Ga naar inhoud

Dreambox500hd gekocht er zit een maar aan !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm500hd gekocht voor een maat bij een bekend bedrijf maar ik heb eens zitten kijken hoe herken je een clone heb dit vergeleken als ik de box bekijkt komt deze overeen met de clone ik kan even niet zien welke image erop zit wel een orginele

als ik bij info kijk zie ik bij tuner a: CXD1981 (DVBC)

kan iemand dit bevestigen als dit een orginele tuner is

ik kon net ook geen openpli erop zetten kreeg een foutmelding dat de image te old was er zit nu 80 bootloader op

zit ik nu met een clone ?

dan gaat ie morge nog terug als ik op het plaatje kijk komt deze overeen met een clone

ik zal straks als het mogelijk is een foto laten zien

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

DVBC ? Dus alleen voor de kabel - niet voor satelliet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij is het een originele box, maar om te blijven gissen is ook geen optie.

Zet er de genuine dreambox plugin op en controleer het even.

Start de plugin en vul de gegevens van je box in op deze site:

https://www.dream-mu.../zertifizierung

Dat weet je zeker of het een originele of een clone is.

PS je kan ook nog ff kijken naar de info op je box,

Ga via de knop menu naar informatie en kies over, als er bij de firmware omschrijving SIM2.x of zoiets staat is het een clone.

Tijdens het opstarten van je box staat er ook weleens SIM op je display.

Grts.

enigma2-plugin-extensions-genuinedreambox_experimental-git20120114-r0_dm500hd.zip

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Volgens mij is het een originele box, maar om te blijven gissen is ook geen optie.

Zet er de genuine dreambox plugin op en controleer het even.

Start de plugin en vul de gegevens van je box in op deze site:

https://www.dream-mu.../zertifizierung

Dat weet je zeker of het een originele of een clone is.

PS je kan ook nog ff kijken naar de info op je box,

Ga via de knop menu naar informatie en kies over, als er bij de firmware omschrijving SIM2.x of zoiets staat is het een clone.

Tijdens het opstarten van je box staat er ook weleens SIM op je display.

Grts.

ik heb die plugin gestalleerd volgens dream is deze box goed alles klopt met het serienummer op de doos en box dan zal het wel goed wezen

Geplaatst:

Zo zie je maar weer, je heb je voor nietst druk gemaakt. ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe box.

PS volgens mij is dit laatste bootloader 84

Grts.

nou druk gemaakt niet,dan klopt het plaatje niet wat in de database staat volgens dat plaatje zou deze box een clone moeten wezen.

Geplaatst:

Volgens mij kun je het met zekerheid makkelijk bepalen door even te kijken wat voor sim erin zit. Dan moet je hem eerst even openmaken, misschien kan je het ook door de gleufjes zien met een lampje als je hem niet open wilt maken.

Wat je ook kunt doen is even een originele image flashen met de juiste bootloader, zie je gauw genoeg of het klopt of dat hij 'speciale' (oftewel) clone drivers nodig hebt.

Ik kan mij voorstellen dat de clone-fabrikanten inmiddels ook wel wat hebben gevonden om die genuine plug-in te laten zien dat het om een originele gaat terwijl dat niet zo is.

Een andere manier om het te controleren, zelfs voor de aanschaf of voordat je het überhaupt apparaat hebt gezien!: de prijs ;)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...