Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een beetje een leek, en heb mijn ontvanger laten voor elkaar maken voor door de lokale satteliet boer. Ik heb nu een beetje een probleempje met zenders die soms direct of soms na een tijdje kijken bevriezen. Het gaat vooral om de engelse zenders. Ik kijk veel naar deze zenders en zo is het er irritant kijken, weet iemand waar dit aan kan liggen?

Heb zelf ook al gezocht er zijn meerdere topics over dit probleem maar kan er geen vinden met contrete antwoorden.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Wat voor ontvanger heb je? Wat voor image staat erop? Welke zenderlijst gebruik je? Heb je de mogelijkheid om met een andere onntvanger te checken of het beter gaat? Kun je jouw ontvanger misschien bij de lokale satboer testen om te zien of het daar ook hapert?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

• Beheerder
Geplaatst:

Vooral ook: Om welke Engelse zenders gaat het exact?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een Xtrend ET9000. Ik heb net zitten zoeken naar de OpenPli versie maar kan dit niet vinden, waar kan ik dat zien dan? zelfde geld voor de zenderlijst, die is er op gezet door de satboer. Ik heb geen andere ontvanger in huis.

Het gaat om de engelse zenders van comedy central, dejavu, dave, etc...

Edit: Ik heb net op mijn pc die hij heeft gebuikt het programma dreamset gevonden en daarmij kan ik een zenderlijst open vanuit een het bestand lamedb er stond ook nog een henksat 1234hb bestandje weet niet of dit iets zegt?

aangepast door Haroldprins1980
Geplaatst:

Volgens mij kun je in het menu via 'Information' zien van welke datum je OpenPli image is.

Je kunt natuurlijk ook de laatste beta eroverheen trekken. OpenPli images kun je vinden op Openpli.org. Wel de juiste image voor je box kiezen.

Settingslijsten kun je via de plugins updaten of via de threads op dit forum.

Aanrader: http://www.sat4all.com/forums/topic/319412-enigma%C2%B2-zenderlijst-13192328%C2%B0e-januari-2012/ (erin zetten met dreamset)

Kun je wel zien hoeveel signaal je hebt op de zenders die haperen? Misschien is het te weinig en is je kop niet helemaal goed afgesteld.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb net een PDF handleiding gevonden op het net en heb inmiddels de nieuwste bootloader er op staan en heb de nieuwste openPLI er op gezet, settings terug gezet en het spul draait alweer, ik hoop dat dit helpt want het is erg irritant kijken zo.

Ik heb de signaal sterkte even opgezocht van de zender die het meest happert en hij geeft 9.5 Db weer is dit genoeg?

Edit: hij staat nu een tijdje op de zender die het meeste hapert en de nieuwe software kan ik mededelen heeft niet geholpen, hij begint net weer, wat kan dit nu zijn ik erger me er dood aan?

aangepast door Haroldprins1980
  • Beheerder
Geplaatst:

Ik kan me vergissen maar voor die zenders moet je toch aan abonnement hebben of zie ik dat verkeerd?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien is het wel een abonnementje via een c-line, dan kan het in sommige gevallen wel eens haperen, maar dat is niet zo te bepalen.

Ik zou zorgen dat je vergelijkingsmateriaal krijgt. Ontvangertje in de huidige setup aan een andere schotel koppelen met dezelfde koppen of beter nog... vergelijkende ontvangers aan je thuisinstallatie koppelen en kijken of het verschil in signaal en weergave geeft. Aangezien je satboer het heeft gedaan mag je toch wel vragen om wat hulp?

• Beheerder
Geplaatst:

Graag antwoord op de twee volgende vragen:

1. Heb je een smartcard in je receiver zitten voor die zenders? Voor zover ik weet is daar een abonnement voor nodig.

2. Staat je schotel nog steeds op een lange paal zoals in deze foto: http://www.sat4all.c...attach_id=97336

Geplaatst:

Geen smartcard = c-line = begrijpelijk = einde discussie of eigenlijk... c-line buitenshuis is altijd einde discussie.

Als je schotel nog steeds aan die lange paal hangt in die vorm zoals op de foto zou ik een andere plek overwegen (schoorsteen?) en het wat netter afwerken, maar goed... da's mijn idee.

• Beheerder
Geplaatst:

Hierbij heeft de topic starter een waarschuwing vanwege discussie over illegale cardsharing. In onze regels staat duidelijk dat dit niet mag.

Slotje.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...