Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

We hebben al een tijdje een satelliet ontvanger (DM 500s)

me ouders kijken dus altijd televisie op Hispasat 1C/1D (30.W)

er zit een of andere software op wat openpli heet.

De satelliet heeft geen motor o.i.d.

Normaal als ik op het blauwe knopje drukte kwam er een lijst met paketten van Nederlands naar Portugees etc etc.

De enige die 't deed was dus portugees maar gister opeens waren al die pakketten verdwenen en deden al die kanalen het niet meer.

(RTP, TV RECORD etc)

Ik heb alles uitgezocht om het weer te laten doen heb het kastje helemaal gereset enzo maar de enige kanaal die zeg maar terug is gekomen is TV record. Bij de rest staat allemaal kan niet gecodeerd worden of zo.

kunnen jullie mij misschien helpen met dit probleem want snap er echt niks van :P

mvg

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Almeida,

Deze week zijn er op de Hispasat veel frequentiewijzigingen geweest net als ook wel regelmatig met kabel-tv gebeurt.

Als je op de volgende link klikt zie je alle wijzigingen van de afgelopen week:

http://nl.kingofsat.net/news30W.php

Je zal in de ontvanger op de nieuwe frequenties een zoekopdracht moeten geven en mogelijk de eigen gemaakte map(pen) met favoriete zenders moeten aanpassen.

Als de ontvanger verbonden is met internet kan je ook nieuwe zenderlijst downloaden, dan ben je meteen klaar!

Succes!

Chau, Argentina

aangepast door Argentina
Geplaatst: (aangepast)

hallo

De ontvanger is ook verbonden met het internet maar er staat steeds kan hostname niet vinden ofzo maar dat ben ik dus nu aan het uitvogelen.

Het rare is dus als ik via me computer de DM500 ping via CMD dan staat er dat die verbonden is enzo maar als ik dan beneden een software update wil downloaden staat er hostname niet gevonden?

Maar wat ik dus niet snap als ik in die lijst kijk van satellieten dan kan ik dus de Hispasat 1E niet vinden? Hoe moet je zoeken zeg maar naar die nieuwe frequenties ?

De enige zender die 't redelijk doet is TV Record maar de rest staat allemaal dus dat het niet gecodeerd kan worden.

alvast bedankt!

aangepast door Almeida
Geplaatst:

Hallo

Ik gebruik zelf geen DM500, ik weet dus niet niet hoe het menu van de ontvanger werkt. Ik geef je het advies om je wel wat te verdiepen in de menustructuur van deze ontvanger. Volgens mij is de DM500 een verouderde ontvanger waar je veel zenders niet meer mee zult kunnen ontvangen. Steeds meer zenders (ook op andere satellieten) worden volgens een nieuwe standaard uitgezonden. Hier kan jullie ontvanger niet op aangepast worden. Als jullie een kaartje voor de Portugese zenders hebben zou ik zekere adviseren om naar een nieuwe ontvanger te kijken. Aan de schotel zelf hoeft niets vervangen te worden.

Nog even dit. Als je op een pagina als kingofsat of lyngsat naar de hispasat kijkt zie je zelf welke zenders er met de nieuwe standaard werken. Hier staat bij S2, soms aangevuld met 8PSK. Deze kan je naar mijn weten dus niet (meer) ontvangen.

Ik hoop je beetje op weg geholpen te hebben. Succes.

Groeten, Argentina ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen