Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste leden,

Mijn vaste mobiele telefoon begint kuren te krijgen .

Nu valt mij op dat een los toestel in vergelijking met hetzelfde toestel als prepaid telefoon : de

prepaid telefoon aanzienlijk goedkoper is en je er meestal ook nog gratis belminuten bij krijgt.

De bedoeling is dan om het prepaid toestel te gaan gebruiken als vaste mobiel.

Is dit mogelijk maw kan ik de simkaart van mijn huidige toestel omzetten naar het prepaid toestel.

en kan ik de telefoonnummers die nu in mijn oude toestel staan meenemen naar de nieuwe

telefoon.

Gaarne advies

Mvg Hansvw

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Geplaatst:

Iedere telecom provider kent nummer behoudt, je kunt dus gewoon overstappen naar een prepaid abonoment, bekijk op de webiste van je toekomstige provider hoe je moet handelen. Meestal krijg je eerst voor een paar dagen een tijdelijk nummer toegewezen.

Telefoonnummers kan je meestal tussen sim en telefoontoestel kopieëren. Een andere optie is om voor een paar euro een simkaartlezer te kopen op bv de bekende veiling site, dit heb ik zelf ook gedaan heb een soort usb stick waar ik mijn sim in steek en dan de gegevens via me pc kan beheren en eventueel op een andere sim plaatsen.

heb je een android toestel dan kan je je nummers via internet behoren onder je gmail account

Geplaatst:

Beste leden,

ik ben niet helemaal duidelijk geweest met mijn vraag ;

De bedoeling is om het prepaid toestel voor mijn huidige vaste abonnement te gebruiken ; dus de simkaart van mijn huidige

toestel die met kuren te maken heeft te vervangen met het prepaidtoestel.

ik wil dus niet prepaid bellen.

Mvg Hansvw

Geplaatst:

Is de telefoon die wilt gebruiken simlock vrij, dan is het geen enkel probleem.

Is de telefoon die je wilt gebruiken van de zelfde provider en niet sim lok vrij ,is het ook

geen probleem ,zit er een sim lok op van een andere provider en is hij een

jaar oud , dan kun je gratis een simlock code aanvragen bij de provider

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wanneer de prepaid met simlock van dezelfde provider is als je huidig abonnement wil dit nog niet zeggen dat dit altijd werkt.

Heb het gehad met een telefoon met Vodafone simlock. Mijn simkaart met abonnement werkte niet in de prepaid telefoon.

Blijkbaar kunnen ze bij bepaalde types hier ook nog onderscheid in maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...