Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben geen kabel en tot dusverre waren wij voor TV aangewezen op Canal Digitaal. Op een tweede televisie hebben we digitenne, ook een beetje als backup omdat CD met software-updates regelmatig zorgde voor ontvangstproblemen. De laatste tijd gaat dat gelukkig goed. Sinds enige is bij ons interactieve TV van Telfort verkrijgbaar. Ik heb een lijnmeting laten doen en we halen 17,2 MB. Canal Digitaal biedt nu echter ook een alles in één pakket en ik twijfel nu wat ik zal nemen. De belangrijkste voor en nadelen zijn:

Canal Digitaal

HD kwaliteit

Volledige bandbreedte ADSL2 beschikbaar

2e TV met de oude decoder en oud kaartje

Opnemen via USB

Gebruik maken van bestaande coaxkabels

eerste halfjaar 34,95 daarna 44,95 en 2x 29,95 aansluitkosten

Telfort

Geen HD kwaliteit

TV signaal over ADSL kost bandbreedte

2e TV via digitenne

Interactieve TV, uitzending gemist, films, opnemen

LAN-kabel naar woonkamer nodig, geen loze leidingen en kruipruimte

42,95 (incl digitenne)

De prijs maakt weinig verschil. Ik ben benieuwd naar de verschillen in TV kwaliteit en gebruiksgemak.

Geplaatst:

Canal digitaal voor de TV.

En Telford of KPN voor het internet.

Canal digitaal en internet kan flink fout gaan.

Ik lees hem nog eens, maar je bedoelt waarschijnlijk dat de samenwerking tussen Canal Digitaal en KPN niet goed verloopt bij een alles in één abonnement?

Zowel Telfort (voor internet) als CD (voor TV) heb ik ook overwogen, maar het is de duurste oplossing.

Zijn er mensen met ervaring met Telfort interactieve TV?

Geplaatst:

Dat is hetzelfde als KPN interactieve tv, maar dan zonder HD zenders. Die kastjes zijn werkelijk waar de ergste zooi die er is. Zapt zeer traag en onhandig in gebruik. Ook de menu's zijn zeer traag. Ik zou er ver van blijven...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Ik lees hem nog eens, maar je bedoelt waarschijnlijk dat de samenwerking tussen Canal Digitaal en KPN niet goed verloopt bij een alles in één abonnement?

Zowel Telfort (voor internet) als CD (voor TV) heb ik ook overwogen, maar het is de duurste oplossing.

Zijn er mensen met ervaring met Telfort interactieve TV?

Dagelijks spreek ik mensen die met de handen in het haar zitten omdat ze de afwerking bij anal digitaal niet in orden krijgen.

Het is een 50%-50% verhaal dus de helft gaat maar goed.

Uiteraard zit het probleem niet bij canal digitaal maar bij KPN.

Kastje muur verhaal .

Geplaatst:

Dagelijks spreek ik mensen die met de handen in het haar zitten omdat ze de afwerking bij anal digitaal niet in orden krijgen.

Het is een 50%-50% verhaal dus de helft gaat maar goed.

Uiteraard zit het probleem niet bij canal digitaal maar bij KPN.

Kastje muur verhaal .

Voor canal digitaal komt een monteur heb ik begrepen. Schotel en kabels liggen er al, kwestie van een kastje neerzetten en zenders instellen. Voor het KPN deel weet ik dat niet, maar ik heb inmiddels al diverse malen zelf een modem aangesloten. Als de aanpassing in de centrale maar doorgegeven is.

Geplaatst:

Dat is hetzelfde als KPN interactieve tv, maar dan zonder HD zenders. Die kastjes zijn werkelijk waar de ergste zooi die er is. Zapt zeer traag en onhandig in gebruik. Ook de menu's zijn zeer traag. Ik zou er ver van blijven...

De zapsnelheid en het gebruiksgemak van mijn huidige decoder (SAB PVR) is ook niet bepaald best. Kun je ook wat zeggen over de beeldkwaliteit van interactieve TV?

Geplaatst:

De beeldkwaliteit van de SD kanalen is redelijk goed. De HD kanalen zijn een stuk minder dan bij kabel en satelliet. Maar die zijn momenteel sowieso niet beschikbaar via telfort.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Heb zelf ook sinds kort interactieve tv van telfort. Valt me echt NIET tegen. Neem je interactieve tv dan krijg je je digitenne abbo gratis! (ipv 9 euro).

Er is een alles in 1 pakket voor 37,50, dus internet 25/3, bellen en tv! Ik ben best te spreken over telfort, heb zelf geen problemen ondervonden.

• Moderator
Geplaatst:

Familie heeft PTT interactieve TV.

De ontvanger zapt super traag.

Op het beeld is niets aan te merken, de ontvanger is basic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Telfort en KPN gebruiken de Motorola VIP 1963. Ik zie wisselende reviews over dit apparaat. Zo schijn je niet te kunnen opnemen en kijken naar verschillende zenders en zijn er klachten over zapsnelheid, stabiliteit, stroomverbruik en gebruiksgemak TV-gids. Is trouwens uitzending gemist een kwalitatief goed alternatief voor het opnemen van programma's die gelijktijdig uitgezonden worden?

Als ik dat dan weer afzet tegen de door Canal Digitaal geleverde M7 SAT801 dan heb je daar een apparaat met enkele tuner waardoor je ook niet kunt opnemen en kijken tegelijk. Zapsnelheid en stabiliteit zijn redelijk, stroomverbruik zeer goed en TV gids in orde.

Geplaatst:

Je kunt bij Canal Digitaal gewoon zelf een leuke ontvanger aanschaffen, zoals de ET 9000 :)

Ziggo start CI+

Geplaatst:

CD levert bij zijn alles-in-een ook via Telfort, maar dan wholesale. TV streams zijn van KPN inderdaad, en lopen qua kwaliteit achter. Deze zijn dusdanig gecomprimeerd dat men kan kijken via een ADSL verbinding. Beeldkwaliteit van de sat (of reguliere) kabel zal beter zijn.

Geplaatst:

Je kunt bij Canal Digitaal gewoon zelf een leuke ontvanger aanschaffen, zoals de ET 9000 :)

Ik heb de afgelopen jaren al veel problemen gehad met een niet door CD ondersteunde SAB PVR ontvanger (Steeds weer wijzigingen in zenderlijst, continu nieuwe softwareupdates nodig die ik zelf niet doen kan en geen ondersteuning electronische TV gids). Gelukkig zijn zenderlijst en software momenteel stabiel, maar ik had me daarom voorgenomen nu voor een gecertificeerde ontvanger te kiezen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen