DuckyDuck Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Beste mede forum leden, Mijn toekomstige ontvanger levert een maximale LNB current van 400mA, ga er via een Diseqc 4 LNBs aanhangen die max 200mA gebruiken. Nu vraag ik mij af of de Diseqc switch de voeding van de niet geselecteerde LNBs afschakeld, anders kom je natuurlijk in de problemen als je 4 LNBs aansluit?! Mvg, Joep
vGnp Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 En hoe zou de stroom op de niet geselecteerde LNBs terecht moeten komen dan? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
DuckyDuck Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 Ik ga er vanuit dat de meeste switches gebruik maken van pindiodes ipv relais(DC pad blijft dan in stand ongeacht selectie), verder verdiend het voorkeur om LNB onder spanning te laten staan ivm stabiliteit. Maar dat weet ik dus niet zeker, vele wegen brengen mij in Rome, echter sommige wegen brengen rook of defecte zekeringen...
vGnp Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Ik weet dit in ieder geval zeker van de SAR411F (of WSG) van Spaun: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Radenko@onsbrant Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Hoi DD , Je schrijft het pad bljft in stand ongeacht de selectie. Of dat waar is of niet dat weet ik niet. Maar in ieder geval niet spanning voerend voor de niet geselecteerde LNB's en ik neem aan dat vGnp dat ook bedoeld te zeggen maar hij doet dat met een wedervraag. Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
DuckyDuck Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 Het lijkt mij ook logisch, anders hadden vast mensen hier op het forum eerder problemen gehad... Echter beter even checken! Spaun beschrijft het inderdaad duidelijk in hun specs. Knap dat een LNB zo snel weer stabiel kan zijn als hij iedere keer spannings-loos gemaakt wordt. En wat betreft wedervragen... Tsja het is een onhebbelijkheid van een engineer om daar op in te gaan :-)
trust Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 (aangepast) Alleen de gekozen poort word verbonden met de uitgang van de switch , koppel maar eens een satfinder aan een poort van een switch die aan je ontvanger zit (kan in de huiskamer en er hoeft geen lnb aan) Draai de satfinder gevoeligheid helemaal open , kies de poort die aangesloten is en de satfinder geeft "signaal" aan , kies een andere poort en weg "signaal" De satfinder kan dan niet werken omdat er geen spanning op komt . Ik gebruik deze methode (maar dan met 4 leds met 2k2 voorschakel weerstand) om te testen of bepaalde switchen wel werken op bepaalde ontvangers met verschillende images . 28 januari 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
vGnp Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Ik gebruik daarvoor een Spaun 216. Alle DiSeqC signalen zijn af te lezen, en je kunt ook nog eens LNB spanning en stroomopname meten. Wereldding. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Nog een plaatje van dat fijne stukje techniek. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Edgario Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Aangezien mijn diseqc (EMP Century) voor tuner B niet werkte, heb ik deze losgemaakt en doorgemeten met een multimeter. Hij geeft spanning op de geselecteerde LNB ingang en als ik een andere ingang kies dan komt de spanning daarop. Het gekke is dat op de andere ingangen op deze switch ook stroom zit, 4,40 Volt. Op de via de ontvanger gekozen LNB ingang zit dan 18,40 Volt. Is dat correct? Als dat zo is dan zit er op elke LNB dus spanning al is het minder dan degene die je via de diseqc hebt gekozen. Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
trust Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 (aangepast) Je meet op die manier wel een "open" spanning , probeer het eens met ook die lnb aangesloten . Daarvoor zul je een coax T-stuk moeten gebruiken of een verbindings kabel moeten "schillen" om ook op de kern te kunnen meten . Als je dan 0 volt meet weet je nog niet of er stroom loopt dus moet je eigenlijk de universeelmeter op mA zetten en in serie met de lnb . Dat gaat makkelijk als je de F-conn. eraf draait en de kern in de switch (of lnb) steekt , je kunt dan meten tussen de mantel en de F aansluiting van de switch (of lnb) Uiteraard meet je op de gekozen lnb die 13 of 18 volt Je kunt ook de stroom meten in de kabel van je ontvanger naar de switch en daarna die van de gekozen lnb en deze waardes vergelijken . 23 februari 2012 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen