Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeienavond!

Heb OScam geinstalleerd op een dreambox 8000 met een familie CDS card en de bekende ratelimitecm = 4 en ratelimitseconds = 10 configuratie in de reader. Als ik na een paar minuten zappen in de reader statistieken kijk zie ik het onderstaande:

ECM.png

Wat ik niet begrijp is hoe ik kanalen als RTL4 SD en SBS6 SD door de kaart kan laten decoderen, want ze staan wel op de kaart. Het zijn ook elke keer weer andere kanalen, zou maar zo kunnen dat straks RTL4 SD wel werkt maar Ned1 HD weer niet.

Is dit wat je ziet als de card overloaded raakt en de decodering niet meer werkt?

Ik heb nu mhz = 300 en cardmhz = 357, is dat goed voor CDS kaarten?

Dank!

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Geplaatst: (aangepast)

Een kanaal dat eenmaal op de 'Not found' lijst staat, blijft ook behoorlijk lang geblokkeerd, lijkt het. Andere kanalen doen het dan wel, dus ik heb het idee dat het in OScam zelf geblokkeerd wordt en niet in de smartcard. Maar hoor graag jullie ideeen!

aangepast door Propaan

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Geplaatst:

Top, dat was precies de hint die ik nodig had!

Naast de loadbalancer heeft het ook te maken met de optie "prefer local card". Met wat zoeken kwam ik op het oscam.to forum dit (deel van een) post tegen:

you have to make "preferlocalcards = 0" and use (same) lb_weight on the readers. Otherwise oscam will ALWAYS try to use the local card. Even though you activated loadbalancing.

Once I had the same problem. And the behaviour is logic. If you have "preferlocalcard = 1", oscam prefers always the local card. Loadbalancer is not working as expected.

Ik heb nu:

• loadbalancer aangezet
  • lb_weight van de card reader hoog (1000, met 100 voor de peer links)
  • preferlocalcard = 0

Het resultaat van preferlocalcard = 0 is dat, wanneer een kanaal op de "Not found" lijst terecht komt, het kanaal van een van de peers vandaan gehaald wordt en het scherm niet op zwart gaat.

De loadbalancer lijkt mij wel voordelen te geven, omdat deze wat nauwkeuriger de kwaliteit van de verbindingen kan managen. Maar zo te zien is het ook een complex systeem dat nauwkeurige tuning behoeft, dus ik ga daar nog eens wat verder induiken om te zien of ik die ECM "Not found"'s weg kan krijgen.

Dank iig voor je reactie, TheMystery. Heeft mij heel veel geholpen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...