Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen

IK heb sinds kort een schotel gekregen van iemand en die heb ik inmiddels aangesloten, gebruik een dreambox 800 HD en een LCD HD ready tvtje wat ik voorheen altijd als computerscherm gebruikte, maar nu als tv scherm wil gaan gebruiken.

Wat heb ik gedaan een dvi kabel aangesloten op de dreambox 800 HD naar de HD ready tv waar ook alleen de dvi aansluiting op zit en een scart maar daar wil ik dus graag vanaf.

Als ik de lcd tv dan aanzet krijg ik geen beeld.

Welke bron ik ook uitprobeer die de tv bezit ik krijg geen beeld doorgestuurt.

Mensen help mij uit de brand wat zie ik over het hoofd.

Of is er ook nog verschil tussen dvi kabels voor computer en dvi kabels voor tv signaal.

IK denk het niet maar zeker weet ik het ook niet

groeten

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

als je DVI kabel niet de vollledige pen bezetting heeft,dan is er de mogelijkhijd aanwezig dat hij niet werkt,dus op je Tv de juiste ingang kiezen ,en inslellen.

Ps vertel er ook eens bij wat voor een merk en type de tv is.

• Like 1
Geplaatst:

Wel even aan geven welke bron je gebuikt ,van je dreambox

post-40340-0-52525500-1327592302_thumb.jpg

post-40340-0-64495000-1327592322_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Probleem is inmiddels opgelost tv had een optie genaamd (harddisk) dit bleek de optie te zijn voor HD kijken via dvi beetje vreemd naar mijn idee aangezien HD high defenition betekend en harddiks iets totaal anders betreft naar mijn mening.

Maar goed nu een ander dilemma op de tv zit een dvi audio in die ik moet gebruiken aangezien op de 800 HD alleen optisch aansluiting zit heb ik nu dus geen geluid.

Is dat op een andere wijze op te lossen dan een versterkertje kopen met optische ingang

groeten

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

Kun je me daar wat meer over vertellen door middel van een foto ik kan niet de verbinding maken naar de dreambox 800 toch daar zitten geen tulpstekkers op

En die dvi audio in das maar een heel klein aansluitingkje

Groeten

Vriendje Stokvis

Geplaatst: (aangepast)

Ohh wacht ff jij bedoelt dan de tulpjes in de scartverloop die scart in de dreambox 800 HD en dan de mini jack van die tulpjes naar de tv in de dvi audio in begrijp ik je nou goed ?

En dan moet ik dus geluid hebben via de interne speakers van de tv ?

groeten

Vriendje Stokvis

aangepast door Vriendje Stokvis
Geplaatst:

Ja, dat is precies wat ik bedoel.

Bij mijn eigen tv zitten er gewoon tulpstekkers naast de DVI ingang als audio-in. Omdat je sprak over een kleine audio ingang heb ik ff google gebruikt, en daar zag ik ook bij sommige TV's een mini jack ingangen naast de DVI zitten voor audio-in. Deze zijn bedoeld om de interne speakers van je TV te gebruiken als je de DVI ingang kiest.

Zo hoef je geen AV versterker te kopen, en ben je voor een paar euro's klaar :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen