Ga naar inhoud


Instellingen DISEqC SW op Rebox


Luud

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende,

Als ik van BBC1 London overschakel naar NED1 dan geeft hij melding "Geen signaal (Tuner 1 )

Als ik van Das Erste HD overschakel naar Ned1 dan gaat het wel goed.

Ik denk dat dat iets te maken heeft met de DISEqC sw instellingen of niet ?

Mijn favorietenlijst ziet er als volgt uit:

Pos 1 Ned 1 31.5E Astra 1G

Pos 2 Ned 2 31.5E Astra 1G enz. tot op

Pos 10 BVN 19.2E Astra 1F 1M

Pos 11 BBC1 London 28.2E Astra 2A 3D

Pos 13 Das Erste HD 19.2E Astra 1F 1M

Nu kan ik wel switchen als ik van BBC 1 eerst naar BVN ga en dan naar Ned 1 maar het lijkt mij dat dat ook meteen moet kunnen maar hoe.

Alvast bedankt voor de informatie !!

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van jouw favorietenlijst begrijp ik bar weinig, alleen al om het vermelde onder Pos 1 en 2 waarbij jij Astra 1G (31,5) vermeld.

Vertel eerst even hoe jouw schotelopstelling is geconfigureerd, welke LNB's en welke DiSEqC?

 

Waarom Astra 31.5 en geen Astra3 23.5?

Wil je uiteindelijk NED1 in HD of SD ontvangen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in je onderschrift te staan dat je 2 lnb's gebruikt, de 28,2 en de 19,2 ik weet niet

hoe dat zit, wat is het merk switch die je gebruikt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

Met pos 1 bedoel ik dat die onder nummer 1 op de AB zit (AB is afstands bediening)

Ik werk met de SD lijst omdat ik met twee LNB werk die HD ontvangst niet ondersteunen het zijn al wat ouderen LNB's

De schotel (Triax) zit vast aan de schoorsteen en daar klim ik niet meer naar toe. Is in het verleden door een satboer daar geplaatst omdat ik last van bomen had en dat de enigste plaats was waar ik nog ontvangst van de satellieten kon hebben. Wat ik wel weet is dat er twee LNB's op/aan de schotel zitten.

Ik weet niet wat voor type/merk switch erop zit.

Tijdens het controleren van de DISEqC instellingen die er net op stonden zag ik dat 31.5 op 1/uit stond en 28.2 op Tone B/uit en 19.2 weer 1/uit. Nu ik 31.5 op tone A/uit heb staan werkt alles goed en kan ik van BBC direct schakelen naar Ned 1. Ik heb nu alles met Tone A/uit of Tone B/uit ingesteld en werkt naar behoren. Ik werk met een Rebox 8000 en daar kun je signaal niveau mee zien tijdens het afstellen. Ik heb overal de hoogste percentages genomen en kwam toen tot de conclusie dat de Tone instellingen het beste resultaat gaven.

Zo zie je maar waar een eenvoudige vraag door een vak man toe leid.

Jürgen wederom bedankt.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satencom,

Het was mij nog niet opgevallen maar mijn ondertekening klopt niet zag ik. Ik zal hem meteen aanpassen !!!!

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...