Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Heb op een computer een probleem.

Een verzonden email blijft in postvak uit staan en geeft dan een foutmelding zonder code. De email komt overigens wel aan.

Probleem deed zich pas vanaf vandaag voor, voorheen geen problemen.

Waar staat dat postvak uit automatisch moet worden geleegd NA verzending ?

Groet,

Ronald

Geplaatst:

Postvak UIT is een temp map eigenlijk voor je mails. Wanneer jij vernzenden klikt wordt de mail tijdelijk hierin geplaatst om gedurende het zenden je niet in de weg te staan en om het overzichtelijk te houden bij eventuele foutmeldingen. Ik betwijfel of er instellingen voor zijn.

Heb je al een keertje opnieuw opgestart? Dit lijkt mij echt zo een dom probleem dat met een boot is opgelost...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Het is zo'n beetje wat Sjattuh zegt. Het is een tijdelijke opslag die automatisch geleegd wordt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hoe groot is je "postvak uit" of eigenlijk eerder de map/file daar waar al de verzonden emails in staan (dus die verzonden zijn, ik gebruik zelf geen Outlook en moet het even uit mijn hoofd doen)?

Als die box/map (de .dbx file) groter (of bijna) is dan 2Gb is dat het probleem! Ze kunnen nl. niet groter worden dan 2Gb! Er wordt ook aangeraden om ze max 1.8Gb te laten worden en dan de emails/files te archiveren of gewoon al eerder opschonen.

Geplaatst:

Het is nog beter om eens over te stappen op een moderner pakket. Bijna alles is beter dan OE-6 en er zijn genoeg (gratis) alternatieven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hoe groot is je "postvak uit" of eigenlijk eerder de map/file daar waar al de verzonden emails in staan (dus die verzonden zijn, ik gebruik zelf geen Outlook en moet het even uit mijn hoofd doen)?

Als die box/map (de .dbx file) groter (of bijna) is dan 2Gb is dat het probleem! Ze kunnen nl. niet groter worden dan 2Gb! Er wordt ook aangeraden om ze max 1.8Gb te laten worden en dan de emails/files te archiveren of gewoon al eerder opschonen.

Als die map zo groot is heeft hij wel iets heel bizzars gedaan. :)

Geplaatst:

Nee, hoor gewoon veel email verzonden ;) Ik ben het al vaker tegen gekomen met "Outlook Express" bij ons op kantoor vandaar mijn 2GB antwoord het komt nl. uit de praktijk. Met het vaker versturen van grotere attachments kom je sneller tot een grote box/file.

Een tip: gewoon opsplitsen in een aantal kleinere bv. per jaar dat werkt goed, die 2GB is nl. per box/map/(*.dbx)file dus opssplitsen in meerdere en bent weer een tijd vrij van problemen. Zelf zou ik van emailclient veranderen en bv. Thunderbird nemen dan heb je dit probleem helemaal niet en al gebruik je de portable versie kan je het altijd makkelijk van drives en/of systemen verhuizen zonder wat te missen.

Geplaatst:

Nee, hoor gewoon veel email verzonden ;) Ik ben het al vaker tegen gekomen met "Outlook Express" bij ons op kantoor vandaar mijn 2GB antwoord het komt nl. uit de praktijk. Met het vaker versturen van grotere attachments kom je sneller tot een grote box/file.

Een tip: gewoon opsplitsen in een aantal kleinere bv. per jaar dat werkt goed, die 2GB is nl. per box/map/(*.dbx)file dus opssplitsen in meerdere en bent weer een tijd vrij van problemen. Zelf zou ik van emailclient veranderen en bv. Thunderbird nemen dan heb je dit probleem helemaal niet en al gebruik je de portable versie kan je het altijd makkelijk van drives en/of systemen verhuizen zonder wat te missen.

Ik denk dat je de mappen 'verzonden items' en 'postvak uit' hier door elkaar haalt. Postvak Uit is in principe altijd 0.

Geplaatst:

Outlook Express op kantoor????? Daar kan ik me nu helemaal niets bij voorstellen.

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn wel meer dingen die iemand niet (meer) kan voorstellen en toch bestaan ze (nog steeds). Tevens, als je geen agenda gebruik wat zou Outlook je dan meer (kunnen) brengen dan zijn kleinere broertje de Express versie?

Het zijn allemaal email clients en voor de een moet je Office ook nog bij kopen terwijl de andere al op het systeem staat en niet iedereen gebruikt een exchange server! Niet alle beslissingen uit het verleden zijn goede geweest en het beter maken van zaken gaat (vaak erg) langzaam maar we komen er wel.

aangepast door NINjak
Geplaatst:

als je een mail verzend dan gaat hij vanuit je Postvak Uit naar het vak verzonden items.Het enige wat dan een probleem kan geven is dat de acceptor door de grootte van je email het bestand weigert.Dan blijft het in je postvak uit staan.Als dat bestand (of die bestanden) te groot word(en) dan kan je problemen krijgen.Heb hier soms 12000 bestanden in verzonden staan en nog nooit probelemen gehad.Wat soms wel een probleem kan geven is als je verwijderde bestandsmap te groot wordt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen