Ga naar inhoud

Multidec werkt niet met Hauppage Nexus, help !!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg MultiDec niet werkend. De fout melding: DVB_IRQ_SHARING=FALSE in the MultiDEc.ini file. Deze file word pas aangemaakt als het programma is opgestart. Het programma komt even op en verdwijnt daarna weer. Verder werkt de originele software redelijk evenals WTVPro, ProgDVB en DVBExtreem. ALLEEN DEZE NIET ????

systeem 600Mhz, PIII, IE5.5, DirectX 8, W98SE, NEXUS-DVB-S Hauppage

Geplaatst:

Staat die file multidec.ini in je multidec directory?

Zoja, zoek in die file naar DVB_IRQ_SHARING=TRUE en verander naar DVB_IRQ_SHARING=FALSE.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Geplaatst:

Ja was het maar zo eenvoudig! Die MultiDec.ini file wordt pas aangemaakt wanneer het programma is opgestart. Het programma komt even op, met allerlei fout meldingen en verdwijnt daarna het scherm in. Ik had zelf al deze file aangemaakt maar daar trapte hij niet in. Ik begrijp overigens niet van een eerdere opmerking over de Firmware en het Booten van HappySat.

Indien men meer uitleg hierover heeft dan graag.

Ed

Geplaatst:

Je zegt "allerhande foutmeldingen", dus niet enkel die IRQ melding?

Als je hulp wenst moet je de foutbeschrijving zo volledig mogelijk doen, het is zo al moeilijk genoeg om vanop afstand een diagnose te stellen en eventuele oplossingen voor te stellen.

Heb je bvb wel een sudir firmware met daarin op zijn minst nog een subdir met 3 files in de multidec directory? Zoniet dan heb je wellicht multidec niet goed unzipped en zal het zeker niet opstarten.

Er is een heel goede installatiegids voorhanden maar in het engels. Die kan je op de site van Happysat vinden maar de link is momenteel dood door werkzaamheden aan de server.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Geplaatst:

De ander fout melding is geloof ik niet erg "B8x8 not found" ik had al begrepen dat dit voor een analoge kaart is bedoelt.

Ik heb dus versie 8.0, 8.1b, 8.2 en 8.2XP geprobeerd. Alleen 8.1b en 8.2 hebben een directory met "firmware". Alleen 8.2 heeft drie subfolder "linux_9_3", linux_9_4_01_04 en linux_9_4_05_03. 8.1b heeft twee linux subfolders. De MD folder staat niet in de "root" directory. In de "linux" subfolder zitten drie files: 1)boot_up.afx 2)Dpram 3)Root

Ik weet hoe moeilijk het is om op afstand een probleem op te lossen en dank je daarom ook hartelijk voor de tijd die je eraan besteed.

E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen