Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen m'n Vu Duo geupdate met een nieuwe boot en Open Pli. Instelligen: netwerk ok, tunerconfiguratie A- BCM7335- S2 (internal) DVB S2. Instelling: eenvoudig A=28,2 B= 23,5 C= 19.2 en op D de hotbird. Tuner B gelijk aan A (doorlus). Kanalengeladen via PLI (Hans settings). Geen ontvangst en geen ontvangststerkte. Alles gewist en automatisch de 4 satellieten geladen. Zag ontvangst van kanalen. Conclusie: LNB's zijn OK. Had daarna op enkele kanalen beeld. Veel niet gevonden en Sid not found in Pat. Draai onder CCCam en Cccam 221. Nieuwe lijst gedownload.Tot zover geen ontvangst sterkte en beeld. Gaarne uw hulp

Geplaatst:

Ik vermoed dat vele lijsten een andere diseqc volgorde hebben...

Heb je al je instellingen nagezien van/bij de scanning?

Ik zou eerst even testen, door alles te wissen, en dan een scanning te doen zonder Diseqc( lust door naar de A poort) en de Astra2(28°) eens te scannen...

Daarna gaan we verder...

Met die zaken logisch en gestruktureerd tewerk gaan!

Geplaatst:

Ben er uit gekomen. Bij deze kanalenlijst moet Tuner A: a=hotbird b= 19.2 C= 23.5 D=28.2. Heb nooit zo gedraaid. Werd getriggerd door de eerste regel vanJan Ambers. Dag zitten klooien. Bedankt Jan

Geplaatst:

't Is niks, op de volgende kermis mag je me eens trakteren...

Uit ervaring zou ik volgende volgorde op Uw schotel aanraden: Dis-1 = 19°; Dis-2 = 23°; dis-3 = 28°; en dis-4 = 13°

Gewoon omdat Digibanaal die ook zo neemt, en je dan vlotter uitwisselt met div. tuners...

Eerns dat ge 't weet is het een kleintje maar ook ik heb me al veel laten vangen... en van een toestel waar ge de settingseditor hebt is het een kleintje...

Geplaatst: (aangepast)

begrijpt iemand dit...?

probleem en of oplossing en bevestiging van de oplossing

ik niet

je hebt aan je schotel (afgezien van die rare technisat schotel die ik hier niet als utigangspunt neem en bewust negeer) de LNB's op volgorde staan van lage sat-positie naar hoog

Op een normale schotel

alla, van links naar rechts 13 OOST <> 19,2 OOST <> 23,5 OOST <> 28,2 / 28,5 OOST {standpunt achter de schotel}

die schakel je per coax kabel dan ook op diezelfde volgorde aan je 4in1 diseqc switch (dus van a= 13 , b=19,2 etc)

en dan is het evident dat aan je receiver de Tuner configuratie / instellingen de sat's ook identiek van laag naar hoog worden ingesteld

"zoekende" en "jan ambers" schrijven hierboven echter tegenstijdig inzake de diseqc instelling

dat mag niet zijn als we heel helder die heldere struktuur van satschotels / LNB's / switches / coax / tuner instellingen willen overbrengen als super simpel 1:1

een op een

ciao

aangepast door Tonskidutch

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...