Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enige tijd geleden besloot mijn vader definitief afstand te nemen van Ziggo en over te stappen naar een Dreambox (DB)

We hadden de DB al een tijdje maar ik moest er niets van hebben: Ik keek de voetbalwedstrijden liever in mijn eigen kamer via CI+ geleverd door Ziggo.

Dat gaat helaas dus niet meer en dus ben ik genoodzaakt de wedstrijden in woonkamer te kijken, wat niet altijd mogelijk is vanwege

Dora the Explorer en een lading aan soaps die moeder/zus wil zien via een andere decoder.

Ik ben inmiddels bekend met de mogelijkheden van DB en vroeg me af of iemand me advies kon geven over de volgende 2 opties:

1. De wedstrijden streamen naar m'n laptop, die dan weer via HDMI verbonden is met mijn tv (24 inch FULL HD)

Mijn gemiddelde downloadsnelheid is 2,3 MB ( NIET Mbps !), alleen maakt de DM gebruik van WiFi via een USB-adapter.

Heb inmiddels wat kanalen kunnen streamen, maar die vallen dan binnen een paar seconden weg.

2. Aangezien we thuis niet tegelijkertijd gebruik maken van de DB, dacht ik er aan om een lange HDMI-DVI te gebruiken.

Alleen ben ik bang dat beeldkwaliteit achteruit gaat vanwege de afstand tussen de DB en de TV in mijn kamer ( 9,3 meter).

Wat info:

Internet: Telfort Internet Standaard

Dreambox DM800 SE met Enigma2

Dreambox maakt gebruikt van Sweex USB WiFi adapter, ook niet bepaald s'werelds beste merk.....

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben, vraag het dan gerust.

Alvast bedankt !

Geplaatst:

Hallo,

Ik begrijp ten eerste de zin: "Enige tijd geleden besloot mijn vader definitief afstand te nemen van Ziggo en over te stappen naar een Dreambox (DB)" niet zo, bedoel je nu dat je in plaats van een samsung, humax oid een dreambox hebt geplaatst? Is dit de DM800SE met "slechts" single tuner, of is er een sundtek dvb-c/t oid usb tuner bijgezet?

Indien het laatste het geval dan eens de partnerbox plugin overwegen ( werkt op enigma2 machines als dm, vu, etc. voor zover ik weet )

Voorts is deze zin mij ook niet duidelijk: "We hadden de DB al een tijdje maar ik moest er niets van hebben: Ik keek de voetbalwedstrijden liever in mijn eigen kamer via CI+ geleverd door Ziggo"

Ik vermoed dat je bedoelt dat je het handiger vindt om met 1 ab te kunnen zappen en geen extra set top box wilt in jouw eigen kamertje

Dan gaan we door met de voglende: "Dat gaat helaas dus niet meer en dus ben ik genoodzaakt de wedstrijden in woonkamer te kijken, wat niet altijd mogelijk is vanwege Dora the Explorer en een lading aan soaps die moeder/zus wil zien via een andere decoder. "

Bekruipt mij nou het idee dat er reeds 3 smartcards geactiveerd zijn? Zoniet dan is dat je oplossing meteen al ...

Ik vermoed dat er een tweede smartcard is geactiveerd en dat de primaire decoder dus is ingeruild voor een dm800se, klopt dit?

De derde smartcard zou dan middels CI+ module inderdaad in de tv kunnen op het kamertje ( mits CI slot van TV compatible )

Dan antwoord op jouw vragen:

1/

veels te ingewikkeld, volgens mij kan je dat op een andere manier ook doen namelijk met de webinterface van dm ( webcontrol ). Voorts zul je vlc op de laptop moeten hebben. Echter dit gaat alleen op als met duo tuner combinatie ( en 2 coax kabels )

2/

Wederom valt of staat alles met hvh cable tuners die erop zitten, daarnaast is het activeren van een tweede, of derde smartcard denk ik het beste in dit geval.

Wij horen graag hoe de vork in de steel zit

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...