.

Ik gebruik Ccam en omdat ik beeld heb werkt de verbinding met internet dus ook goed.

Mijn PC's draaien allemaal Windows 7 ultimate.

Kan echter de Venton niet benaderen vanuit mijn PC's zodat ik de gegevens van de USB drive naar mijn PC's kan halen.

Vanuit alle PC's kan ik de box "pingen" , er is dus netwerk verbinding. (neem ik dan aan!)

Ik heb ook een Xtrend, die zie ik wel in het netwerk en ik kan ook in de box komen.(ook op de USB drive die hierop is aangesloten).

Nu weet ik dat er problemen zijn met Windows 7 PC's in een netwerk met apparatuur die geen Windows 7 gebruiken, en zoals jullie weten doen onze boxen dat niet.

Heeft iemand een idee, ik vind het namelijk vreemd dat de Venton niet zichtbaar is en de Xtrend wel.

ALvast bedankt,

Heiko1952

Geplaatst:

Ik gebruik Ccam en omdat ik beeld heb werkt de verbinding met internet dus ook goed.

??? :confused:

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hallo forum leden.

Heb sinds kort een HD Venton 200S reciever die perfect werkt.

Hierop is een USB drive aangesloten, werkt ook perfect.

Mijn PC's draaien allemaal Windows 7 ultimate.

Kan echter de Venton niet benaderen vanuit mijn PC's zodat ik de gegevens van de USB drive naar mijn PC's kan halen.

Vanuit alle PC's kan ik de box "pingen" , er is dus netwerk verbinding. (neem ik dan aan!)

Ik heb ook een Xtrend, die zie ik wel in het netwerk en ik kan ook in de box komen.(ook op de USB drive die hierop is aangesloten).

Nu weet ik dat er problemen zijn met Windows 7 PC's in een netwerk met apparatuur die geen Windows 7 gebruiken, en zoals jullie weten doen onze boxen dat niet.

Heeft iemand een idee, ik vind het namelijk vreemd dat de Venton niet zichtbaar is en de Xtrend wel.

ALvast bedankt,

Heiko1952

ik gebruik ook een venton hd 200.die is inderdaad via geen enkel o.s. te benaderen tot de hd.een netwerkconnectie zoals een linuxontvanger,is bij deze niet.je kan ook geen settings inlezen via ftp,maar wel via usb (om misverstanden te voorkomen).het enige wat je kan doen,is de hd loskoppelen en aan een usb poort van een pc hangen.dan kan je de opname's overzetten,maar helaas,heb ik nog geen enkel progje gevonden om ze af te spelen.ze omzetten en schrijven naar een dvd heeft wisselende resultaten.wie dit wel heeft,zou ik blij zijn,dat hij/zij verteld waar ik dat kan vinden.

dus zover,kan je niet ftp'en naar een venton 200hd

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

De Venton heeft op z'n ethernetaansluiting geen FTP of HTTP. Dus je kunt vanaf je PC geen verbinding krijgen met je Venton.

Alleen vanuit het verborgen menu kun je de CCcam activeren en alleen dat is dan actief op de netwerkaansluiting.

Je kunt het niet vergelijken met een Enigma ontvanger !

aangepast door iemand

gr. Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen