Ga naar inhoud


NAS - WD MybookLive hangt zich af en toe op bij opnamen HD


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds bijna 1 jaar maak ik gebruik van een 2Tb NAS - WD Mybooklive.

Deze NAS is d.m.v. een UTP kabel aangesloten op een 100Mb switch.

Naast het feit dat ik nogal eens grote video bestanden via FTP van mijn laptop naar de NAS kopieer wordt op deze NAS ook de HD opnamen van mijn VU+ DUO opgeslagen.

Eigenlijk gaat dit ook probleemloos maar ik heb nu voor het 2e keer geconstateerd dat een HD opname niet (compleet) was opgenomen doordat de NAS zich tijdens de opname had opgehangen.

De NAS was op dat moment alleen voor de opname in gebruik.

Het eerste keer zag ik dat de groene LED nog brandde maar je kon de NAS niet meer benaderen.

Bij het 2e keer dat de NAS hing brandde zelf geen LED meer en pas nadat ik de NAS spanningsloos had gemaakt kon ik de NAS weer opstarten en functioneerde alles weer.

 

Iemand een idee wat de oorzaak van de crash zou kunnen zijn?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen

Er zijn Nassies in meerdere uitvoeringen

en dus ook qua prijspeil en kwaliteit, van "sosolala" tot en met 100% bedrijfszeker die men Professioneel toepast.

 

Ik wil helemaal niet rot doen over de WD mybooklive, maar indien dat gebeurt is je NAS echt ondermaats

 

Een NAS moet als super simpel servertje eigenlijk altijd en overal blijven draaien (indien er stroom is :D ) EN

ook altijd herstarten na een foutje opdat je opgeslagen DATA beschikbaar blijft alsook op de ingebouwde Harddisc blijft bestaan.

Ultieme veiligheid bestaat niet maar je mag wel wat verwachten van een NAS met een of meerdere dure Harddiscs daarin.

 

De HD opnamen zouden dit effect eigenlijk niet mogen veroorzaken, vanuit de sat-receiver gezien en netwerken kennende, dus kijken we ook naar de switch.

Maar een 100Mbit switch zonder naam is mij ook al ZEEEEEEEEEEEEEEEER suspect, vooral omdat er al jaren 1000Mbit switches voor een beetje meer euro's prima functioneren.

 

en toch zal of kan het een toevallige samenloop van omstandigheden zijn

 

neem eens een nieuwe switch 10/100/1000

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...