Ga naar inhoud

RE-8500HD DVB-T installatie lukt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe RE-8500HD binnengekregen. Nu is het geval dat ik echt van alles geprobeerd heb, maar ik krijg Digitenne niet werkend. De tuner is ingebouwd door *************, heel netjes. Ik heb zelf een CAM-module met smartcard van Digitenne, plus een huisantenne met extra voeding. De Rebox heeft een interne kaartlezer, de onderste, welke geactiveerd is. Daar heb ik de smartcard in gedaan en in het CAS menu zie ik ook dat hij de CONAX kaart herkent.

Als ik dan naar installatie ga en automatisch zenders zoek vind hij geen Digitenne zenders. Ik zie wel dat hij bij de frequenties die in mijn regio gebruikt worden iets langer blijft hangen dan bij de overige frequenties tijdens het scannen. Als ik handmatig de frequentie opgeef waar bij mij Digitenne uitzendt dan zie ik dat de "transponder" signaalsterke en signaalkwaliteit zichtbaar worden. Dit valt af en toe wel weg, dat vind ik vreemd, maar wederom vind hij totaal geen zenders, terwijl het via mijn televisie prima werkt.

Waar kan dit aan liggen? Doe ik iets fout? Moet ik nog iets doen in het CAS menu ofzo? Ik ben er nu echt al uren mee bezig geweest en geef de hoop eigenlijk op.

Lees de huisregels, geen reclame,

aangepast door ceesv
Firmanaam verwijderd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen