satede Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Ik heb hier een thin client met 1gb ssd disk, Nu wil ik hier ubuntu op zetten om een oscam server op te draaien. Alleen past dit niet op de 1gb ssd disk. Weet iemand een ubuntu versie zonder een grafische schil ? Ik connect toch gewoon met putty of met winscp om oscam op te starten of te bewerken. The birdman has left the building
NINjak Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 (aangepast) Simpel: de server versie... zo uit me hoofd was die zonder X! Maar je kan ook, volgens mij, bv. ook de "alt" versie nemen en dan het een en ander weg laten en ik d8 ook X 23 januari 2012 aangepast door NINjak
Moderator wiz Geplaatst: 24 januari 2012 Moderator Geplaatst: 24 januari 2012 Een server versie installeren zal zeker schelen. Check echter even wat de minimum requirements zijn qua disk om de installatie procedure te kunnen starten. Het is dacht ik ook mogelijk gewoon een tekst versie installatie te doen met een server versie, maar of 1 Gbyte genoeg gaat zijn om de installatie procedure te kunnen starten vraag ik me even af. Zoek eens naar damn small linux, het is zonder meer mogelijk wat je wilt, alleen is het even de vraag of dat met een standaard installer kan of dat je zelf wat moet klussen. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
VriezeNet® Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Ik heb hier een thin client met 1gb ssd disk, Nu wil ik hier ubuntu op zetten om een oscam server op te draaien. Alleen past dit niet op de 1gb ssd disk. Weet iemand een ubuntu versie zonder een grafische schil ? Ik connect toch gewoon met putty of met winscp om oscam op te starten of te bewerken. Werkt prima hoor, ik gebruikte vroeger altijd Ubuntu server, dat past prima op een flash disk van 1GB Later ben ik ook nog eens aan het spelen geweest met Debian unstable en OScam, let er echter wel op, dat er niet teveel logs worden geschreven, daar is de ruimte nou net te klein voor.
satede Geplaatst: 29 januari 2012 Auteur Geplaatst: 29 januari 2012 Ik heb net ubuntu 8.04.4 en 8.04.1 geprobeerd maar beide werken niet op de thin client Ik heb een wyse v90 en hier zit volgens mij een via c3 processor in. Iemand een idee welke versie van Ubuntu hier wel op werkt ? The birdman has left the building
ruwebol Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Als ik jou was zou ik toch een andere/laatste LTS versie gebruiken dus 10.04. https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD Daar kan je een minimale iso downloaden en gezien de 1gb natuulijk alleen de server versie installeren. Via telnet of (ssh installeren bij installatie) kan je daarna alles op afstand doen. Op enkele fora wordt er vermeld dat je met de VIA C3 beter de text-based installeren kan gebruiken, maar dit kan ik niet bevestigen eenvoudig omdat ik de C3 niet heb. Met de minimal install cd moet je dat in ieder geval doen. DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
NINjak Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Sterker nog: de server versie van Ubuntu is text based!
verkerkbr Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Ik heb hier een Wyse Thin client 30 met daarop Windows CE. Als ik er een bootable USB stick in stop met Mandriva Linux start deze (wel erg langzaam) Linux op van de USB stick. Dan weet je in ieder geval of het werkt en vervolgens kun je daarna de betreffende Linux (server) versie installeren op de USB HD. Je moet, denk ik, een bootable Linux USB stick aanmaken en kijken of een en ander opstart. En mogelijk is het handig om er, als het kan, wat meer geheugen in te plaatsen. Ik heb er verder nog weinig mee gedaan. Groet, Bram
satede Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 ik ben er nu achter dat er een via c7 processor in zit. Ga vanavond ens probereren of versie 10.04 er op werkt The birdman has left the building
Frissie Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 ik ben er nu achter dat er een via c7 processor in zit. Ga vanavond ens probereren of versie 10.04 er op werkt Wel 32 bit versie gepakt neem ik aan
thierry Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Wel 32 bit versie gepakt neem ik aan de 10.04 nemen draaid super start hem op via usb stick van 2 gig en het is opgelost dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
satede Geplaatst: 5 februari 2012 Auteur Geplaatst: 5 februari 2012 Ja ik heb de 32-bit versie gepakt, en hij staat er nu ook op een draaid nu ook super snel. Alleen heb ik 96,6% van 853MB in gebruik, terwijl de sdd disk 1 GB is. Waar is die 147 MB gebleven dan The birdman has left the building
NINjak Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 (aangepast) Dat is het het MB's tov. MiB's (laten we zeggen: de echte/werkelijke MB's) verhaal wat bij hd's het geval is! 5 februari 2012 aangepast door NINjak
bigtwin Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Je zou ook Tiny Linux of Damn small Linux kunnen proberen. Is dan geen Ubuntu, maar wel gemaakt voor jouw soort configs. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Sjaak66 Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Beetje laat maar probeer anders : http://mirror.voyage.hk/download/voyage/ Voyage linux is Debian based. Mijn config is een Thin Client met 512 Mb RAM en 256 MB DOM. Als alles eens..... AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1 On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen