san Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 (aangepast) Ik heb een dreambox 800 van ongeveer 2 jaar oud gekregen een clone denk ik want hij was nieuw nog geen 200euro zo is mij verteld. Daar zit nu een dvb-s tuner in maar ik wil hem voor ziggo en upc gaan gebruiken er moet dus een dvb-c tuner in. Moet ik nog speciale dingen weten over de dvb-c tuner want er worden op verschillende sites waar deze worden aangeboden over nieuwe of oude revisies va de dvb-c tuners gesproken voor de kabel of maak dat niet uit ik wil ook HD zenders ontvangen. En als ik de juiste dvb-c tuner er in heb geplaatst moet ik dan nog anders software er in zetten of is dit niet direct nodig en is het enkel de kanalen inscannen en klaar . Het is de bedoeling dat ik gewoon kan kijken met mijn eigen ziggo kaart wil gaan gebruiken later wil ik hem misschien ook nog wel eens met een upc kaartje gaan gebruiken als dat ook mogelijkheid is. 24 januari 2012 aangepast door san PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC SwitchTriax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.
Loui (K) Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Als jij een clone hebt, ben je hier op deze site uitgepraat dus geen support
guppje29 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 het is inderdaad erg simpel. sat tuner eruit en kabel tuner erin. Wees wel voorzichticht met de kap te demonteren en het achter frontje. om ziggo kaart werkend te krijgen moet je ff informeren in het DVB-c forum. UPC gaat niet zomaar werken. Dan moet je eerst de boxkey uit je UPC decoder laten lezen en die weer in de eum in je dreambox plaatsen. OOk meer info vind je op het DVB-c forum. 1 DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
san Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 Humm behoorlijk tijdje weg geweest hier weet op eens weer waar voor ze zijn er nog steeds.... Dankjewel guppje29 ik begrijp in ieder geval dat het dus niets uitmaakt waar of welk merk of type dvb-c tuner ik koop , als die maar voor de 800 geschikt is en ik niet direct hoeft te veranderen van firmware want zo ver ben ik nog niet. Dat van upc is voor later als het maar met ziggo werkt ik wil gewoon kaartje er in en kunnen kijken. PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC SwitchTriax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen