Ga naar inhoud


[TF5000PVR Masterpiece] traag en/of slecht decoderen


RiesB1968

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken heb ik met mijn twintuner Topfield problemen met decoderen. Ik heb een CD abonnement en een Aston dual CI. Deze heb ik vorige week laten voorzien van de recente software. Als ik een gecodeerd programma wil decoderen verloopt dit heel traag, loopt vast of het sleuteltje blijft groen/geel. Na decoderen geeft het programma soms ook nog problemen bij afspelen.

 

Gewoon rechtstreeks TV kijken verloopt allemaal prima en de kwaliteit van het signaal is allemaal prima. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar daar kom ik tot heden niet verder mee.

 

Wie kan mij verder helpen?

Topfield 5000PVR 250Gb Masterpiece Zilver met koeling, Twin LNB, ArchSat 80cm schotel, Aston 1.07 (FW 2.17)

Link naar reactie
Delen op andere sites


programma's ouder dan 3 dagen kan je niet meer decoderen. Het kan zijn dat die op een oude opname vastloopt

Dit gebeurd ook soms met opnames die gemaakt zijn met zwaar weer. De opnames bevatten daardoor te veel fouten om juist te decoderen.

Gebruik je een tap om de opnames ('s nachts) automatisch te decoderen?

 

Nog een mogelijkheid is dat je harddisk te vol zit, bij mij krijg ik problemen zodra ik nog maar ca 30GB over heb op mijn 250GB schijf. Oplossing is dan wissen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik decodeer altijd meteen, dat is het probleem niet. Op de hdd heb ik nu zo'n 40Gb over en dat kan inderdaad het probleem wel eens zijn, Had ik nog niet aan gedacht. Heb nu tot ca. 80gb gewist en de eerste test is hoopvol.

 

Ik heb geen tap om automatisch te decoderen. Weet je waar ik die kan vinden?

Topfield 5000PVR 250Gb Masterpiece Zilver met koeling, Twin LNB, ArchSat 80cm schotel, Aston 1.07 (FW 2.17)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op http://www.tapworld.net kan je diverse taps vinden die kunnen decoderen, zoals RecCopy, Silverline, mediamanager.

Je kan daar erg veel taps vinden die je topfield een stuk gebruiksvriendelijker maken.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...