Ga naar inhoud

Satelliet tuner gaat in conflict met DVD+RW Recorder, maar waarom?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag bij de kringloopwinkel een Yamaha DRX-2 DVD+recorder gekocht. Ikhad hem aangesloten zoals ik dat ook bij de video had gedaan, dus als vervanging. Helaas wil de DVD+recorder niet overweg met mijn opentel ODS3000CI, de Samsung SMT-1000T DVB-T ontvanger kan er iets beter mee overweg, maar communiseren qua beeld en geluid voor opname wil niet lukken. Het apparaat is dominant en wat ik ook doe, ik krijg ook van de DVB-T ontvanger geen beeld terug.

Inmiddels ben ik er ook achter dat de maximum speed DVD's van 4 nog net kan schrijven en uitlezen, bij 8 speed is het einde verhaal.

Toch wil ik weten of ik de Yamaha DRX-2 DVD+recorder op de juiste manier heb aangesloten, want volgens mij moet dat volgens de video methode goed werken, maar klopt dat ook?

De satelliet gaat naar de TV en naar de DVD+recorder, maar op deze manier gaat dat ding volledig uit z'n bol. Ik heb geprobeerd de DVD+recorder tussen de satelliet ontvanger en de satelliet tuner te platsen, maar dat levert veel zwart wit beeld op en als de DVD+recorder uit gaat, dan krijg ik helemaal geen beeld.

Voor 19,50 euro wilde ik de gok wel wagen, maar ik mag het binnen een week terug brengen.

Mijn gevoel is dat de Yamaha DRX-2 DVD+recorder te oud is, mijn Satelliet tuner kan meer aan terwijl dat ook niet meet de jongste is.

Graag advies gevraagd, alvast bedankt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst: (aangepast)

Ga der even van uit dat je die satelliet receiver en die dvd+rw recorder per euro-scart hebt aangesloten:

Dan komt enkel van de scart een RGB of CVBs signaal op die scart.

Dat is dan analoog.

Per Coax van schotel, of doorgelust via satelliet receiver komt een digitaal signaal binnen.

De DVD+RW recorder (heeft geen digitale tuner ingebouwd), dus kan enkel het inkomend analoog signaal opnemen of doorgeven?

Volgens mij hebben geen van de nieuwe satelliet receivers een RF Modulator / UHF Modulator die dit verder doorlussen en doorgeven aan analoge audio-video apparatuur... via scart of coax - immers ze gebruiken enkel digitaal signaal.

Volgens mij heb je een onbruikbaar opname apparaat gekocht, terwijl afspelen misschien nog wel gaat lukken van DVD's.

vul gerust aan...

ciao

aangepast door Tonskidutch

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Je heb alles goed aan gesloten, het lijkt er ook op dat de scart doorlus niet goed werkt.

Dat zou kunnen betekenen dat de scart connector slechte soldeer contacten heeft, daar

kun achter komen door de scart steker heen weer te bewegen ,als dit geen verschil op

levert ,is hij stuk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ga der even van uit dat je die satelliet receiver en die dvd+rw recorder per euro-scart hebt aangesloten:

Dan komt enkel van de scart een RGB of CVBs signaal op die scart.

Dat is dan analoog.

Per Coax van schotel, of doorgelust via satelliet receiver komt een digitaal signaal binnen.

De DVD+RW recorder (heeft geen digitale tuner ingebouwd), dus kan enkel het inkomend analoog signaal opnemen of doorgeven?

Volgens mij hebben geen van de nieuwe satelliet receivers een RF Modulator / UHF Modulator die dit verder doorlussen en doorgeven aan analoge audio-video apparatuur... via scart of coax - immers ze gebruiken enkel digitaal signaal.

Volgens mij heb je een onbruikbaar opname apparaat gekocht, terwijl afspelen misschien nog wel gaat lukken van DVD's.

vul gerust aan...

ciao

Ik ben er achter dat de DVD+Recoder tegelijk RGB en CVBs via de scart aanstuurt, helaas kan ik het in de instelingen dat niet veranderen, dus daar moet het probleem zijn.

Ik mag het apparaat binnen een week terugsturen, dus morgen maar even terug brengen.

Geplaatst:

Je heb alles goed aan gesloten, het lijkt er ook op dat de scart doorlus niet goed werkt.

Dat zou kunnen betekenen dat de scart connector slechte soldeer contacten heeft, daar

kun achter komen door de scart steker heen weer te bewegen ,als dit geen verschil op

levert ,is hij stuk

Klopt, maar vreemd genoeg zit dat in de software verwerkt, zowel RGB als CVBs worden tegelijk uitgezonden. Ik heb de scartkabel al vervangen door nieuwe die ik nog hd liggen, dan heeft geen enkel effect.

Het apparaat gaat retour naar de kringloop, dat mag binnen een week na aankoop.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen