Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag een VU+ Ultimo ontvangen.

Volgens de Info is de Software van VU+, versie: dec-2-2011 - vuplus - experimental.

Image: Experimental 2011-12-02

Frontprocessorversie: 0

Ziet er allemaal aardig uit maar ik wil hem Canal Digitaal compatible hebben, dus o.a. software die de cardreaders bruikbaar maken voor een CanDig mediaguard SECA-3 Kaart (oranje).

Welke software is daartoe meest geschikt en waar haal ik die vandaan?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

lennie,

er zijn meerdere images (dat weet je)

de betere makers van images willen dat je dan ook lid wordt van het support forum om dat image te kunnen downloaden op hun website

(meestal dus gecontroleerd en zonder backdoors... in tegenstelling tot megaupload)

m.a.w.

wil je OpenPli, moet je lid zijn van het Pli forum en haalt er alles vandaan wat je hart begeert

wil je VTI, moet je lid zijn van het VUPLUS-support forum en haalt er alles vandaan wat je hart begeert

we hebben ook blackhole

we hebben ook VIX een Pli adept

we hebben nog wat hobbyspul

maar ook op het origineel image, kan je een CCcam installeren

dat is al jaren lang een ongekende procedure :D

het origineel image is wellicht minder comfortabel en ook niet heel actueel gezien andere zaken, maar het kan.

via via kunnen we images uitwisselen, maar men vraagt enkel lidmaatschap

doe dat en je hebt een vrije keuze en kunt testen

ciao

True North

Rebekka Bakken

• Moderator
Geplaatst:

Het stock image van de Ultimo werkt heel behoorlijk, en is een van de snelst startende images. Wat Tonski zegt, je kan er cccam op installeren, alleen vergt dat wel enige kennis van linux en scripts om ervoor te zorgen dat cccam gestart wordt bij het booten van je box.

Ik denk dat er voor elk image wat te zeggen valt, elk image heeft zijn sterke punten. Probeer ze gewoon uit en dan heb je snel genoeg in de gaten welke het best aansluit bij je persoonlijk eisen en wensen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb OpenPLi 2,1 Beta erop gezet, channellist gedownload en de CCcam geïnstalleerd.

Alles werkt nu prima, en de interface vind ik ook OK.

Moet nog wel eens door die ontiegelijke hoeveelheid aan instellingen struinen en die optimaliseren.

En vooral eerst die fastscanlijst aanpassen; ik heb iets andere ideeën wat betreft de zendervolgorde.

Voorlopig heb ik prima beeld en geluid.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Voorlopig heb ik prima beeld en geluid.

prima!

fijn dat het werkt bij jou

het zal een beetje afhankelijk zijn van hoe je de Ultimo gebruikt

en inderdaad er zijn nog al wat settings en menu's waarmee je "jouw optimale gebruik" kunt aanpassen

ga vooral niet te snel, lees over de plugins en extra opties voorafgaand aan een installatie

weinig flauwekul erop is mijn eigen motto <> dan werkt alles waarvoor het bedoeld was

;)

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Ik heb de ultimo nu ook al een tijdje cccam 2.3.0 , eerst openpli 2.1 werkte prima . Nu de VTI 4.0 , werkt ook als een speer , vooral bv die picons voor het vfd display zijn nice :D . Maar het klopt , des te weiniger erop des te beter ( al probeer ik het toch ) .

zyf4ud.jpg

Hoe langer ik m gebruik , Des temeer ie me bevalt ;)

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...