Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste forum leden;

er zijn in Belgie 2 grote internet aanbieders, maar met een van de 2 is het niet mogelijk met de VU een verbinding te maken met het internet, trouwens met XTREND ook niet ,

Alhoewel alles goed staat ingesteld ,

bij netwerk test lijk alles ok, met uitzondering van de test op servernaam daar krijgen wij de melding onbevestigd,ip adres automatishe verkrijgen ,of vast ingestel ,alles blijft negatief

laat ik de instellingen op de ontvanger onaangeroerd en sluiten wij hem aan op de andere internet aanbieder dan werk alles normaal en onmiddelijk , bellen naar de helpdesk van de provider heeft geen enkel zijn,

heeft iemand een idee wat er eventueel zou mis gaan ,of zijn er nog instellingen die wij zouden kunnen veranderen ,

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Geplaatst:

Is de primaire DNS ook ingevuld?

Voor telenet is dat 195.130.131.5

Voor skynet is dat 195.238.2.21

Dit kan je aanpassen in Menu => instellingen => systeem => netwerk => adapter instellingen => Blauwe knop

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Met alle aanbieders is het mogelijk je ontvanger met internet te verbinden.

Echter zal dyndns niet werken bijv niet werken met de nieuwe modem van telenet met ingebouwde router. Je moet dan expliciet om een modem

ZONDER router vragen.

Belgacom gebruikt ook modems met ingebouwde router, of deze dyndns doorgeven durf ik niet te zeggen, ik denk het wel echter.

Als je wat meer info geeft over welke aanbieder of modem het precies gaat kun je beter geholpen worden.

Geplaatst:

Bartje, mijn aanbieders is telenet , over de router geen ik straks meer inlichtingen zit nogal goed weg

Geplaatst:

Met alle aanbieders is het mogelijk je ontvanger met internet te verbinden.

Echter zal dyndns niet werken bijv niet werken met de nieuwe modem van telenet met ingebouwde router. Je moet dan expliciet om een modem

ZONDER router vragen.

Belgacom gebruikt ook modems met ingebouwde router, of deze dyndns doorgeven durf ik niet te zeggen, ik denk het wel echter.

Als je wat meer info geeft over welke aanbieder of modem het precies gaat kun je beter geholpen worden.

Dyndns heeft niets te maken met de verbinding die de Vu maakt naar het internet. Dyndns is om de Vu van buiten je netwerk te kunnen bereiken als je een variabel ip adres hebt.

De ip adressen die ik opgaf zijn de DNS SERVER adressen van Telenet en Belgacom.

De vu kan trouwens perfect verbinding maken met het internet via een telenet modem met ingebouwde wifi. (Vorige week heb ik een Vu geïnstalleerd bij vriend die zo'n modem heeft)

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Dyndns werkt echt niet met die modems.

Verbinding maken met internet gaat wel, bijv software downloaden maar ik heb een vaag vermoeden dat dit niet bedoeld werd.

dus alles nog een op een rij

ik ben verbonden met een lan verbinding

of ik nu ip adres handmatig instel oƒ een vast ip adres telkens ik een netwerk test doe krijg ik bij server naam het antwoord "onbevestigd"en het is dus niet mogelijk verbinding te maken met het internet ,op het antwoord ipadres en lanverbinding word wel bevestigd geantwoordt

ik heb dit nu algeprobeerd op 2 verschillende routers van telenet, met telkens het zelfde , geen verbinding,

ga ik bij iemand die bij belgacom is aan gesloten daar is geen probleem , zonder ik de instellingen op de vu moet veranderen,onmiddelijk op het internet

wanneer ik naar de router van telenet surf dit moet gebeuren via "mijn telenet" zie ik het ip adres van de box niet terwijl ik de anderen apparaten die zijn aangesloten op het netwerk ,zoals nas wel de ip adressen zie, meer kan je daar niet doen wat ik wel nog zie is dat upnp niet aktief is, maar ik durf dit niet aktief zetten daar ik niet weet wat dit doet,

ook heb ik in de router eens de firwall afgezet , maar dat bracht ook geen verandering, naar telenet helpdesk bellen haalt weinig uit daar vertellen ze dat ik moet kontakt met de firma moet opnemen die de modem heeft geinstalleerd ,maar ja wie is dat het merk van de router is een matorola , zonder verder gegevens

als nog een idee heeft wat ik zou kunnen doen, om dit werkend de krijgen, zou ik zeer tevreden zijn , want ik ben te einde raad

Geplaatst:

Eigenlijk heel eenvoudig:

1: Je wilt een verbinding naar buiten opzetten, modem moet vervangen worden naar modemonly.

2; Je wilt enkel adons downloaden en eventueel verbinden met c lijn (intern natuurlijk) er zou dan niets aan de standaardinstellingen veranderd moeten worden.

Gewoon eens de laatste pli bijv installeren insteken op de router en het moet werken.

Geplaatst:
krijg ik bij server naam het antwoord "onbevestigd"

Bij de "Nameserver instellingen" in Network Cnfiguration , de IP van je router instellen en opslaan.

Geplaatst: (aangepast)

@Vlaeken

Als je een vast ip adres wil gebruiken voor de Vu dan MOET je ook primairy DNS 195.130.131.5 invullen als je bij telenet zit. Dat is de reden waarom het niet werkt.

Dat je de box niet ziet in de lijst met apparaten op mijn telenet is net omdat je hem een vast ip adres hebt gegeven. In die lijst komen enkel de ip adressen voor die via DHCP worden uitgedeeld.

Zo moet het er ongeveer uitzien. De ip adressen kunnen uiteraard anders zijn afhankelijk van jou instellingen.

post-31179-0-11125500-1327932277_thumb.jpg

@_Bartje_

Stop nu toch eens met onzin te verkopen.

1: Je wilt een verbinding naar buiten opzetten, modem moet vervangen worden naar modemonly.

Verbinden naar internet werkt perfect met een modem + wifi van telenet. Zoals ik al eerder schreef heb ik vorige week een Vu+ duo geïnstalleerd waar ook zo'n modem hangt en heb daarbij geen enkel probleem gehad.

Je wilt enkel adons downloaden

Hiervoor heb je uiteraard ook verbinding naar buiten nodig.

insteken op de router en het moet werken

Dat is enkel als je via DHCP instellingen werkt.

Vlaeken geeft duidelijk aan dat hij een vast ip adres aan de box wil geven.

Bij de "Nameserver instellingen" in Network Cnfiguration , de IP van je router instellen en opslaan.

Dat kan inderdaad ook, maar de verbinding is een stuk trager.

Voer maar eens een netwerktest uit met het ip adres van de router en en daarna met het dns ip adres van telenet ingevuld.

Die laatste is een stuk sneller bevestigd.

aangepast door Puch
aanvulling

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
@Vlaeken Als je een vast ip adres wil gebruiken voor de Vu dan MOET je ook primairy DNS 195.130.131.5 invullen als je bij telenet zit. Dat is de reden waarom het niet werkt. Dat je de box niet ziet in de lijst met apparaten op mijn telenet is net omdat je hem een vast ip adres hebt gegeven. In die lijst komen enkel de ip adressen voor die via DHCP worden uitgedeeld. Zo moet het er ongeveer uitzien. De ip adressen kunnen uiteraard anders zijn afhankelijk van jou instellingen. post-31179-0-11125500-1327932277_thumb.jpg @_Bartje_ Stop nu toch eens met onzin te verkopen. Verbinden naar internet werkt perfect met een modem + wifi van telenet. Zoals ik al eerder schreef heb ik vorige week een Vu+ duo geïnstalleerd waar ook zo'n modem hangt en heb daarbij geen enkel probleem gehad. Hiervoor heb je uiteraard ook verbinding naar buiten nodig. Dat is enkel als je via DHCP instellingen werkt. Vlaeken geeft duidelijk aan dat hij een vast ip adres aan de box wil geven. Dat kan inderdaad ook, maar de verbinding is een stuk trager. Voer maar eens een netwerktest uit met het ip adres van de router en en daarna met het dns ip adres van telenet ingevuld. Die laatste is een stuk sneller bevestigd.

PUCH

U bent bedank je had het bij het rechte eind, nogmaals bedankt

Geplaatst: (aangepast)

Puch is dat nu nodig zo een opmerking?

Ik dacht en dat was foutief dat de persoon zijn box niet benaderbaar was in combinatie met dyndns.

Dyndns werkt niet met deze modems dat weet ik 100 procent zeker.

Ik probeerde te helpen meer niet.

mvg Bartje

aangepast door _Bartje_
Geplaatst:

Misschien wel een beetje te heftige reactie, maar je zat dan ook totaal naast de kwestie met je antwoorden.

Dit helpt de topic starter geen meter vooruit.

Wat werk er dan eigenlijk niet met die modems van telenet en dyndns?

Dyndns is een service die ervoor zorgt dat je bij het juiste ip adres terecht komt als je een variabel ip adres hebt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Inderdaad, deze functie werkt niet in combinatie met de doc3wifi modems omdat de interne router dit niet door kan laten.

Mocht iemand dus bijv zijn box van buitenuit willen laten benaderen zal dit niet lukken met dyndns of soortgelijke.

Dit is een gekend probleem waar geen oplossing voor is buiten het plaatsen van modemonly.

Camerabewaking gaat bijv ook niet.

mvg Bart

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeerd met port forwarding en het ip adres waarheen je forward in dmz te plaatsen?

Want aan dyndns kan het liggen. Deze brengt je enkel tot op jou public ip adres.

De rest moet in de router gebeuren.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...