Ga naar inhoud


Humax F1-VACI legt het loodje


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik kreeg enkele dagen geleden een Hummie van het eerste uur van een vriend.

Hij heeft die nu een jaar of 3. De Hummie doet niets meer bij het aanzetten.

Ik heb de voeding uitgemeten en het blijkt dat de 3.3 volt vlak na het aanzetten maar 2.6 volt bedraagt. Als de ontvanger een 5-tal minuten onder spanning staat schiet hij plots aan omdat de spanning zeer traag oploopt tot +- 3v. 2 elco's vervangen maar geen resultaat. Waarschijnlijk de spanningsregelaar defect ? Heb de service manual op het www gevonden maar deze heeft een andere voeding met een trafo. Degene die ik hier heb is voorzien van een schakelende voeding.

 

Iemand enige ervaring hiermee ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Wat is het merk/type spanningsregelaar? Komt de ingangsspanning snel genoeg op en deze voldoende hoog (minimum 3,8 V bij low drop types tot ca 5 V voor gewone types). Indien dit OK is kan het ook zijn dat bij het opstarten de uitgangsstroom te hoog is en daarna vermindert (uitgangsstroom afhankelijk van type). Een te hoge uitgangsstroom kan vele oorzaken hebben (el.condensatoren, hafgeleiders en IC's). Kan eventueel met een bus kaltespray gevonden worden, of omgekeerd met een foen. Indien dit alles ook OK is dan zou ik de spanningsregelaar gewoon vervangen, dan moet het OK zijn.

 

Succes, Dany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...