Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satters.

Bij een VU Duo die met CCcam werkt komt de kaart CDS niet online.

Terwijl dit bij een Dreambox direct wel werkt.

Moet er soms iets extra worden gedaan met Vu DUO

Volgens degene die het mij vroeg waarom is het hem bij een Dreambox 7025 altijd gelukt met CCcam maar met de VU werkt nu niet.

Ik weet niet beter dat het gelijk moet werken met CCcam maar ik ken de VU niet zo erg goed...

Ik hoor graag of iemand begrijpt wat het probleem is en een oplossing kan geven ervoor...

Satfreaked.

• Moderator
Geplaatst:

Kaart met chip naar onderen in de lezer?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Ja dat was het eerste wat ik ook zei

maar goed CCcam leest de hele kaart ook niet, zo te zien.

card reader /dev/sci0

no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1

no or unknown card inserted

Nu gaat ie morgen effe naar de Dealer terug en we horen het wel,

Lijkt mij iets niet helemaal ok ... .

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Geplaatst:

Werkt hier gewoon CDS kaart in Ultimo onder CCcam 2.30 geen enkel probleem. Dus zou het in deze config daar ook moeten doen

Max Power

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Geplaatst:

Beste Satfreaked,

Ik lees dat hij wel op de 7025 werkt, zit daar misschien nog een CCcam 2.2.1 in.met een SECA2 kaart. Ik zelf heb de ervaring als je een Seca2 gebruikt dat die door de CCcam 2.30 niet herkent wordt. Dan even de Vu+ aanpassen.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Beste Satfreaked,

Ik lees dat hij wel op de 7025 werkt, zit daar misschien nog een CCcam 2.2.1 in.met een SECA2 kaart. Ik zelf heb de ervaring als je een Seca2 gebruikt dat die door de CCcam 2.30 niet herkent wordt. Dan even de Vu+ aanpassen.

Ga ik even navragen want das een goede denk ik.

Satfreaked.

Geplaatst:

de standaard config, wordt meestal meegeladen bij openpli

de standaard config, moet je bij andere zoals VTI zelf separaat downloaden uit de feed

afhankelijk van de soort kaart moet je de config aanpassen

maar, met 2.3.0 gaat de orange cds kaart prima open, als die te lang ongebruikt is geweest moet ie misschien een heractivering aanvragen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

@tonskidutch,

Wat precies bedoeld wordt met standaard conf,g. doet volgens mij niet ter zake, maar wie ben ik?.

Misschien wel bij "sharen"?,

Ik draai al maanden VTi en heb CCcam gedownload uit het VTi-panel, met blauwe knop.

Eenmaal geïnstalleerd, alleen nog inschakelen en de boel draait.

Heb je op de twee forums waar wij opzitten, het nog gevolgd van het probleem met de "backdoor"?,

Als je niks shared, dan zou men ook niet aan je kaart kunnen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

emekli,

wat suggereer je nu eigenlijk?

ik suggereer enkel dat er verschil bestaat bij de images inzake de cfg

en

ik meld de lezers enkel dat die zogenaamde standaard configuratie CCCam.cfg in bepaalde gevallen moet worden aangepast

SECA HANDLER: 3

en

EMM THREADS : 1 aangepast in EMM THREADS : 4 of meer voor een twin tuner bij een aantal gelijktijdige opnames

dat heeft niets met cardsharing te maken en ik heb niets over backdeuren gemeld.

dat is enkel hetgeen ik in mijn bijdrage aan de lezers wilde meedelen.

Heb je op de twee forums waar wij opzitten, het nog gevolgd van het probleem met de "backdoor"?,

Als je niks shared, dan zou men ook niet aan je kaart kunnen.

daar kan ik niets over zeggen

een backdeur is en blijft een backdeur of je nu een share hebt lopen of niet

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik suggereer niks en installeer alleen CCcam en start hem, meer niet. Vandaar dat ik ook niet weet wat je met config. kan/moet doen.

Omdat ik het niet weet, verander ik ook niets, zou niet eens weten hoe dat moet. Bij mij draait het gewoon zonder evt. aanpassingen.

In zekere zin ben ik verplicht om CCcam te gebruiken, omdat de materie van OSCam voor mij "Chinees" is.

Was dat ook alleen maar downloaden, installeren en starten, zou ik kunnen overschakelen.

Maar wat ik allemaal lees over OSCam, daar moet je wel heel hoog opgeleid voor zijn.

Tenminste zo zijn de antwoorden toch naar. Diegenen die zulke antwoorden geven, gaan er van uit dat iedereen het zo wel zal snappen.

Daarom heb ik op diverse fora al eens gevraagd om het wat simpeler te houden met een gedegen uitleg.

Er zijn veel mensen die deze hobby uitoefenen, maar af en toe ook voor een dichte deur komen te staan, net als ik.

En ik bedoel nu niet alleen OSCam heer mee, maar ook andere zaken.

Dit is geen verwijt aan jou persoonlijk, maar algemeen en hoop dat je dit begrijpt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste Satfreaked,

Seca2 dus ja...

Na install CCcam 2.2.1 ging die ineens ligt geven.

Bedankt voor het meedenken...

Satfreaked.

Geplaatst:

Hallo

Ik draai ook cccam 2.3.0 en mijn zwarte kaart van canaldigitaal ziet ie ook meer. met de vorige cccam had ik hier geen problemen mee.

De kaartlezer geeft aan dat ie geen kaart meer ziet.

Ik heb meermaals mijn vu duo opgestart maar herkend mijn kaart niet.

Wat kan het probeem zijn dat nu opeens mijn kaart niet herkend wordt.

Graag jullie reactie want nu kan ik op mijn andere receiver ook niets meer zien en heb ik op twee tv 's zwart beeld behalve op FTA zenders.

graag jullie hulp

Geplaatst:

Hallo Skypeet,

Je geeft niet aan welke CCcam op je andere reciever staat , vermoedelijk is dat ook de CCcam 2.30 Als je de reacties hierboven leest, dan lees je dat Seca2 niet samen met CCcam 2.30. En er wordt ook geschreven dat je naar CCcam 2.2.1 terug moet om ligt te krijgen. Is het nu duidelijk.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...