snipy55 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Hallo Allemaal, Helemaal nieuw op jullie forum, val ik gelijk maar met de deur in huis. Ik woon in Noord Frankrijk en ontvang canaal digitaal al ruim 10 jaar zonder problemen op mijn Humax Ci 8100. Ik wil graag naar een nieuwe schotel en heb m'n oog laten vallen op een Multytenne 45 single. Nu is mijn vraag, zal de combinatie Canaal digitaal/Humax Ci 8100/Multytenne goed uitpakken ? Ik hoor graag jullie reacties !! John
Radenko@onsbrant Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Beste Snipy55, Welkom op dit forum. De humax C8100 ken ik niet , je schrijft dat je al 10 jaar zonder problemen kijkt met deze ontvanger ik denk dat deze ontvanger gezien de leeftijd nog een SD uitvoering is. Als dat zo is dan zal je in de toekomst steeds meer zenders moeten missen maar in ieder geval kan je dan geen gebruik maken van de HD zenders. Maar dit ter zijde. Nu de Mutytenne . De Mutytenne is een prachtige schotel voor zijn formaat. En pas hem daar toe als het kan waar een grote schotel misstaat. De Multytenne is ontworpen omgeving Karlsruhe Duitsland. En is dan optimaal geschikt voor het gebied met een Longitude van 8 gr Oost. Maar hij is ook goed te gebruiken elders binnen bepaalde grenzen. Omdat het zo'n kleine schotel is met een goede vorm van kromming voor de ontvangst mag je hem vergelijken met een 60 CM standaard offset schotel. Als je mij de Longitude en de Latitude (lengte en breedtegraad) opgeeft waar de schotel geplaatst moet worden. Dan kan ik kijken of de 4 sat. voldoende sterk daar zijn en wat de optimale instellingen dan zijn. Want bij gebruik van een Mutytenne moet je voor optimaal gaan. Kijk maar eens of je hiermee vooruit kan. Heb je belangstelling laat maar horen. M.vr.gr radenko Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
snipy55 Geplaatst: 27 januari 2012 Auteur Geplaatst: 27 januari 2012 Radenko, Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hoe kan ik zien of het een SD uitvoering is ? Hierbij de coordinaten 49°00'57.99"N 5°40'38.49"E , ik hoop dat je hier iets mee kunt. Wellicht kun je me ook een type ontvanger aanraden, HD lijkt me toch wel leuk. John
rommelaar Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Als hij al 10 jaar oud is dan is het een SD uitvoering want er waren toen nog geen HD ontvangers. De SD kanalen zitten op 19.2 oost en daar zul je dus nu op uitgericht zijn. En John als je wilt weten welke ontvanger voor jou geschikt is zou ik even de berichten verder door lezen want deze vraag is al verschillende keren gesteld en beantwoord. Succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Radenko@onsbrant Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Snipy55, Rommelaar geeft ook al aan dat je een SD ontvanger hebt. Ik heb de C8100 even opgezocht en zie dat het een SD ontvnger is. Jij kunt het zien aan, dat voor de signaal uitgang 2x een scart steker is toe gepast. De ontvangers die tegenwoordig toegepast worden zijn ontvangers waar ook een HDMI uitgang op zit en kunnen Mpeg4 signalen verwerken. Wat voor ontvanger het beste bij je past kan ik nu niet zeggen. Je moet je zelf de vraag stellen wat wil ik er mee. Dan moet je zoals Rommelaar aangeeft hier op het forum maar eens rond kijken. Als er dan vragen overblijven. Kun je die hier op het forum stellen. Nu de Mutytenne, met de gegeven coordinaten is hij goed te gebruiken zonder een speciale instellen die we alleen toepassen als de opstelling longitude minder is als 5gr oost en dat is hier niet het geval. Maar afhankelijk wat de keuze wordt van een eventuele nieuwe ontvanger en wat wil je ermee is eigenlijk ook bepalend voor welke soort schotel je toe past. kijk dan een goed op het forum rond. Mocht je toch gaan voor de Multytenne laat het dan maar weten. Want neem het van me aan dat je de afstelling iets anders moet doen als in de beschrijving staat. In het kort, in de beschrijving staat dat je met ASTRA1 moet beginnen maar tegenwoordig wordt Atra 3 steeds belangrijker en dan ligt het iets anders. Ik lees je reactie wel. Anders stuur maar een PM. Groeten Radenko Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen