Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Ventura en @Marc-sim: dank voor het helpen meedenken.

Gaarne zou ik willen weten of er een wezenlijk singnaal verschil waar te nemen zal zijn tussen de Triax 88cm en de Visiosat Bisatellite G4B?

Als leek moet ik het hebben van de mensen die meer weten. Ik heb ondertussen twee installateurs gesproken en die prijzen de Triax 88cm voor mijn situatie de hemel in.

Helaas heb ik twee linkerhanden en gaat het ombuigen mij niet lukken. Zijn deze selfmade blocks sterker dan de blocks in de handel?

@Suriboy,

I.v.m. vroegere conversatie hier in bijlage een BigBisat met "slechts" 8x Coax ....

Grt, M.

post-50975-0-81365200-1328288634_thumb.jpg

post-50975-0-08330100-1328288673_thumb.jpg

post-50975-0-06127700-1328288728_thumb.jpg

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

A.s. zaterdag ga ik installeren. Ik laat hier weten wat het is geworden.

Geplaatst:

Gisteren de installatie gedaan. Het is geulukt om beeld te krijgen op 3 van de 4 koppen. Ik kan geen beeld krijgen op de 13 maar wel op de 19,23.5 en 28.2.

Geplaatst:

Ligt misschien aan mij, maar welke schotel heb je nu geinstalleerd? Kan het maar niet vinden in het draadje hierboven. :/:sleep:

En welke satelliet heb je bij het instellen gekozen als lnb 1? Dat heeft namelijk gevolgen voor de Hotbird.

Ik heb met beide schotels (Visiosat G4 en Triax 88) ervaring. Of heb je nu een BigSat?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

@Eduard07: dank voor je reactie. Ik heb zo'n installateur laten langskomen van MP en ben absoluut niet tevreden over zijn geleverde werk. Hij was 4 uurtjes bezig maar ik als leek heb hem erop moeten wijzen om de schotel hoger op de staaf te zetten om hogere sterktes te halen. Schotel is op garagedak gezet

Ik heb op advies van een satboer hier in Rotterdam de TRIAX 88 genomen. Daarnaast koka kabel, cabelcon connectoren, 2x Inverto ultra black en 2x Alps 0,4 LNB's, 4x Spaun switches.

Installateur heeft op:

LNB 1 de 13, op 2 de 19, op 3 de 23.5 en op 4 de 28.2.

Deze man had absoluut geen kennis in het instellen van de dreambox. Met zijn apparaat had hij beeld en geluid op alle 4 de sats.

Dus het ligt echt in de dreambox, vermoed ik.

Op de 19, 23,5 en 28.2 heb ik tussen de 72 en 78 signaal sterkte, wat neerkomt op tussen de 12 en 14 dB. Hier ben ik ook niet tevreden. Ik heb beeld en geluid. Maat als perfectionist wil ik het maximale halen wat ik kan halen en daar heeft deze man niet zijn best gedaan. Hij was ook niet eens goedkoop.

Het grappige is dat ik als ik in de dreambox ga naar de instellingen en kies voor "signaalzoeker" en de Hotbird sat selecteer en handmatig een transponder uit de Lyngsat lijst pak, dan krijg ik wel signaalsterkte van rond 74% op bepaalde van de transponders uit de lijst. En op sommige helemaal geen signaalsterkte. Ik heb dus ook de kanalenlijst van hier (icesat, de laatste) gezet op de DB.

Geplaatst:

Sta je voor de multfeedhouder dan heeft hij ingesteld van links naar rechts: 28.2 - 23.5 - 19 - 13.

Geplaatst:

Wat me ook nog opviel is dat als ik naar de signaal waarde kijk van mij met die van Connexxion dan heb ik bij elke AGC (de onderste meetbalk) rond de 40%. Alleen de Hotbird wil niet locken.

Geplaatst:

@Suriboy, het geval wil dat ik hier momenteel op de garage een Triax 88 met multifeed hebt staan. Ik pleeg alles zelf te installeren. Zo heb ik dat mijzelf geleerd, want zo kan ik de schotel ook maximaal onderhouden, omdat ik de installatie van a tot z ken.

Ik heb - zoals de meesten, denk ik - de diseqc ingesteld met Astra 1 op A, Astra 3 op B, Astra 2 op C en Hotbird op D. Maar de schotel heb ik primair afgesteld op Astra 3. Dus deze ontvangst is maximaal, omdat ie in het brandpunt zit. Zeker met alle Nederlandse HD-zenders met MPEG4 en 8PSK vind ik dit de beste oplossing. Klopt ook wel, ik heb veel zenders die bijna 100% binnenkomen op Astra 3. Astra 1 en 2 zijn in Nederland sterk genoeg om ook met regenreserve goed binnen te blijven komen.Ook op dit satellieten heb ik ruim signaal.

Astra 1 zit dus zo'n vier graden naast het brandpunt (van Astra 3) en Astra 2 vijf graden.

De consequentie van deze opstelling is echter, dat de Hotbird 10,5 graden uit het brandpunt van Astra 3 zit.

Dit heb ik gecompenseerd met een gevoelige lnb (MTI), en een precieze afstelling van de multifeed-rail. Je weet (hoop ik) dat de Hotbird op het laagste punt van de rail zit en Astra 2 op het hoogste punt. Dus de rail wel genoeg kantelen om de Hotbird maximaal op te vangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...