Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke cam moet ik gebruiken om dit kaartje werken te krijgen liefst in combinatie met mijn cana digitaal kaart. Heb oscam experimentel draaien maar hier werken beide kaarten niet op. Doel is om de tnt kaart werkend te krijgen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

met oscam stable version moet dat lukken,

de voorbeeldjes met een tnt kaart en succes vindt je gegarandeerd op internet (of zelfs hier op sat4all yvess)

je moet echter wel een AES van de kaart weten opdat die ingevuld kan worden en de kaart herkent wordt door oscam.

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst: (aangepast)

TNTSat-kaartje kan enkel en alleen open door OScam MET dvbapi !

aha heb je al werkende dus...

las die stickies van Michel bijvoorbeeld (in het subforum OSCAM) inzake client <oscam-cccam> server instellingen (en VriezeNet z'n protocol camd35 advies, oscam oscam puur)

http://www.sat4all.c...ost__p__2053118

http://www.sat4all.c...ost__p__2054094

dus met enkel een readertje b.v. nummer 3 aanmaken in je oscam onderdeel van group 1 kun je hem als client gebruiken in box 1 voor je oscam server in box 2

heb ik gisteren zitten testen dvbapi en extra reader, werkt maar ben nog aan 't prutsen met de caid - ident .

misschien komen meer tips?

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

... om je nog wat verder te helpen... hierbij de benodigde oscam.server-file (kaartje in eerste slot); je hoeft daarin alleen de 3 keys te vervolledigen (makkelijk te vinden met google) !

suk6 ermee.

:cool:

oscam.server.rar

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

tja, allereerst thks voor de reacties. Ben mij nu aan inlezen mbt oscam verhaal en hoe ik dit op mijn vu kan zetten. Als ik het goed begrijp moet ik oscam.dvbapi file na extract met dcc in var/keys plaatsen en daarna de ontvanger opnieuw opstarten. Ik ga aan de slag.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

nog even een aanvulling, heb mij proberen in te lezen in het oscam gebeuren maar er is zoveel info dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Via open pli heb ik de stabiele oscam versie erop gezet en vervolgens via dcc heb ik oscam.dvbapi vervangen door de versie die hierboven staat. Ontvanger aan /uit gezet , oscam stabiel opgestart maar geen beeld. Iets gaat dus nog niet naar wens. Ga mijn nog verder inlezen / verdiepen.

Het progr oscam server is wellicht bedoelt om naast de tnt kaart ook mijn canal digitaal kaart via de reader te gebruiken.

Alfred

de 2 files welke ik bijgevoegd heb zijn enkel en alleen afgestemd op het openen van een TNTSat-kaartje !

je opent de rar bestanden, hernoemt de files resp. naar oscam.dvbapi en oscam.server , en

vul de 3 AESKeys van TNTSat in in de oscam.server, en

zend de 2 files per ftp naar /etc/tuxbox/config/ (voor Vu+) , en

rechten op 644.

voor zover deze files... daarnaast heb je natuurlijk ook nog de oscam.conf en de oscam.user files nodig (zie bijlage, ...naar dezelfde directory) !

:cool:

oscam.conf.rar

oscam.user.rar

aangepast door yvessr

Geplaatst:

heb oscam stabiel vanuit open pli geinstalleerd en via dcc in een extra map na config de 4 bovengenoemde files terug gevonden. Als ik de bovenstaande files uitpak zie ik overal maar 1 regel, als ik op internet lees zie ik in deze programma's meerdere regels staan, moet ik deze config, server, user en dvbapi file nog verder aanvullen of moet ik alleen de 2 aes keys in de server file toevoegen. Ik zie geen 3 maar 2 aes keys., voor sd en voor hd.

Alfred

Geplaatst:

de gedownloade softcam + configuratie is natuurlijk leeg... (mag ook niet anders dan "zo" verspreid / gepubliceerd worden)

het is immers een default config bestand set zonder persoonlijke gegevens

die moet je inderdaad allemaal zelf instellen.

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

ok, dan weet ik welke instellingen ik vermoedelijk moet gebruiken. Ik heb het idee dat ik een legaal tnt kaart heb die ik werkend wil krijgen en dat heel veel moeite voor moet doen maar dat is dus klaarblijkelijk niet zo. Ik ga alle files vullen want ze zijn allemaal leeg en daarna kijken of dit werkt. Is er nog een stappenplan te vinden want dit is allemaal nieuw voor mij en ik ben er niet zo goed in. Ik kom op internet wel al ver maar verwarrend is bijv 3 aes keys en ik zie er of 2 of heel veel met veel omschrijvingen. Dus kopieer ik maar alles wat ik vindt en heb geen 3 regels maar zo'n 15 regels met allemaal info.

Alfred

Geplaatst:

wellicht komt er iemand met een antwoord terwijl ik ben aan het schrijven,

maar uh zomaar vanalles kopieren lijkt me nu niet echt zinvol, daar het een unieke instelling betreft voor een unieke kaart / reader

dan kun je beter nog even wachten op hulp van Yvess

ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

je moet de 4 files, geinstalleerd vanuit Pli, gewoon vervangen door de files (hernoemd) welke ik in de vorige treads bijvoegde; dan de 3-voudige AES keys invullen in de oscam.server-file en de VU+ herstarten ... en klaar is kees !... MOET werken! (werkt bij mij, in elk geval!)

;)

aangepast door yvessr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...