maja Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Als het analoogsignaal uitgeschakeld wordt op de satellieten kan men op een of andere manier de draaibare analoge schotel (op camper) laten zoeken naar astra 19.2 . zonder extra kosten te moeten maken. M.a.w. is er misschien toch nog analoog signaal waar deze dan verouderde apparatuur zich op kan instellen.
satmenneke Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 @maya Als er "ECHT" géén analoog signaal meer op een satelliet zit en je hebt in je camper een verouderd "analooog"zoeksysteem dan houdt het echt op!!!! De apparatuur heeft dan zijn beste tijd gehad (>10 jaar) en toe aan vervanging. Ik weet dat Oyster voor bepaalde types upgrades heeft maar dan krijg je getal met 3 nullen als kostenpost....... en je zit dan nog steeds met verouderde apparatuur op je camper.
maja Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 (aangepast) Hoezo deze apparatuur is verouderd omdat men overstapt op digitaal. Maar doet het verder net zo goed als nieuwe apparatuur. Het gaat toch om het beeld. Een nieuwe schotel van oyster met bevestiging kost al gauw 2000 €. Daarom is mijn vraag of er toch nog analoog signaal is waar de schotel zich op kan instellen. Dan denk ik bijv. aan analoge kabel tv. Kabel tv krijgt in veel gevallen ook het signaal van een satelliet. 19 januari 2012 aangepast door maja
trust Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 (aangepast) Maja , onlangs met zo'n oude Oyster aan het stoeien geweest . Als de analoge zenders weg zijn , gaat het niet meer automatisch. Je zult via het menu een elevatie stand moeten instellen waarbij je rekening moet houden met de standplaats en de gekozen sat positie . Daarbij moet je de eventuele scheefstand van de camper incalculeren . Vervolgens middels een kompas de globale richting bepalen en via het menu de schotel verdraaien tot je signaal hebt . Het snelst reageerd waarschijnlijk een satfinder alleen zul je nog moeten kijken of je werkelijk beeld hebt van de juiste sat . 19 januari 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
wiebren Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Zou het niet mogelijk zijn wanneer je een digitaal signaal omzet naar analoog signaal? Of reageert de apparatuur op een specifiek bij de sateliet behorend signaal. Ik heb een autosat 2 inst. en hiervoor is een stuureenheid te koop voor 695,00 euries en dat vind ik veel geld. groet, Wiebren
trust Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Bij het autm. zoeken gaat de schotel op een elevatie staan die geld voor de regio die je in hebt moeten geven . Dan zoekt ie op een fta zender (ook ingegeven) , als er een VIDEO signaal gevonden word (waarschijnlijk behorend bij die zender) , gaat hij fijn afstellen . Bij digitale kanalen duurt het langer voordat het beeld komt en dan is hij de gewenste satelliet al voorbij . Dit is misschien nog op te lossen door de azimuth motor een veel lagere spanning te geven zodat hij heel langzaam draait . Omdat er helaas geen schema van de stuurunit is te vinden , is ook het punt waar het video signaal word aangeboden (door mij) niet te vinden . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen