Ga naar inhoud


Is opnemen op een Nas schijf verboden ??


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Ik las op een ander forum de volgende vraag met antwoord.

Het ging allemaal over welke harde schijven er werken met de M7

 

Vraag/opmerking Klant

Mogelijk een tip om alsnog eens te kijken naar de NAS schijf en dit ook eventueel voor canal digitaal ontvangers zo te maken.

1 centrale schijf en je kunt van alle ontvangers opnemen en kijken waar je maar wil.

Welkom in het jaar 2012

 

Antwoord CD

Diegene die in het bezit zijn van de auteursrechten over films/programma's ect. denken over het gebruik van NAS en de uitwisselbaarheid van bestanden heel anders. Ook dat is 2012.

 

 

Mijn vraag is dan ook of er juridische gezien geen NAS schijven aan een ontvanger mogen worden gekoppeld of is deze Canal Digitaal medewerker van de pot gerukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk is dat een Broodje Aap +

Net zoals al die beperkende onzin als HD+ en CI+

 

Het is wat ze de consument graag willen opleggen, maar staat ver van de realiteit.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDzakelijk,

 

Dit is weer eens een van de vele vele voorbeelden van hoe in een eigen wereld ver van de realiteit. Het vastleggen van een opname op welk opnamemedium in welke vorm dan ook voor eigen gebruik is toegestaan,

 

Sterker je mag de opname zelfs gewoon delen met een ander, echter niet door verkopen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bijna goed, je mag de opname echter niet delen met een ander, deze moet uitluitend voor eigen gebruik zijn.

 

Artikel 16c

1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd het reproduceren van het werk of een gedeelte ervan op een voorwerp dat bestemd is om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven, mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom nu toch??? :confused::sick:

 

jij mag alles opnemen wat je kunt zien met je abonnement

die dienst heb je immers betaald

 

of dat nu op een ingebouwde hdd is in de gecertificeerde PVR receiver of op je gecertificeerde dvb-s2-dvb-c dvb-t TV met usb disk of op een NAS

 

zo ook

jij mag vrienden en kennissen uitnodigen voor een TV avond

 

jij mag niet als café baas met een privé abonnement die voetbalwedstrijd tonen aan derden in het café

OF TOCH WEL?

dacht het wel, het EU gerechtshof heeft er namelijk al over besloten.

 

die antwoorden van één of andere helpdesk medewerker zijn complete nonsens

 

schrijf mevrouw neelie smit kroes een brief

en vertel haar dat we nog steeds gepeopled worden door de providers.

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hi,

ik heb er een hele tijd geleden eens gediscusieerd en we kwamen tot de volgende conclusie die mogelijk geheel of gedeeltelijk verkeerd is.ik neem er ook geen verantwoording voor af.oorspronkelijk was een videorecorder en nu vele andere opnamemogelijkheden het doel,"programma's opnemen,om ze later te kunnen bekijken".dus als je niet in de mogelijkheid was ze rechtstreeks te bekijken,mocht men die opnemen om in een uitgesteld relais te kijken.echter,staat er niks vast,wanneer en hoelang de term "later" kijken staat.dus als ik iets opneem,en een jaar later kijk,zou er geen (juridisch) probleem mogen zijn.men zou misschien zich wel kunnen afvragen,of het een jaar duurt vooraleer men tijd heeft.ik heb ook gehoord,dat men een opname gratis mag uitlenen voor prive doeleinden,indien de persoon waar je die aan uitleent ook deze zender kan ontvangen.

dus om het anders te zeggen,zou ik geen films mogen opnemen van bvb prime of in nederland van film1 en dit gratis geef aan derden zonder dat die het abonnement heeft,omdat men dan kan spreken over verlies.als men daar echter bij minimum gebruik ook een gerechtelijke vervolging zou nemen,dat denk ik niet.

zoals een ander ook schrijf,mag ik de opname's niet via een bvb ftp server ter beschikking stellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

copyright/auteursrecht bescherming geld alleen bij reproductie copieeren enz.

 

Het op een medium zetten (videoband HD enz) is een copieeer handeling van beschermd materiaal

dus zou niet mogen.

 

Maar omdat de zender al licentie kosten betaald heeft mag je opnemen anders zou

je dubbel moeten betalen.

 

Een ander uitgangs punt ik neem een film op van een duitse tv zender (dus geen rechten voor nederland) dan

bel ik buma/brein of hoe ze ook heten op en vraag wat kost die opname (denk dat ze vlug de haak op gooien met

zulke kleine dingen houden ze zich niet bezig)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijks een beetje top offic

is er een juridisch verschil,als ik van zender a het programma b dagelijks opneem,het aan dezelfde persoon ter beschikking stellen van de opname gelijk welke manier dan ook opgenomen,en het hem breng,of hem toelaten van bvb de slingplayer,dat hij het dagelijks bekijkt via streaming?soort gesloten uitzending?

is er hier een juridisch verschil?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hem toelaten van bvb de slingplayer,dat hij het dagelijks bekijkt via streaming?soort gesloten uitzending?

is er hier een juridisch verschil?

Bij streaming is er geen sprake van opslag

 

Opslag is een elementaire vereiste om van rechten schending te kunnen spreken.

 

Dus streaming kan nooit tot auteursrechtelijke schending leiden

 

gevolg hiervan download van beschermd materiaal is nog geen bewijs voor auteursrechtelijke schending :D

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kan nu niet meer 1 zender kijken en 2 andere zenders gelijk opnemen.Na klagen bij CD wist met telefonisch nergens van,maar schriftelijk bij vraag en antwoord kreeg mijn NIET CD gecertificeerde ontvanger met open pli de schuld.Zie copy antw CD:

 

Geachte heer X,

 

 

 

Graag brengen wij u op de hoogte van het volgende.

 

Met hier onder genoemde ontvangers geld het volgende.

  • Dreambox 800/8000
  • VU+ DUO
  • SAB ( enkele modellen)
  • Clarktech
  • NanoXX

En alle andere merken die werken met CCCAM of Open PLI software. In de meeste ontvangers die met een dergelijke software werken, past / werkt geen CI-Module.

Een andere HD ontvanger is geen alternatief. Opnemen is niet noodzakelijker beperkt tot maximaal 4 programma's. Dit is afhankelijk van instellingen in de ontvanger. CanalDigitaal ondersteunt uitsluitend gecertificeerde ontvangers, conform art. 22 van de algemene voorwaarden.

 

Als je bij maximaal 2 tv's / 2 programma's kunt opnemen, is er een onjuiste versie geïnstalleerd. Zie voor instructies en uitleg een artikel op internet, www.satellitemagazine.com/antisplit

 

We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Klantenservice CanalDigitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...