Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag een MultiPro gekocht en wil deze gebruiken met het MKF programma.

Kan iemand mij helpen hoe ik MKF met die MultiPro aan de praat krijg omdat ik steeds een compoort error krijg.

De compoort die ik gebruik is com2.

Ik heb het al geprobeerd met het programma MultiPro dat lukt niet, PC opnieuw opgestart en dan MKF draaien op com 2, doet ook niets, steeds een compoort error.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ook met Gold 140 werkt de MultiPro niet.

Walther

Geplaatst:

Heb je hem al op com1 gebruikt? En zonee, waarom niet?

Als daar evt een modem of muis op zit, zet je die toch eens op com2? Misschien dat het dan wel werkt?

Sommige kaartbewerkingsproggies hebben er wel een andere compoortoptie in zitten maar werken er niet of niet altijd goed op, dus dat zou je eens kunnen proberen.

Geplaatst:

Ik hoop niet dat je gelijk hebt, anders kan ik hem weer terug brengen.

Geplaatst:

Kan het proberen, maar geloof niet dat daar het probleem zit als ik mijn

goldprogrammer er op aansluit doet die het wel.

Geplaatst:

De MultiPro programmer:

De MultiPro programmer is een appetijtelijk vormgegeven apparaat. Voor de meeste echte hobbyïsten is dat echter geen punt van groot belang. Uiteindelijk is funktionaliteit veel belangrijker als je voor je hobby allerlei verschillende kaartjes wilt kunnen programmeren. Maar ook op dat gebied heeft de MultiPro een en ander te bieden. De MultiPro is namelijk niet alleen fraai om te zien, maar hij is ook nog eens zeer multifunktioneel. In het lijstje hieronder kun je zien welke programmeermodes allemaal ondersteund worden. Daarmee kun je alle gangbare kaarten programmeren.

De MultiPro wordt aangesloten op een vrije seriële poort EN met een extra PS2 verloopkabeltje op een van de PS2 connectoren van je PC (bijv. de muis- of toetsenbord-poort). De voedingsspanning wordt ook aan de PC onttrokken, dus een externe voeding is niet nodig voor deze programmer.

De bijgeleverde software maakt het mogelijk om de programmeermodes in te schakelen. Dat is ook wel nodig, want naar een schakelaar zul je op deze programmer tevergeefs zoeken. 4 Ledjes is alles wat er aan dit apparaat te zien valt.

De MultiPro wordt geleverd met een software pakket CardPro. Een geweldig stuk software zonder overbodige frutsels en franjes, waardoor het uitermate eenvoudig is gebleven. De CardPro software maakt van deze programmer een absoluute topper. Alle programmeermodes worden automatisch ingesteld. Je kiest een kaarttype en de bijbehorende files die je erop wilt programmeren en drukt op Write. Zo simpel is het dus echt.

En ook al zou ik werkelijk niet weten waarom, als je wilt kun je ook Chipcat gebruiken voor je Multipro. Start de meegeleverde Multipro software op, start vervolgens Chipcat en schakel met de Multipro software de programmeer-modes wanneer Chipcat erom vraagt. ***geen-reclame*** kun je voor deze programmer niet gebruiken. Die houdt tijdens het programmeren namelijk de com poort bezet, waardoor de MultiPro software de programmer niet kan omschakelen tussen de verschillende modi.

Met een prijskaartje dat identiek is aan bijvoorbeeld de MasterA-2, is hij niet goedkoop, maar hij is het dubbel en dwars waard. Dankzij de CardPro software. Was alle programmer software maar zo eenvoudig.

En nog 1 tip: Steek je kaart met de kontakten naar beneden in de programmer :-))

Zijn er dan geen nadelen??

Jazeker wel. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.

De MultiPro kan niet hardwarematig geschakeld worden. Dat betekent dat je dus alleen met de meegeleverde MultiPro software kunt schakelen. En dat lukt weer alleen als de programmersoftware de seriële poort niet bezet houdt. Om die reden kun je bijvoorbeeld ***geen-reclame*** niet gebruiken. ***geen-reclame*** verhindert namelijk het schakelen van de programmer door de seriële poort bezet te houden.

Als je de Multipro op meerdere PC's zou willen gebruiken, heb je een probleem. De Multipro wordt namelijk voor de stroomvoorziening aangesloten tussen je PC en je toetsenbord. Dus als je 'm op een andere PC wilt aansluiten moet je je toetsenbord loskoppelen om de kabel er tussenuit te halen. En aangezien de meeste PC's er niet tegen kunnen als je dat doet terwijl de PC aan staat, moet je dus altijd eerst je PC uitzetten en daarna weer aanzetten.

Oke, laten we de voor- en nadelen eens op een rijtje zetten:

Voordelen:

- werkt met diverse populaire programmersoftware

- kan vrijwel alle gangbare typen kaarten bewerken

- er wordt perfekte programmer software (CardPro) meegeleverd

- bijzonder fraaie en degelijke behuizing

- geen externe voeding nodig

Nadelen:

- kiezen van de juiste mode kan alleen softwarematig

- is niet snel even van een PC op een andere aan te sluiten, zonder te rebooten

- niet alle universele programmer software kan gebruikt worden

dit is wat ik er over heb/weet waar ik het precies weg heb weet ik niet meer ?

Geplaatst:

Bedankt voor dit verhaal, maar dit had ik op Duwgati ook al gelezen.

Geeft nog geen oplossing voor mijn probleem.

Geplaatst:

Met Cardpro werkt de Multipro wel, maar het probleem zit hem in het feit dat ik

met MKF wil werken.

Geplaatst:

Ik heb ook een Multipro en werk ook met MKF zonder probs. Je probleem zit dus ergens anders.

Programma's die ik gebruikt heb met de Multipro :

- Cardpro

- MKF

- Chipcat

- IC prog

- Matrixstudio

- Picbined

etc.

En dus zonder problemen. Kijk dus even in je BIOS instellingen van je PC of je daar wellicht COM2 hebt uitgeschakeld. (Wil nog wel eens voorkomen met een intern modem dat ze op COM2 willen laten draaien).

EN om MKF te laten draaien moet je met de multipro software de programmer in Phoenix mode 3,58 Mhz zetten....(!)

suc6!

Geplaatst:

Hallo Ozzo,

Sorrie dat ik niet meteen antwoord geef, maar ik moet nog inbellen met

een modem en dat doe ik meestal na 20.00 uur.

Vannacht is het mij gelukt om verbinding te maken met MKF vraag mij niet waarom nu wel ik weet het niet.

Kan het zo zijn dat je eerst met Multipro moet aangeven welke mode je wil hebben

en moet je Multipro daarna uitzetten, want dat is wat ik vannacht gedaan op

toen het wel werkte.

Maar een Goldkaart werdt niet herkend na de Mosccard.

Moet ik dan elke keer weer eerst een andere mode kiezen en daarna het andere

programma.

Ik heb ook nog geprobeerd om Gold 140 met de Multipro aan het werk te krijgen dat lukte ook niet, ondanks dat ik wel voor de PIC gekozen had.

Graag jouw antwoord hierop.

Walther.

Geplaatst:

Dit weet ik niet zeker. Maar volgens mij herkend MKfind allen maar een zilvercard als Mosc kaart. En neem aan dat je met 2 prog programma's niet dezelde poort tegelijkertijd kunt gebruiken. Dus eentje zul je waarschijnlijk wel af moeten sluiten.

En goldprog 140 werkt allen maar met een goldprogrammer.

Geplaatst:

Ja dat schijnt een probleem te zijn met deze Prog.

Dan moet ik maar met Cardpro gaan werken.

Bedankt

Geplaatst:

Ik zou toch nog eens het bericht van Ozzo lezen. Deze zegt dat hij hem met MKfind gebruikt heeft.

En ik geloof ook wel dat het kan.

En of je Cardpro eerst moet uitschakelen of niet voor je met MKfind aan de gang kunt. Heeft te maken met de manier hoe Cardpro de compoort gebruikt.

Maar de volgorde zou kunnen zijn: 1) start cardpro en zet je programmer op Phoenix 3.85Mhz. 2) Daarna (je hoeft het niet te sluiten) maak je geen gebruik meer van dit programma. 3) Stop vervolgens een kaart (goldkaar,mosc,funkaart of silverkaart) in je programmer en start Mkfind op. 4) Kijk of de compoort in dit programma goed staat. 4)En vervolgens connect.

Werkt dat niet, 2) dan zou je na de handeling dat je je programmer op Phoenix gezet hebt je cardpro programma af kunnen sluiten. En daarna verder met punt 3).

Geplaatst:

De Multipro werkt met bijna alle software. Alleen met de Gold140 software nou net niet. Maar dat is geen ramp aangezien Gold140 een tamelijk onvriendelijke en primitieve uitvoering is van de nieuwere generaties programmer-software alla Chipcat, ***geen-reclame***, Masterburner etc. etc.

Maar je doet de Multipro sowieso zwaar tekort door met Gold140 te willen gaan werken. Er is geen software die beter geschikt is om met de Multipro een kaart vol te kopiëren dan Cardpro. En dat geldt dus voor elke kaart, behalve de MOSC kaarten.

Om MKF in combinatie met je Multipor te laten werken, eerst de Multipro software opstarten, de programmer op Phoenix 3.58 MHz zetten en daarna MKF starten.

Het werkt ook als je de PC een keer uit en weer aan hebt gezet omdat de standaard programmer mode van de Multipro de Phoenix 3.58 MHz mode is. Dus daar start ie altijd in op als je 'm aanzet.

Geplaatst:

Je kan het Multipro programma zonder problemen in de achtergrond laten draaien en inderdaad moet je telkens even met de hand de nieuwe mode instellen.

Het gaat erom dat het programma dat je gebruikt, de programmer niet bezet houdt.

Zodoende heb je dan de mogelijkheid om de mode te veranderen.

Om met MOSC te gaan stoeien heb je niets aan een GW. Hier heb je een Silver-card voor nodig aangezien er veel te veel data is om in de eeprom van een GW te stoppen.

Ik heb met mijn Multipro wel al clones kunnen maken. Bij Duwgati (onder 'links' bovenaan deze pagina) staat werkelijk nuttige info en zelfs een beschrijving van HOE je dat zou moeten doen.

Het gaat dus wel allemaal met de Multipro, net zoals met een Mastera 2/3 etc.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen